Saleen Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Neeeej inte isglass. läsk > isglass. idd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Banana Joe, fyfan vad god den var! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 88an är den enda glassen jag äter yo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Nuförtiden köper jag i princip aldrig isglass men i min skira barndom tillhörde Spirello och Boomy favoriterna. Tyvärr har iaf Boomy försvunnit ur sortimenten, annars skulle jag gärna köpa en sådan. Kommer även ihåg en lååång isglass som hette Mr. Long och hade en basketspelare på förpackningen. Kommer ni förresten ihåg "Winner Taco" som fanns 99-00? Hehe. Klart. Solero shots, togs inte den bort för att folk kvävdes av locket? Lika bra det. Sämre "glass"koncept får man leta efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 just nu skulle det sitta fint med en isglass, fan vad varmt det är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 just nu skulle det sitta fint med en isglass, fan vad varmt det är! 26 varma grader här... Vindstilla är det också! Piggelin är nog min favoritisglass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 26 varma grader här... Vindstilla är det också! Piggelin är nog min favoritisglass. Typ samma här. skönt, men man orkar inte göra nått! ska gå och köpa en twister nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Favoritglassen är lätt Spirello. Var den enda glassen jag och min lillasyster åt när vi var små. För mig heter den Spirello, och inte Twister! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Favoritglassen är lätt Spirello. Var den enda glassen jag och min lillasyster åt när vi var små. För mig heter den Spirello, och inte Twister! har ett svagt minne av att jag var utomlands typ damnark när jag var liten och där hette det spirello men hemma i sverige var det twister. när döpte dom om det till twister här i sverige? någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 just nu skulle det sitta fint med en isglass, fan vad varmt det är! Ja, jag sitter ute atm och bättre väder än så här blir det inte. En isglass vore inte fel. har ett svagt minne av att jag var utomlands typ damnark när jag var liten och där hette det spirello men hemma i sverige var det twister. när döpte dom om det till twister här i sverige? någon som vet? Det är samma glass som har fått ett nytt namn. 1993-1998: Spirello 1998-:Twister Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Åh, igloo Fast den finns väl inte kvar längre, hur som helst har jag inte hittat den på en heeel del år. Nu kör jag bara Calippo (oftast colasmaken), så oerhört gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Åt en Calippo -Refresh (lemon, ananas) precis på balkongen. uh, måste nästa gå köpa en till :E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Calippo är min favorti sen 88:an btw togs inte 88:an bort för det hade nåt samband med HH? Har hört det förut dock vet ja inte om det stämmer. Annars föredrar ja att gö egen isglass fyll bara sån där ishållare eller va man kallar dom för. Man fyller dom med valfri saft sen sätter man i tandpetare och kör in i frysen vänta ett tag ta ut och börja äta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Calippo är min favorti sen 88:an btw togs inte 88:an bort för det hade nåt samband med HH? Har hört det förut dock vet ja inte om det stämmer. Annars föredrar ja att gö egen isglass fyll bara sån där ishållare eller va man kallar dom för. Man fyller dom med valfri saft sen sätter man i tandpetare och kör in i frysen vänta ett tag ta ut och börja äta 88:an finns väl fortfarande kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 88:an finns väl fortfarande kvar? Han kanske på något sätt förväxlade 88:an med Nogger Black? Nogger Black vart ju anklagad för att sprida dolda rasistiska budskap. Nogger / Nigger. Black... Men den var god. And so is Nogger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 okej! ny fråga. Vart avnjuter ni eran isglass bäst? hemma? utomhus? på stranden? i bilen? skulle nog säga utomhus, dock inte på stranden, alla jävla sand förstör allt. men på en gräsplätt får man i sig glassen på det bästa sättet! now you! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 (redigerad) okej! ny fråga. Vart avnjuter ni eran isglass bäst? hemma? utomhus? på stranden? i bilen? skulle nog säga utomhus, dock inte på stranden, alla jävla sand förstör allt. men på en gräsplätt får man i sig glassen på det bästa sättet! now you! Vid vattnet någon stans. Öppet. Ute på ett fik. Utomhus helt klart. Det är det ju ingen frågan om. Men... V.. Här har ni en bild på ett ställe i Örnsköldsvik (Ö-Viks gästhamn) som är väldigt mysigt att äta glass på. När det är riktigt soligt. Den runda lilla stugan med röd/brunt metaltak är en kiosk som säljer GB Glace och Mjukglass. Enormt skönt att sätta sig på någon utav utemöblerna och ta en glass. Eller ännu bättre, på trappan, om det inte är för mycket folk där. Trappan i mitten i bakgrunden. Sooo. Egentligen vart som helst bara det är ute, soligt, och stället ska helst vara ganska nära vattnet och relativt öppet (inte en massa träd). Redigerad 31 maj, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 (redigerad) Ser helnice ut Redigerad 31 maj, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 På tal om isglass och sånt så ska jag fan gå ut och köpa mig en Piggelin nu! Adjö så länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 Köpa en calippo, brb! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts