Saleen Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Tokladdad inför MGMT's nya platta. Känner dock mig en smula orolig över att den inte alls kommer motsvara förväntningarna. Oh, trevligt trevligt. Releasedatum? Annars längtar jag som tusan till Gorillaz nya samt deras kommande musikvideos som antagligen kommer vara lika episka som alltid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Oh, trevligt trevligt. Releasedatum? I mitten av april tror jag. Roliga låttitlar om inte annat, "Flash Delirium", "I Found a Whistle" etc. Och "It's Working" som ska vara med på den plattan har dem ju spelat live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2010 Two door cinema club släppte nytt album i måndags, det heter Tourist History. Det är asbra. Tokladdad inför MGMT's nya platta. Känner dock mig en smula orolig över att den inte alls kommer motsvara förväntningarna. Inga singelsläpp, inga låtar i stil med Kids och Time to Pretend och hela albumet ska typ fungera som en helhet och vara starkt inspirerad av surfing. Jag älskade hela Oracular Spectacular, även de betydligt mer experimentella låtarna, så de ska nog fungera men jag tror inte på en lika hypad skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2010 Gogol Bordello släpper nytt i slutet av april. Den kommer heta 'Transcontinental Hustle', och är producerad av Rick Rubin. Läs mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 9 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2010 (redigerad) Crookers har släppt sitt debutalbum! Det heter "tons of friends" vilket man kan förstå! Soulwax, Kelis, Pitbull, will.i.am, Yelle, Miike Snow, Kid Cudi är några som varit med och gjort bandets album! Lyssnar igenom det just nu, och jag tycker det låter bra! (är inne på första låten än så länge..) Redigerad 9 mars, 2010 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2010 Crookers har släppt sitt debutalbum! Det heter "tons of friends" vilket man kan förstå! Soulwax, Kelis, Pitbull, will.i.am, Yelle, Miike Snow, Kid Cudi är några som varit med och gjort bandets album! Lyssnar igenom det just nu, och jag tycker det låter bra! (är inne på första låten än så länge..) Såg en som jag uppfattade det som, bonusplatta med dom som heter Remedy, det är typ 8 olika remixer på Miike Snows låt Remedy, på tons of friends är en av dom med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 11 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2010 JJ har släppt nytt, JJ N° 3 http://open.spotify.com/album/4kGX77T8RQmOlPx1f5d0Ju och Black Rebel Motorcycle Club http://open.spotify.com/album/5WJof3xGnEPiJkZqc4NiXl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Kultmusikern Alex Chilton avled den 17 mars. Han fick sin första framgång som sångare i popgruppen The Box Tops på 1960-talet och de hade en stor internationell hit med The Letter 1967. På 1970-talet bildade han popgruppen Big Star som aldrig hade någon särskilt stor framgång kommersiellt sett, men är uppskattade av musiknördar. Bl.a. Chilton som skrivit "In the Street" som använts som signaturmelodi till tv-serien That 70's Show. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Kultmusikern Alex Chilton avled den 17 mars. Han fick sin första framgång som sångare i popgruppen The Box Tops på 1960-talet och de hade en stor internationell hit med The Letter 1967. På 1970-talet bildade han popgruppen Big Star som aldrig hade någon särskilt stor framgång kommersiellt sett, men är uppskattade av musiknördar. Bl.a. Chilton som skrivit "In the Street" som använts som signaturmelodi till tv-serien That 70's Show. Big Stars debutalbum är en absolut topp (om inte toppen) när det gäller powerpop och är enkelt ett av 70-talets 10 bästa album enligt mig, jävligt tråkigt att höra! http://open.spotify.com/track/1zOy2fbNfs53DNyrQRQaco Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 29 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2010 Finns väl ganska många som diggar Sigur Rós här så jag ville bara informera om att Jónsis debutplatta har släppts (eller läckt, jag vet inte). Det är alltså sångaren i Sigur Rós för er som inte har koll på det. Här är en video till den första låten som släpptes också. Den heter Boy Lilikoi. Och är ganska mysig. Mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2010 Band of Horses släpper nytt i maj. Det är på tiden, jag vill verkligen höra någonting nytt från dem, har lyssnat sönder allt deras gamla material Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2010 Kele Okereke, sångaren i Bloc Party, släpper sitt soloalbum 'The Boxer' den 21:a juni i år. Intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Slash har släppt sitt soloalbum nu, finns på Spotify. Låter spännande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 (redigerad) Blur släpper en ny singel. Första nya materialet som kommer från dem sedan 2003. Redigerad 9 april, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Slash har släppt sitt soloalbum nu, finns på Spotify. Låter spännande! Håller med, några av samarbetena var riktigt sjyssta. Gillar särskilt 'Ghost' med Ian Astbury, 'By the Sword' med Andrew Stockdale (Wolfmother), och det är förvånansvärt mycket soul i 'I Hold On' med Kid Rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Vet inte om någon uppmärksammat det på tidigare sida men gjorde en ctrl+F på den här och fann inget om det och iom att det är GANSKA nytt så får väl jag ta o göra det. Familjen släpper nytt! Äntligen efter all väntan kommer det nytt. Läs mer på www.familj-en.com. Singeln låter riktigt bra och ger mig en såndär feelgood-känsla som bara hans musik gör så jag kan inte säga annat än att jag verkligen ser fram emot albumet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2010 Blur släpper en ny singel. Första nya materialet som kommer från dem sedan 2003. Ojdå, trodde de var helt insomnade. När Oasis upplöses för vilken gång i ordningen minns jag inte så vaknar Blur till alltså! ^^ Musikmanagern Malcolm McLaren avled i cancer igår. Han bidrog bland annat starkt till punkens visuella look då kläderna Sex Pistols bar var hans påfund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2010 Ojdå, trodde de var helt insomnade. När Oasis upplöses för vilken gång i ordningen minns jag inte så vaknar Blur till alltså! ^^ Musikmanagern Malcolm McLaren avled i cancer igår. Han bidrog bland annat starkt till punkens visuella look då kläderna Sex Pistols bar var hans påfund. Jag såg det, och läste ett porträtt av honom i dagens DN. Läs allt om'et! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 12 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2010 Teddybears har släppt nytt album, det heter Devils music, låter ganska intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2010 Robyn kommer att släppa 3 EP:s det här året! En singel gjord tillsammans med Diplo (!!!!!) är redan släppt. No Hassle heter den, en blandning av electro, reggae/dancehall och pop. MYS! Länk till MP3: http://download472.mediafire.com/mrzyaeihh...w/No+Hassle.mp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts