mr_tobbe Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Någon mer som har hört ryktet om att Håkan har dött i en bilolycka? Verkar ju inte så troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Någon mer som har hört ryktet om att Håkan har dött i en bilolycka? Verkar ju inte så troligt. Jag tror att aftonblaskorna skulle vara fyllda med "döden" om det låg någon som helst liten sanning i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 (redigerad) MUSIKNYHET! On September 9, 2009, after a nearly 22-year wait, digitally remastered versions of all of the Beatles studio albums will be released /.../ A crew of engineers at London’s Abbey Road Studios have spent four years working on the remasters using new technology and vintage equipment, the press release says, in an effort to preserve “the authenticity and integrity of the original analogue recordings” and ensure “the highest fidelity the catalog has seen since its original release.” -Rolling Stone Magazine Har just skaffat denna samling i FLAC-format, mycket angenäm lyssning! Det finns även remastrade mono-versioner av skivorna vilket verkar vara till stor glädje för entusiasterna. Redigerad 6 september, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Någon mer som har hört ryktet om att Håkan har dött i en bilolycka? Verkar ju inte så troligt. Folk spred det ryktet på Emmaboda också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Folk spred det ryktet på Emmaboda också. Haha, "folk". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Han spelade ju i Stockholm i Fredags så knappast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 (redigerad) Haha, "folk". Vad menar du? --------------------------- Interpols sångare, tillika gitarrist och textförfattare, Paul Banks släppte den 4 augusti i år ett soloalbum under namnet Julian Plenti, upptäckte jag när jag längtade efter nytt från Interpol. Albumet heter Julian Plenti Is... Skyscraper och efter en låt låter det lovande. Redigerad 7 september, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Vad menar du? Det var en väninnas brorsa som startade det ryktet. I alla fall enligt honom själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 (redigerad) Kicken: Paramore spelar i Köpenhamn 1 december. Förköpet börjar imorgon. Sverigebesök kanske kommer också. edit: lol, redan utannonserat. Arenan 30 november. Redigerad 10 september, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Kicken: Paramore spelar i Köpenhamn 1 december. Förköpet börjar imorgon. Sverigebesök kanske kommer också. edit: lol, redan utannonserat. Arenan 30 november. Naw! Fan vad synd att man inte kan ta sig till Stockholm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Kicken: Paramore spelar i Köpenhamn 1 december. Förköpet börjar imorgon. Sverigebesök kanske kommer också. edit: lol, redan utannonserat. Arenan 30 november. Jag ska förmodligen gå på sverigespelningen. Synd att det är på en måndag bara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Kicken: Paramore spelar i Köpenhamn 1 december. Förköpet börjar imorgon. Sverigebesök kanske kommer också. edit: lol, redan utannonserat. Arenan 30 november. Haha, jag blev bombarderad med msn-fönster om just det, men tack ändå! Biljettsläpp är imorgon, sjuuuukt taggad! Äntligen får jag se dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 (redigerad) Haha, jag blev bombarderad med msn-fönster om just det, men tack ändå! Biljettsläpp är imorgon, sjuuuukt taggad! Äntligen får jag se dem! Kan ju tillägga att den nya skivan hittills fått väldigt positiv kritik. De flesta beskriver det som ett tyngre och mer moget paramore. Texterna är mycket seriösare och musiken är bred. De har kvar sitt sound, men de har förändrats. Det är svårt att förklara, men efter att hört de två nya singlarna så är jag beredd att instämma. Längtar tills albumet släpps den 29 september! Redigerad 11 september, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2009 Vad är grejen med Promoes 'Bondfångeri'? Vad har den för koppling till 'Kråksången', om den nu har någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 14 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2009 Kan ju tillägga att den nya skivan hittills fått väldigt positiv kritik. De flesta beskriver det som ett tyngre och mer moget paramore. Texterna är mycket seriösare och musiken är bred. De har kvar sitt sound, men de har förändrats. Det är svårt att förklara, men efter att hört de två nya singlarna så är jag beredd att instämma. Längtar tills albumet släpps den 29 september! Biljett bokad. See you kicken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Bandnamnet känns rätt befogat, Monsters of Folk. Åtminstone med tanke på vilka som medverkar: Jim James (My Morning Jacket)Conor Oberst + Mike Mogis (Bright Eyes)M. Ward Ska börja lyssna lite nu, skivan kommer på tisdag! http://www.myspace.com/monstersoffolk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Bandnamnet känns rätt befogat, Monsters of Folk. Åtminstone med tanke på vilka som medverkar: Jim James (My Morning Jacket) Conor Oberst + Mike Mogis (Bright Eyes) M. Ward Ska börja lyssna lite nu, skivan kommer på tisdag! http://www.myspace.com/monstersoffolk De spelar i Filadelfiakyrkan i november, biljetter finns ute! Köpte biljetter till min bror, och gjorde ett awesome kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 MUSIKNYHET! On September 9, 2009, after a nearly 22-year wait, digitally remastered versions of all of the Beatles studio albums will be released /.../ A crew of engineers at London’s Abbey Road Studios have spent four years working on the remasters using new technology and vintage equipment, the press release says, in an effort to preserve “the authenticity and integrity of the original analogue recordings” and ensure “the highest fidelity the catalog has seen since its original release.” -Rolling Stone Magazine Har just skaffat denna samling i FLAC-format, mycket angenäm lyssning! Det finns även remastrade mono-versioner av skivorna vilket verkar vara till stor glädje för entusiasterna. Är det ingen annan som tycker detta är intressant?! Jag har lyssnat igenom boxen några gånger nu, försöker lista ut vilka Beatles-låtar som är bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Nästa band som släpper en box är ett av världens bästa rockband (oja) AC/DC, cds, vinyler, demos, live, dvd, en bok och en massa annat krafs, och det som gör den här boxen till den ballaste i år är att själva boxen är en fullt fungerande förstärkare. Den här ska jag ha i min samling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2009 Nästa band som släpper en box är ett av världens bästa rockband (oja) AC/DC, cds, vinyler, demos, live, dvd, en bok och en massa annat krafs, och det som gör den här boxen till den ballaste i år är att själva boxen är en fullt fungerande förstärkare. Den här ska jag ha i min samling. Wow! Jag har inte bestämt mig för om jag tycker att det är riktigt, riktigt coolt, eller bara oerhört "meh". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts