spajdermän Skrivet 9 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2010 Så bra Jag har fått pikar om att det är barnsligt nämligen. Men det här är enda månaden på året då jag inte behöver kolla mobilen stup i kvarten efter dagens datum. Istället räknar jag ner och taggar till julen med min trogna chokladkalender. Chokladkalender är ett måste. Asabra till kaffet på morgonen. Det bästa av allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2010 Så bra Jag har fått pikar om att det är barnsligt nämligen. Men det här är enda månaden på året då jag inte behöver kolla mobilen stup i kvarten efter dagens datum. Istället räknar jag ner och taggar till julen med min trogna chokladkalender. Det bästa av allt! Och bara för att jag nämnde det där så glömde jag det idag.. Fasen. Får bli till nyligen-hemkommen-från-jobbet-kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2010 Är jag ensam om att ha en chokladkalender? Verkligen inte Som nämnt är det perfekt till morgonkoppen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Blev Pizza idag. Jag beställde en med köttfärs och tabasco. Första tuggan jag tar så smakar det blåbärspannkaka. WTF?! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2011 Blev Pizza idag. Jag beställde en med köttfärs och tabasco. Första tuggan jag tar så smakar det blåbärspannkaka. WTF?! Nästa gång du äter blåbärspankaka kommer den smaka pizza, jag lovar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Xersize: Vad är det mest underliga ni någonsin ätit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Hamburgaren. Första intrycket: Hamburgaren blev lite väl hög trots nedplattningen innan stekning men passade ändå in i brödet med tillbehören ketchup, ost, dressing och en tomatskiva. Detta fick för effekt att hamburgaren inte såg speciellt låg ut som t.ex mcdonalds eller köpburgare, vilket gav hamburgaren en lite amerikansk karaktär där större är bättre, vilket var en positiv känsla! I första tuggan följde samtliga tillbehör med vilket gav ett rättvist första intryck på en gång. Det första som mötte smaklökarna var en distinkt smak av lök, men ändå mild på något sätt. Som att äta en lite stekt lök. På det följde smaken av tillbehör, mest ketchup och dressing, osten var märkbart frånvarande. Smakerna gick oerhört bra ihop, och gav en känsla av inte bara vanlig burgare. Själva hamburgaren var varsamt stekt och var därför lite lös, vilket gjorde att allting föll ihop inne i munnen och gav hela munnen en bit av upplevelsen. Resten av hamburgaren slank ner som vatten i vattenfall. En sammanfattning ger följande punkter: Oerhört distinkt smak, inte alls som något man ätit innan. Positiv visuell upplevelse och tillfredställande mättnadskänsla. Jag ger hamburgaren 4 av 5 stekpannor, då ostsmaken var frånvarande. Med en starkare typ av ost, t.ex cheddar kan upplevelsen förhöjas ytterliggare mot det positiva hållet. - Jag bad en vän beskriva sin måltid, har någon av er haft en liknande upplevelse av hamburgare? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 Var tusan får man tag i Vinterkatten? Jag har sett att den säljs i kiloförpackningar, frågan är var och hur. De småpåsar jag ytterst sällan stöter på (de finns ju ingenstans!!) kostar banne mig 25 spänn för nåt hundratal gram, eftersom jag bara sett det på mackar hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 (redigerad) Var tusan får man tag i Vinterkatten? Jag har sett att den säljs i kiloförpackningar, frågan är var och hur. De småpåsar jag ytterst sällan stöter på (de finns ju ingenstans!!) kostar banne mig 25 spänn för nåt hundratal gram, eftersom jag bara sett det på mackar hittills. Alltså, direktlänkning av bilder från Godisbiten.se är INTE helt okej... Fan, kontakta oss på Godisbiten.se om du vill länka våra bilder! ...on a more serious note så har jag för mig att jag har sett en påse Vinterkatten på Dollarstore. Redigerad 20 januari, 2011 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 (redigerad) ...on a more serious note så har jag för mig att jag har sett en påse Vinterkatten på Dollarstore. Alltså, jag vet att du bara vill hjälpa, det förstår jag verkligen. Men vi har ju redan kommit fram till att Dollarstore är ett norrländskt påfund. -_- -_- Edit/förtydligande: Henk bor inte i norrland. Ontopic: Sitter och mumsar på en macka med någon form av rökt ICA-prickigkorv (modellen som man skär själv, svart förpackning). OM NOM-fucking_NOM! Redigerad 20 januari, 2011 av Kebab 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Alltså, jag vet att du bara vill hjälpa, det förstår jag verkligen. Men vi har ju redan kommit fram till att Dollarstore är ett norrländskt påfund. -_- -_- Edit/förtydligande: Henk bor inte i norrland. Ontopic: Sitter och mumsar på en macka med någon form av rökt ICA-prickigkorv (modellen som man skär själv, svart förpackning). OM NOM-fucking_NOM! Va? När har det diskuterats? Hade faktiskt ingen aning om att det bara fanns i norrland! Vi fick den för ca ½ år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Va? När har det diskuterats? Hade faktiskt ingen aning om att det bara fanns i norrland! Vi fick den för ca ½ år sedan. Antar att Kebab och Eudoros har snackat om det mellan varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Den södraste ligger i Ludvika vilket ligger i Dalarna som tekniskt sett inte tillhör Norrland. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Dollarstore är ganska praktiskt när man ska köpa tandkräm. Resterande prylar är väl inget vidare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Den södraste ligger i Ludvika vilket ligger i Dalarna som tekniskt sett inte tillhör Norrland. Faaast... Ludvika är väl strax ovanför Dalälven? Och enligt "alla" så är allt ovanför Dalälven Norrland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Faaast... Ludvika är väl strax ovanför Dalälven? Och enligt "alla" så är allt ovanför Dalälven Norrland. Varför jag skrev "tekniskt sett" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2011 Varför jag skrev "tekniskt sett" Ah, jo det är sant. Norrland ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 Köpte hem en påse av mitt favoritgodis när jag var och handlade idag. Spoiler http://img864.imageshack.us/img864/9393/002sf111allsorts.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2011 Liquorice allsorts, mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2011 Snodde ihop en ordentlig kvällsmacka Grillad kyckling, bacon, en kruka sallad, rödlök, cheddar och vitlökstsatsiki. :yes: 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts