Kebab Skrivet 29 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2012 Käkade bacon till lunch för första gången på drygt tre år och mitt emot mig satt min lillebror med en skål fil eftersom det inte räckte till honom. Spot on: Har du inte ätit bacon på tr...TRE ÅR? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2012 Hur länge har Marabou tillverkat "vit choklad"?! ..äääntligen! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2012 Motherfucking Marabou Starbar! Bara högg något i chokladhyllan - och gissa om jag blev knäsvag! "En sagolik kombination av rostade, hackade jordnötter, mjuk kola, crisp och mjölkchoklad!" Tror att jag ska gå ner till Hemköp och haffa tio till... 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2012 Jag var tvungen att pröva. Ganska goda faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 18 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2012 (redigerad) OH MY FUCKING GOD. Smaskens! 10/10 Redigerad 18 november, 2012 av Logiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 18 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2012 (redigerad) Testade denna: Betyg: Redigerad 18 november, 2012 av aikjonas12 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 november, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2012 (redigerad) Tänkte posta i nostalgitråden först, men här blir nog bättre. Lite ätbar nostalgi. (dessa) M.m. Mest godis. Var väl sånt jag la på minnet då jag var mindre eftersom att, well - godis är gott! Skulle hemskt gärna vilja se San Sao, AKO Fruktkola, en variant av Daim som jag kommer ihåg hade coca cola-smak, de där små avlånga klubborna jag brukade få när föräldrarna köpt pizza (samt en hel del till jag inte kommer på nu) igen. Posta gärna bilder och beskrivningar på ätbara saker ni gillade när ni var mindre. Oavsätt om det finns kvar eller inte. Avslutar med ytterligare en (som faktiskt finns kvar!): Gott! Taskigt bara att jag skulle ramla in på sånt här nu och bli godissugen på en måndag, hah. Redigerad 20 november, 2012 av VickeX 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2012 Är jag helt ute och cyklar, eller finns inte San Sao? Det känns som det inte alls var länge sedan jag såg läsken senast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 november, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2012 Är jag helt ute och cyklar, eller finns inte San Sao? Det känns som det inte alls var länge sedan jag såg läsken senast. Jag har då inte sett den på minst 6 år. Kanske finns i några andra länder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 20 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2012 Testade denna: Betyg: Vad tusan... finns den där smaken helt seriöst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2012 Vad tusan... finns den där smaken helt seriöst? http://www.lindt-shop.co.uk/excellence-dark-wasabi-100g.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2012 Jag prövade tre choklader jag aldrig köpt tidigare idag. Loop, Starbar som Kebab tipsade om, och Marabou Maräng & Nöt. Loop: som dumle, fast mjuk kola i mitten. Maräng & Nöt: På tok för lite fyllning för min smak. Pyttesmå bitar bara. Jag hade hoppats på att Marängen förekom ungefär som digestive-bitarna! Starbar: Jag får tacka Kebab för tipset. Som en luftig och knaprigare Snickers. Den smakar även mer jordnötssmör - något som jag tycker är ett plus, andra kanske tycker tvärtom. Starbar: 8/10 Loop: 6/10 Maräng & Nöt: 4/10 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 december, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2012 Starbar har en okej smak, men jag tycker att den är alldeles för söt. Gillar Snickers mer då det känns som att den har mer jordnötter och bara bättre konsistens på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2012 Jobbet fick en massa choklad av Ferrero. Sjukt vad god choklad de gör! Men favoriten var Giotto: NOM NOM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 januari, 2013 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2013 Jobbet fick en massa choklad av Ferrero. Sjukt vad god choklad de gör! Men favoriten var Giotto: NOM NOM Får alltid ett par askar av de vanliga med guldpapper i födelsedagspresent. Det finns aldrig något kvar dagen efter, jisses! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2013 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2013 Jag var tvungen att pröva. Ganska goda faktiskt! Håller med, de är/var bra smaskiga. Smakade som en bit seg pepparkaksdeg med choklad runt, vilket är en klockren kombo i min värld. Idag skulle jag vara lite exotisk och köpa "det där nya jänkargodiset" som har kommit i lager hos den lokala handlaren. Smakade exakt som Mars/Japp, vilka jag inte är ett fan av. Tänk att jag lät årets första godisköp gå till det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2013 Vad är grejen? Ska de verkligen smaka så här unket? Eller fick jag bara en dålig påse? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2013 Vad är grejen? Ska de verkligen smaka så här unket? Eller fick jag bara en dålig påse? Jag har heller aldrig förstått mig på att äta nachos som snacks. Funkar fint till tacos men ska man äta det som snacks så är chips tusen gånger bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2013 Jag har heller aldrig förstått mig på att äta nachos som snacks. Funkar fint till tacos men ska man äta det som snacks så är chips tusen gånger bättre. Jag har ingenting emot Santa Marias nachos, de är skitgoda. Men Doritos smakade bara gammalt i jämförelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 29 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2013 De senaste åren har jag gått och blivit en riktig jävla chokladtorsk och mataffären som ligger vid min lägenhet säljer Valrhonas 70-grammare för bara 3,10€. Fantastiskt att få njuta av riktigt god choklad även under veckodagarna (på bilden syns dock två 250-gramskakor som jag köpte hem till jul). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts