swat Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) hej ska köpa nytt moderkort (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=462207) och jag är inte så säker på om grejerna funkar i mitt datorchassi vet inte riktigt om det är flera standards för fästen typ. har detta chassi (http://www.newegg.com/product/product.aspx?Item=N82E16811133142) och mitt nuvarande moderkort är http://www.newegg.com/product/product.aspx...N82E16813131540 jag uppskattar hjälpen tack Redigerad 12 juni, 2009 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) Physical Spec Dimensions 17.4" x 7.9" x 19.9"(HxWxD) 30.5 cm x 24.4 cm 7.9 inches = 20.06600 centimeters Det kommer nog inte gå bra Redigerad 12 juni, 2009 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 12 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) Men kortet är atx och det står på specifications att den klarar atx kort :/ Redigerad 12 juni, 2009 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 hej ska köpa nytt moderkort (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=462207) och jag är inte så säker på om grejerna funkar i mitt datorchassi vet inte riktigt om det är flera standards för fästen typ. har detta chassi (http://www.newegg.com/product/product.aspx?Item=N82E16811133142) och mitt nuvarande moderkort är (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=439503) jag uppskattar hjälpen tack Är du helt säker på att det är Asus P6T SE, X58, Socket-1366. För det moderkortet är socket 1366, alltså gjorde för Intel I7. Om du köper Uppgraderingspaket Intel - Core 2 Quad så får du sämre prestanda Det är typ inget som dom 2 moderkorten har som passar den ena. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 12 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) DOH. länkade fel. detta är det rätta kortet. http://www.newegg.com/product/product.aspx...N82E16813131540 Har jag fel eller har dom två exakt samma dimensioner? Redigerad 12 juni, 2009 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 DOH. länkade fel. detta är det rätta kortet. http://www.newegg.com/product/product.aspx...N82E16813131540 Har jag fel eller har dom två exakt samma dimensioner? ATX står inte för dimensionen på kortet utan för alla fästen som kortet har. Te.x ATX har inte likadana fästen som Extended ATX. Det ska nog fungera med det chassi du har. Jag förstår dock inte riktigt hur Gof har tänkt men både stödjer ATX så det ska gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 12 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Men funkar dimensionerna i chassit? och hur vet jag att mitt nätagg är tillräckligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Jag förstår dock inte riktigt hur Gof har tänkt men både stödjer ATX så det ska gå. STORLEKEN PÅ KORTET TJARÅ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 ATX är ATX, sluta förvirra honom. För att få reda på om ditt nätaggregat duger måste du berätta vilket du har och vilka komponenter det ska driva. Kan också påpeka att Socket 775 (Core 2 Quad) är ett dåligt köp i dagens läge. Plattformen är död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 12 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Vad är ett bra köp för samma prisgrupp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 ATX är ATX, sluta förvirra honom. För att få reda på om ditt nätaggregat duger måste du berätta vilket du har och vilka komponenter det ska driva. Kan också påpeka att Socket 775 (Core 2 Quad) är ett dåligt köp i dagens läge. Plattformen är död. Vad är ett bra köp för samma prisgrupp? Det undrar jag med då Core 2 Quad inte är ute utan fortfarande Intels mellan och låg klassare? I7 kräver ju en gigantisk update med både RAM och moderkort som kostar skjortan av en. Och då menar jag inom Intel och inte AMD. Intel har själv konstaterat att deras värsting modeller av Quad serien är ute men mellan klassarna är än inne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Det finns ingen uppgraderingsmöjlighet för S775. Tänker du lite långsiktigt köper du Phenom II som kommer fortsätta uppdateras tills dess att Bulldozer tagit över. Det andra alternativet är att vänta på Core i5 som kommer i oktober vilket förmodligen kommer bli en prisvärd långkörare. På SweClockers är alla i köprådsforumen överens, ingen rekommenderar S775 (förutom någon enstaka fanboy). Istället för Kompletts uppgraderingspaket finns detta till 3 800 kr hos Inet: AMD Phenom II X4 940BE 3,0GHz Gigabyte GA-MA790X-UD4LK eller om man vill ha SLI-möjlighet Asus M4N72-E Corsair 2x2GB PC8500 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Det finns ingen uppgraderingsmöjlighet för S775. Tänker du lite långsiktigt köper du Phenom II som kommer fortsätta uppdateras tills dess att Bulldozer tagit över. Det andra alternativet är att vänta på Core i5 som kommer i oktober vilket förmodligen kommer bli en prisvärd långkörare. På SweClockers är alla i köprådsforumen överens, ingen rekommenderar S775 (förutom någon enstaka fanboy). Istället för Kompletts uppgraderingspaket finns detta till 3 800 kr hos Inet: AMD Phenom II X4 940BE 3,0GHz Gigabyte GA-MA790X-UD4LK eller om man vill ha SLI-möjlighet Asus M4N72-E Corsair 2x2GB PC8500 ok, Men vad menar du med "uppgraderingsmöjlighet"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 ok, Men vad menar du med "uppgraderingsmöjlighet"? Det kommer nya AM3-processorer, S775 får inga fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Det kommer nya AM3-processorer, S775 får inga fler. Ok, Då vet jag hur du menade MEN C2Q presterar lika mycket som PII. Och om han köper en processor nu så spelar det väl inte så stor roll ifall det kommer en ny version senare, Han kan ju ändå inte köpa ny igen (pålänge). Intel har än kvar support för mellan klassen C2Q men inte för värsting modellerna. Köper han en stadig C2Q så får han ju ändå lik värdig prestanda ändå. Jag är ingen fanboy men jag såg inte först hur du menade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 (redigerad) Men hans anledningar att köpa S775 är noll, det sade du precis själv. De komponenter jag nämnde tidigare landar på 3 793 kr hos Inet.se och det fraktfritt. Ska han betala 300 kr (4 094 kr inkl frakt på Komplett) mer för någonting som presterar likvärdigt (jag är lite vågad och menar att 940BE är lite bättre med sin upplåsta multipel) och inte har någon framtid? Jag ser inte anledningen. Redigerad 12 juni, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Men hans anledningar att köpa S775 är noll, det sade du precis själv. De komponenter jag nämnde tidigare landar på 3 793 kr hos Inet.se och det fraktfritt. Ska han betala 300 kr (4 094 kr inkl frakt på Komplett) mer för någonting som presterar likvärdigt (jag är lite vågad och menar att 940BE är lite bättre med sin upplåsta multipel) och inte har någon framtid? Jag ser inte anledningen. I understand what you mean nao Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 12 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Curly och det moderkortet du tipsade mig om funkar i mitt chassi enligt dimensionerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 12 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2009 Curly och det moderkortet du tipsade mig om funkar i mitt chassi enligt dimensionerna? Är ditt chassi ATX som det står så gör det *nicka febrilt* Om det inte passar så passar inte Intel-moderkortet heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts