Jump to content

Grafikproblem?

J-coop
 Share

Recommended Posts

Min farbrors dator har fått ett "litet" problem på sistone. Det är såhär som man kan se på den bifogande bilden, massor med streck över skärmen hela tiden.

Först testade jag starta datorn i felsäker-läge, men det blev inte bättre. Sedan testade jag avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och ladda hem och installera nya, men det blev inte mycket bättre.

Det som händer är att direkt vid start när boot-menyn kommer upp så kommer dessa streck/prickar och där förblir de.

Dock efter jag installerat nya drivrutiner så blev det lite bättre. Nu är det i alla fall klar bild ett litet tag. Ungefär efter 2min till 5min efter det att datorn startat kommer strecken nu istället. Vilket är väldigt irriterande :angry:

Någon som vet hur jag kan fixa det eller har eller haft samma problem?

Tacksam för all hjälp jag kan få :naughty:

Grafikkort: Radeon 9800 XT

PS. Ifall det är något ni undrar om datorn så är det bara att fråga!

post-588-1245018776_thumb.jpg

Redigerad av J-coop
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle gissa på att grafikkortet antingen är trasigt eller överhettat, kontrollera att alla fläktar i datorn snurrar och att grafikkortet inte är för varmt.

Har kollat det, men alla fläktar verkar vara igång o snurra och grafikkortet är inte det minsta varmt, eller i alla fall inte mer än vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor