Grumpy Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 (redigerad) Rubriken säger det mesta. Jag hade tänkte köpa en begagnad Ipod, vad ska man tänka på? Var är det för skillnad mellan version 1 och 2? Jag har hört talas om att man kan "jailbreka", vad är det? Hur är ljudet i ipoden? Hur är batteritiden? Vad bör man veta innan köpte helt enkelt. EDIT: En Ipod Touch är vad jag vill ha. Redigerad 31 maj, 2009 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Jailbreaka är väl något man gör på iphonen, så man kan använda vilket kontantkort som helst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Flyttar till Dator & Teknik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Jailbreaka är väl något man gör på iphonen, så man kan använda vilket kontantkort som helst? Du kan jailbreaka en iPod också, så du kan installera en massa program utan att betala. Lägga in custom-themes etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Du kan jailbreaka en iPod också, så du kan installera en massa program utan att betala. Lägga in custom-themes etc. Abooow, mybad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Jailbreak är ju ett måste Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Sluta tjafsa om jailbreak. Berätta istället vad jag borde veta och vad det är för skillnad på modell 1 och 2, hur är batteritiden när man spelar spel etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Sluta tjafsa om jailbreak. Berätta istället vad jag borde veta och vad det är för skillnad på modell 1 och 2, hur är batteritiden när man spelar spel etc. Generation 2 har inbyggd högtalare, går liite snabbare (knappt märkbart men ändå), volymknappar på sidan som jao, de känns inte lika praktiska som att klicka dubbelt på home knappen. Lite annan baksida också som jag har hört ska vara mer anpassad för att ligga direkt i handen. Boomer har generation 1 Jag har generation 2 Nu vet du vem du ska fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Generation 2 har inbyggd högtalare, går liite snabbare (knappt märkbart men ändå), volymknappar på sidan som jao, de känns inte lika praktiska som att klicka dubbelt på home knappen. Lite annan baksida också som jag har hört ska vara mer anpassad för att ligga direkt i handen. Boomer har generation 1 Jag har generation 2 Nu vet du vem du ska fråga! Höjs volymen om man dubbel klickar på homeknappen? Fungerar alla apps och sådant på den första version? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 1. Höjs volymen om man dubbel klickar på homeknappen? 2. Fungerar alla apps och sådant på den första version? 1. Ett volymreglage visas på skärmen där du reglerar genom att dra ljudstyrkan upp eller ner. 2. 99 % säker på det. Kan finnas ett spel eller så, men det är mest apps som kräver mick och det är ju till iphone. Headset funkar till ipod då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 1. Ett volymreglage visas på skärmen där du reglerar genom att dra ljudstyrkan upp eller ner. 2. 99 % säker på det. Kan finnas ett spel eller så, men det är mest apps som kräver mick och det är ju till iphone. Headset funkar till ipod då. Det låter ju skönare att bara kunna dra på skärmen än att hålla på med knappar på sidan. Angående skärmar, är det någon skillnad mellan version 1 och 2 angående skärmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Det låter ju skönare att bara kunna dra på skärmen än att hålla på med knappar på sidan. Angående skärmar, är det någon skillnad mellan version 1 och 2 angående skärmen? Ingen skillnad, poängen med volymknapparna är att du inte behöver ta upp iPoden eller sätta igång skärmen utan bara att trycka typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Ingen skillnad, poängen med volymknapparna är att du inte behöver ta upp iPoden eller sätta igång skärmen utan bara att trycka typ. Det tar en sekund att ta upp ipoden. Jag ska som sagt köpa begagnad och jag antar att några säljer trasiga ipods, är det något man bör se upp med. hörde något om att hörluraruttaget blev rosa om det var trasigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Det tar en sekund att ta upp ipoden. Jag ska som sagt köpa begagnad och jag antar att några säljer trasiga ipods, är det något man bör se upp med. hörde något om att hörluraruttaget blev rosa om det var trasigt... Det blir lite rosa om den är fuktskadad, iaf iPhone vet inte om det är samma för iPod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 1 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Det blir lite rosa om den är fuktskadad, iaf iPhone vet inte om det är samma för iPod. Fungerar om den är lite fuktskadade? Vilken modell börja man satsa på, räcker det med en 8 gigabyte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 1 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Fungerar om den är lite fuktskadade? Vilken modell börja man satsa på, räcker det med en 8 gigabyte? Ja det fungerar även om den är lite rosa, har sett många iPhones som har rosa där i men dom funkar hur bra som helst trots det. Kan ju vara en liten regndroppe som trillat ner t.ex så det behöver ju inte vara att en är skadad innuti, så har jag hört i alla fall så det ska inte vara någon större fara. Det räcker gott och väl med 8GB, men om inte priset skiljer alltför mycket så ta 16GB så i det falet hade jag låtit priset avgöra vilken modell jag skulle ta. 8GB räcker väldigt långt i allafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 3 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 En bekant till mig ska sälja sin Ipod, jag har inte sett den än men han säger att det är en död pixel på skärmen. Påverkar det mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Har en död pixel på min. Inget jag märker av så länge skärmen inte är svart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 3 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Har en död pixel på min. Inget jag märker av så länge skärmen inte är svart. Bra, då köper jag den nog. En fråga till dock, han har inga hörlurar. Fungerar det med vilka som helst? Eller måste man ha några speciella? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2009 Vilka som helst fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts