Jump to content

Dölja Youtube-statistik?

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Yo.

Jag har länkat till en del videoklipp här på sajten som därför givetvis får lite klick härifrån. Antalet klick och varifrån visas sen under "Statistik" på youtube-sidan för videon ifråga, och så ser man ett antal klick från just Gtasajten. Jag undrar om det går att dölja denna information för videos jag själv laddar upp, och om det går att ha sån info privat.

Mina egna videos gör kanske inte jättemycket att det visas länkinfo för (även om jag skulle vilja dölja den och göra den privat), men på vissa andra personers videos jag länkat till har det kommit såpass många klick från Gtasajten att till och med deras related-videoklipp är "GTA IV"-relaterade - trots att videorna jag länkar till är från en orkester som inte har ett dugg med varken GTA eller Gtasajten att göra.

Det är ingen direkt hemlighet att jag är reggad här, men samtidigt är det ju inget man vill skylta med eftersom jag trots allt delar med mig av viss information här som jag gärna skulle behålla inom just Gtasajten. Nu ser jag att Youtube dessutom lagt upp en specialstatistiksida där man visar vilket kön personerna som kollar har, var de bor, hur mycket uppmärksamhet de fäst vid klippen, hur mycket de spolat och tittat om, etc etc etc. Det är lätt att bli paranoid med sånt här och jag skulle gärna hålla de tu sfärerna skilda från varandra så gott som möjligt.

Kan man slippa Storebror genom att disabla länkinfon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor