Jump to content

Byta grafikkort på bärbar dator

Skotten_31
 Share

Recommended Posts

heJ!

Jag har haft min bärbara dator ett tag nu, ca 2 månader. Jag undrar om man kan byta grafikkkort på bärbara datorer? mitt nuvarande grafik kort är så jävla dåligt -_- .. min dator från 2006 hade bättre.

Det går nog, men de är nog annorlunda än hos stationära datorers grafikkort, så jag vet inte exakt hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-_-

__

finns det inte något annat sätt o få ett nytt grafik kort på, usb? vad som helst.. Man kan inte köra något spel alls på den här datan.

Sony har du ett externt grafikkort för sina Viao datorer. Den var huvudsakligen skapad för HD filmer och dylikt för externa skärmar, men om det går att spela spel med vet jag inte.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lödkolv + Lod + Precision = Profit.

Inget man lär sig utan träning. Tar några lektioner att göra det snyggt.

du missuppfattade mig! jag kan löda som en gud.

tänkte mer på hur hur man gör, om det är nått man bör tänka på etc, typ som att inte bränna sönder alla komponenter, och hur smått det är ytmontering?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första måste vi ju veta vilken datormodell vi pratar om, kortet kan ju vara helt integrerat i moderkortet, och inte semi-integrerat som med stor möda eventuellt går att byta ut.

Mest bara nyfikenhet!

Men jag tror jag fått en bild över hur det ska gå till så jag tackar och bockar för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor