kicken Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Hej! Jag har hamnat i en större dispyt med ett flertal medlemmar om hur man uttalar KalleR. Enligt mig finns det bara två sätt att uttala det på. KalleR [Kaller] - Du uttalar hela ordet exakt som det låter. KalleR [Kalle - Ärr] - Du uttalar Kalle, men istället för Kaller uttalar du hela r:et. Alltså, Kalle - R. Enligt mig är det sistnämnda rätt, men enligt många andra är det förstnämna rätt. Hur uttalar ni KalleR? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kalle ärr, då det är ett stort R. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Vote: Kalle - R [Kalle - Ärr] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kalle ärr it is. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 kaller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 (redigerad) Vote: Kalle R Har sedan jag för gången läsa hans namn uttalat det så, det enda rätta! Det är sjukt hur annorlunda vissa forumiters namn blir beroende på hur man uttalar det. Redigerad 11 juni, 2009 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Den stora bokstaven säger ju sig självt. Det är ju Kalle Ärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kalle-ärr. Hade det stått ett ^ efter namnet (KalleR^) hade jag nog sagt "Kaller", dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kaller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Är det bara jag som inte ids läsa namn å sånt i huvudet? Jag kommer bara ihåg bokstavsföljden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Vote: Kalle - R [Kalle - Ärr] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Är det inte namn? Alltså Kalle och ett R som står för nåt? För då SKA det ju uttalas Kalle Ärr. Vote: Kalle - R Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ExploSive Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kalle - R Kalle - Ärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kalle Ärr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Vad jag minns så kommer det ifrån Kalle Radio och därför säger jag kalle ärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kallärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kalle Radio Haha.. näää. Vote: Kalle Ärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Inget av dem. Utalar det (eller åtminstonde tänker det) som Kalle - rrrrr. Allstså Kalle (paus) och sedan R fast utan Ä:et. Kalle rrrrr. ... Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Haha.. näää. Vote: Kalle Ärr Då är jag helt väck... Fast jag väljer att tro att det är så ändå, bara för att jag kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 Kaller, helt klart. Kan inte tänka mig att börja kalla honom för Kalle-ärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts