VickeX Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 (redigerad) Tänkte att vi kunde ha en topic där vi skriver om och diskuterar olika ätbara saker, som inte är mat. Alltså, i princip små korta recensioner på olika "matvaror"... Vad som helst funkar, som undertiteln säger. Det kan vara chips, godis, dricka, myror, jord, vindruvor, sill, dill, etc, osv... Tanken föddes då jag precis nu öppnade och smakade en påse med chips utav en ny smak från Estrella (läs vidare för mina tankar). Gillas inte topicen så säg till, och / eller rapporter. Hur som helst. Jag börjar väl då med det jag nämnde tidigare. Typ: Chips Märke: Estrella Smak: Sourcream & Dill Speciellt? Ny smak Tankar Well. Jag såg påsen i den lokala filmuthyrningsbutiken och vart sugen på att prova. Köpte påsen och öppnade den nu. Måste säga att det verkligen fungerade. Egentligen konstigt att ingen tidigare tänkt på att 'blanda' storsäljarna(?)/klassikerna Sourcream and Onion och Dill och Gräslök. Om ni gillar chips och får syn på en förpackning så tycker jag att ni borde testa dem. Sammanfattning & Betyg Ny smak. Gott. 8/10 Konstig topic, men wtf. Döda den om ni vill. (Edit: Ja, topicnamnet var med meningen) Redigerad 20 juni, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Lay's Sensations är för jävla gott alltså. Jag har käkat många chipssorter under mitt korta liv, men Sensations är fan chipsvärldens Sopranos ur Umbertomått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Yes ty. Very gott, yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 (redigerad) http://img14.imageshack.us/img14/636/1721chili1.jpg Kullagårdens chilinötter ok smak, men ojojoj vad dom är starka Redigerad 20 juni, 2009 av -Razz- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Lay's Sensations är för jävla gott alltså. Jag har käkat många chipssorter under mitt korta liv, men Sensations är fan chipsvärldens Sopranos ur Umbertomått. http://www.taquitos.net/im/sn/WalkersSensa...s-ChiliCori.jpg Aldrig sett. Om jag någon gång får syn på dem så ska jag lätt köpa. Lät riktigt spännande. Såg gott och spännande ut också. Yes ty. Very gott, yes. Hmm. Har smakat (och gillar) doritos nacho cheese, men har aldrig sett den där. Peppar... Verkar gott. http://img14.imageshack.us/img14/636/1721chili1.jpg Kullagårdens chilinötter ok smak, men ojojoj vad dom är starka Absolut. När någon säger att en viss sorts chilinötter är jättestarka (om man aldrig smakat dem förut) så tror man dem sällan, eller aldrig. Precis som när du nämnde det för mig, innan jag köpte och smakade. Fy satan vad starka dom är egentligen. Rätt goda också. Men såklart är dom starkast första gången. Efter några påsar, som gått åt på ett par månader, så är dom inte speciellt farliga. Första påsen jag åt, och också fick hjälp att äta upp, var riktigt farlig. Blev snorig som satan och tårögd för varje halv-näve jag tog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Polly äger. 10/10 lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Äter sällan snacks. Det blir mest i fyllan när man är sugen på något sött eller salt. Måste säga att lantchips är sjukt gott! Dill och gräslök ska det vara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Äter sällan snacks. Det blir mest i fyllan när man är sugen på något sött eller salt. Måste säga att lantchips är sjukt gott! Dill och gräslök ska det vara Oh, lantchips har jag tänkt prova ett tag nu. Stor skillnad från "vanliga" chips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Oh, lantchips har jag tänkt prova ett tag nu. Stor skillnad från "vanliga" chips? Om det är rätt lantchips jag tänker på så är de lite hårdare, krispigare än vanliga chips. Smakar speciellt, väldigt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 20 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2009 Oh, lantchips har jag tänkt prova ett tag nu. Stor skillnad från "vanliga" chips? Påsen är svår som satan att öppna, chipsen är hårdare. De smakar dock fruktansvärt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 Typ bäst i världen (när de inte är brända) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 (redigerad) Äter sällan snacks. Det blir mest i fyllan när man är sugen på något sött eller salt. Måste säga att lantchips är sjukt gott! Dill och gräslök ska det vara Gröna påsen? ;/ Provat blåa som är sourcream typ? Sjukt mycket godare! Redigerad 21 juni, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 Min kompis är fruktansvärt galen i Tutti Frutti Passion och köper det varenda gång det blir godisköp. Faktiskt rätt gott, men kan bli för sött i längden. Det är en blandning av olika fruktgodisar med lite annorlunda smaker. Det finns ingen som man inte gillar som t.ex. lakritsarna i Gott&Blandat. De flesta smakar på något sätt likadant. Betyg: 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. http://sokrates.webblogg.se/images/2007/pucko_1167758939_1183655.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. http://sokrates.webblogg.se/images/2007/pu...939_1183655.jpg Länge sedan jag drack Pucko, och då gillade jag det inte speciellt mycket. Dags att prova igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 Jag har blivit helt frälst i Pucko på senare tid. Gick från att på 19 år ha druckit sammanlagt 60cl till att dricka fyra liter på en vecka. Visst har man druckit O'boy hela livet, men Pucko är något alldeles extra. Från och med nu ett givet val till fester då man ska hålla sig nykter. Pucko är underbart! Brukar köpa 1liters-tetror och de brukar vara tomma innan dagen är över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 21 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2009 Yes ty. Very gott, yes. Tortilla chips ska man äta med http://pici.se/pictures/oAFMDswtl.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Typ bäst i världen (när de inte är brända) x2. Men jag gillar svamp och peppar-smaken mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 x2. Men jag gillar svamp och peppar-smaken mer Varför är det bara norrlänningar som ens vet vad det där är för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2009 Varför är det bara norrlänningar som ens vet vad det där är för något? För att det bara finns i Norrland, lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts