Eudoros Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. http://sokrates.webblogg.se/images/2007/pucko_1167758939_1183655.jpg Håller med till fullo, hade en rätt fin hög med urdruckna 1 liters tetror tidigare, fruktansvärt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 (redigerad) Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. http://sokrates.webblogg.se/images/2007/pucko_1167758939_1183655.jpg Är det någon direkt skillnad på sockermängd mellan Pucko och Oboy? Är det ena... nyttigare... än det andra? Redigerad 22 juni, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Varför är det bara norrlänningar som ens vet vad det där är för något? Skulle precis fråga! Är det någon direkt skillnad på sockermängd mellan Pucko och Oboy? Är det ena... nyttigare... än det andra? Jag vet faktiskt inte. Men jag tror att min mamma gjorde beräkningar på att ett glas Pucko motsvarar två glas "vanlig" juice. Vet emellertid inte hur mycket det är i O'boy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 tyckte inte om pucko så mycket första gången jag provade det, smakade för mycket kakao kanske ska prova igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 tyckte inte om pucko så mycket första gången jag provade det, smakade för mycket kakao kanske ska prova igen Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. aja, tänkte först jag såg den "men finns det inte utan extra kakao?". vär länge sen jag provade så vem vet, kanske tycker om den nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. Pucko har lite konsistens utav grädde tycker jag, och det är det som gör det så otroligt gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Wtf, visst, det står "extra mycket kakao" på förpackningen med det är typ 2-3% av innehållet vilket känns sjukt lite. Oboy smakar mer kakao, men Pucko har någon konstig smak som jag gillar mer, kan inte beskriva den riktigt.. Hur smakar kakao? Jag tycker att Pucko har en klart chokladigare och gräddigare smak än O'boy samtidigt som jag gärna intalar mig att det är bättre att dricka då det inte står något specifikt om socker... 95% mjölk och 5% kakaoextrakt? Ett ganska omiljövänligt val men smaken balanserar det som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 Länge sedan jag smakade Pucko så jag köpte i dag. Var förjävligt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 23 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2009 http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/notter/bild/pistaschnot.jpg <3 nötter e så jävla gott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2009 @mark: Information: Mandelpotatis förädlas till mandelpotatischips. Råvaran kommer från egna odlingar i Pitebygden. Mandelpotatisschips finns i fyra olika smaker; vildmark med svamp och peppar, creme fraiche, norrsken med aioli och lingon samt lättsaltade. Försäljning till livsmedelsbutiker, servicebutiker och restauranger från Kiruna i norr till Stockholm i söder. I övriga Sverige säljs produkten genom olika återförsäljare. Har även potatis - se under "Rotfrukter & Grönsaker". ----------- Men alla under Sundsvall vågar inte prova. Något så gott som SVAMP och PEPPAR-smak på chips. Det är underbart gott. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 Länge sedan jag smakade Pucko så jag köpte i dag. Var förjävligt gott. Gaah, jag gillar Pucko, men kan inte dricka pga laktos. Säljs de fortfarande i glasflaskor btw, det var ju halva nöjet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 2 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2009 Gaah, jag gillar Pucko, men kan inte dricka pga laktos. Säljs de fortfarande i glasflaskor btw, det var ju halva nöjet. Ah, det gör dom. Med den fräsiga korken som ploppar när man öppnar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 (redigerad) Det speciella smaken ni söker i Pucko är till 99% pastöriserad mjölk. Alltså sådan mjölk man kan få med kaffet i en pyramidformad förpackning. ------------------- När vi ändå var inne på chips så är norska lantchips ännu godare än svenska. Känner ni någon som är/ska till Norge, be dem köpa med Sörland chips créme fraîche og charlottløk (og et hint av urter). Jag har endast ätit/smakat en enda annan påse från andra chipstillverkare i Norge, men nej tack. Det här är de bästa chipsen som finns. Bästa bilden: http://www.supermarket.no/images/shop/xxsmall/64897.gif Sen är min nyaste drog is-kaffe. Fyfan alltså, det är helt jävla underbart! Redigerad 3 juli, 2009 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 När vi ändå var inne på chips så är norska lantchips ännu godare än svenska. Känner ni någon som är/ska till Norge, be dem köpa med Sörland chips créme fraîche og charlottløk (og et hint av urter). Jag har endast ätit/smakat en enda annan påse från andra chipstillverkare i Norge, men nej tack. Det här är de bästa chipsen som finns. Gillar lantchips, ska lätt prova när jag drar upp till stugan! -- Jag vet att det finns Fanta i lite finare glasflaskor. Har sett det i Norrköping på ett studentställe och utomlands, är det någon som vet var man kan köpa? Jag behöver verkligen det i kylen när det är varmt ute. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 Gillar lantchips, ska lätt prova när jag drar upp till stugan! -- Jag vet att det finns Fanta i lite finare glasflaskor. Har sett det i Norrköping på ett studentställe och utomlands, är det någon som vet var man kan köpa? Jag behöver verkligen det i kylen när det är varmt ute. Vissa ICA-butiker har det. Här i Skärblacka finns både Cola och Fanta i glasflaskar. Av någon anledning tycker jag att Cola i glasflaska smakar mycket bättre än Cola i plastflaska eller burk. Men det är bara inbillning antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 Vissa ICA-butiker har det. Här i Skärblacka finns både Cola och Fanta i glasflaskar. Av någon anledning tycker jag att Cola i glasflaska smakar mycket bättre än Cola i plastflaska eller burk. Men det är bara inbillning antar jag. Hmm, okej, får kolla på ica. Var precis på willys och kikade, det fanns inte där, men nåt var jag tvungen att köpa. Så jag köpte massa Premier Orange istället(3.50kr/st), hoppas det är gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 juli, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2009 (redigerad) Vissa ICA-butiker har det. Här i Skärblacka finns både Cola och Fanta i glasflaskar. Av någon anledning tycker jag att Cola i glasflaska smakar mycket bättre än Cola i plastflaska eller burk. Men det är bara inbillning antar jag. Absolut inte. Cola (all annan dricka i övrigt också antar jag) är mycket godare när dess förpackning är av glas eller metall (burk). Många / alla i mina kretsar håller med mig. Älskar dessutom ljudet av att "poppa" en burk med, vad som helst. Det är så skönt att höra. Och som sagt, smaken är bäst. Men vanlig dricka på flaska fungerar också, men helst med mycket is. Dricka blir alltid godare med is i, när den är iskall. Redigerad 3 juli, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2009 ..När vi ändå var inne på norska.. Har du käkat Freias Walters Mandler (rostade och karamelliserade salta mandlar). FY FAN vad god den är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts