Jump to content

Byte IP snabbt och Enkelt?

slobbann
 Share

Recommended Posts

Som topicen lyder, Finns det nå enkelt och snabbt sätt at byta sitt IP?

PS: Vill inte ladda ner nått

Om du kör med XP öppnar du 'kör', skriver cmd, trycker på ok.

Kommandotolken ska komma upp. Där skriver du ipconfig/renew så får du en ny IP-adress.

MEN, det är dock inte säkert att du får ny IP, allt beror på hur det fungerar hos internetleverantören.

Såsom, vissa leverantörer använder fasta IP, uppringt, dynamisk, etc...

Edit: Eller så kan du testa stänga av routern/modemet några minuter.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte så jävla bra på detta med IP'n men, Jag blev bannad från några SAMP servrar, Som jag vill lira lite på,

www.whatismyip.com

Kolla där några gånger under dagen och stäng av routern däremellan. Är det samma IP hela tiden har du statiskt, då blir det knepigare än att bara starta om routern varje gång du vill in på SAMP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju några "roliga" program att använda för sånt där, typ HidemyIP. På deras hemsida http://www.hide-my-ip.com/ finns det en 14-dagars trial att testa. Dock så blir hastighet ganska mycket sämre. När jag testade det gick det från att jag hade 24Mbit till 5Mbit. Men som sagt, man kan byta ip-adress så det ser ut som att man sitter i USA eller något annat land, så det har både sina fördelar och nackdelar. Dock är det kanske inte det bästa valet om du ska sitta o lira online tå förmodligen din ping kommer bli väldigt hög.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor