VickeX Skrivet 4 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 Har du käkat Freias Walters Mandler (rostade och karamelliserade salta mandlar). FY FAN vad god den är! Wow, designen på förpackningen påminner ju bara lite om Marabou's chokladkakor. Skulle vara spännande att smaka också. Någon här som förresten föredrar X Less Fat-chips framför vanliga? Alltså t.ex gillar Sourcream & Onion Less Fat mer än vanliga Sourcream & Onion? Jag gillar båda. Någon som kan tipsa om någon bra dipp man kan göra själv hemma för grönsaker eller bröd, eller chips, eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 vad som helst så länge det inehåller vitlök Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 På tal om norsk choklad så köper vi alltid detta när vi är uppe i Norge. Lite löjligt nu kanske, men gjort det så läge jag kan minnas. Supergott på mackan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Wow, designen på förpackningen påminner ju bara lite om Marabou's chokladkakor. Skulle vara spännande att smaka också. 1990 köptes Marabou av Freia och det nya bolaget Freia-Marabou bildades. Norsk Hydro, Procordia Foods och Paulig var några av majoritetsägarna. 1993 köptes företaget upp av Kraft General Foods (nuvarande Kraft Foods) för tre miljarder norska kronor. De båda varumärkena Marabou och Freia lever dock fortfarande kvar. -Wikipedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2009 Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande: Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler, men alla affärer säljer bara dessa: http://www.kinder-uk.com/img/kinder_kinder_maxi.jpg Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 (redigerad) Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande: Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler, men alla affärer säljer bara dessa: Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr. Har du sådan där läskigt avundsvärd metabolism som gör att du kan trycka i dig tonvis med godis utan att det syns på dig? edit: tog bort bilderna i kvoten Redigerad 11 juli, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Har du sådan där läskigt avundsvärd metabolism som gör att du kan trycka i dig tonvis med godis utan att det syns på dig? edit: tog bort bilderna i kvoten Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2009 Har du sådan där läskigt avundsvärd metabolism som gör att du kan trycka i dig tonvis med godis utan att det syns på dig? edit: tog bort bilderna i kvoten Det hade jag tills jag var 13 eller någonting sådant. Usch. Nu är jag näst intill en klump. Måste börja motionera mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande: http://www.sweetstall.com/acatalog/Kinder_Bueno.jpg Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler, men alla affärer säljer bara dessa: http://www.kinder-uk.com/img/kinder_kinder_maxi.jpg Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr. Vad bor du i för skithåla? Jag bor i en skithåla och här finns de överallt. Maxi, Coop, bensinmackar, Kinesen på höret. Har förätit mig på dem något fruktansvärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag har just varit och inhandlat sex paket av följande: Ända sen jag första gången köpte och åt en har jag letat överallt efter fler. Nu fick äntligen min butik in dem och jag köpte alltså sex paket på en gång. Två är redan förbrukade efter en kort stund, och jag kommer definitivt få köpa en hel del fler - jag måste bunkra upp med dem eftersom att de bara är en temporär vara tyvärr. Vad bor du i för skithåla? Jag bor i en skithåla och här finns de överallt. Maxi, Coop, bensinmackar, Kinesen på höret. Har förätit mig på dem något fruktansvärt. Jag tycker personligen att vanliga kinderägg (overprised like hell, men alltså chokladen) och kinder maxi är mycket godare. Fy satan vad chokladen är god. Mest mjölk och socker i dem, men smaken. Mums. Är det förresten någon här som varit i Kina eller något annat land och smakat några udda specialiteter som myror, bläckfisk, eller andra småkryp eller konstiga djur/växter och kan uttala sig om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 13 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2009 Jag tycker personligen att vanliga kinderägg (overprised like hell, men alltså chokladen) och kinder maxi är mycket godare. Fy satan vad chokladen är god. Mest mjölk och socker i dem, men smaken. Mums. Är det förresten någon här som varit i Kina eller något annat land och smakat några udda specialiteter som myror, bläckfisk, eller andra småkryp eller konstiga djur/växter och kan uttala sig om det? Räknas hönshjärna och kammen de har på huvudet som konstigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2009 Vad bor du i för skithåla? Jag bor i en skithåla och här finns de överallt. Maxi, Coop, bensinmackar, Kinesen på höret. Har förätit mig på dem något fruktansvärt. Jag önskar att jag bodde i din skithåla. Här finns de ingenstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 Någon som sett Kinder Bueno White i Sverige? De är helt awesome! Mitt lager från England börjar tryta... Double Decker är en annan favorit jag hittade under min resa. Fick även lära mig att den smakar bäst efter några timmar i frysen (liksom många andra chokladbars gör, testa!). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 http://pici.se/pictures/NMJNgRjpQ.jpg Åh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 http://pici.se/pictures/NMJNgRjpQ.jpg Åh. Jag fattar inte varför de slutat sälja den godaste: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2009 http://pici.se/pictures/NMJNgRjpQ.jpg Åh. De flesta B&J's är awesome. @Kalle: Den där såg riktigt god ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2009 Har du käkat Freias Walters Mandler (rostade och karamelliserade salta mandlar). FY FAN vad god den är! Fuck me, YES! Förra året var jag på chokladmässan och fick smaka liknande och storknade nästan. Vem trodde att mandlar + choklad + SALT skulle vara en så gudomlig mix? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 29 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2009 (redigerad) http://pici.se/pictures/NMJNgRjpQ.jpg Åh. Jag har aldrig ätit/smakat B&J.. Däremot är milkshaken Oliver på Blå Gåsen i Luleå det bästa som hänt i glassvägar! Enligt mig då.. Jag ska dit å köpa en imorgon (idag) Redigerad 29 augusti, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2009 Fuck me, YES! Förra året var jag på chokladmässan och fick smaka liknande och storknade nästan. Vem trodde att mandlar + choklad + SALT skulle vara en så gudomlig mix? Hehe, ligger här på en soffa i centrala oslo och smaskar på en chokladkaka just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2009 Jag har aldrig ätit/smakat B&J.. Däremot är milkshaken Oliver på Blå Gåsen i Luleå det bästa som hänt i glassvägar! Enligt mig då.. Jag ska dit å köpa en imorgon (idag) Köp choklad-dansk nougat-blåbär-vanilj från glassbaren i Smedjans entré istället. Sjukt gott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts