MiRRe Skrivet 28 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 Det är så att jag har ett ganska krånligt problem. Vi köpte ett eller vi valde att börja ha Tele2 som bredbandsleverantör istället för den vi hade innan och jag kan börja att säga att vi fick det trådlösa från dom tror kanske 1-2 veckor sen men då fick vi inte igång det trådlösa men vi kunde enkelt installera själva modemet och sådant med sladd så med sladd funkar det. Och vi har fortfarande kvar vårt gamla modem som vi använder just nu eftersom det trådlösa inte vill riktigt än. Så här är några frågor. Först har vi själv tänkt att det kanske kan vara så att vi inte kan använda det trådlösa försen månads skiftet denna månaden eftersom vi antagligen haft uppsägningstid på det gamla (Tele2 fixade allt sånt åt oss) Så denna månaden har vi betalat räkning till vårt gamla modem och inte till tele2. Men, om det skulle vara så att det inte börjar sända ut försen i skiftet så borde ju inte själva modemet heller funka, och sen kommer en annan konstig sak, Idag försökte vi än en gång att få igång det, så vi installerade själva modemet denna gången på en stationär och det gick utmärkt, funkar med sladd och sånt. Sen skulle vi igen testa trådlöst men då hittar inte varken den stationära eller min laptop nätverket och vi har båda i datorerna så vi kan ha trådlöst. Och när jag testade med iPhone så gick det, så nu sitter jag med iphonen bredvid och den är alltså uppkopplad till det nya trådlösa. Men våra datorer vill inte ansluta till det. Säkert väldigt krånglig att förstå hur jag menar och vad jag skrivit om men om någon skulle veta eller ha erfarenhet av samma sak så är jag väldigt tacksam för hjälp. För funkar det på iPhone så borde det ju funka på datorerna, väldigt skumt. Iallfall, väldigt tacksam för hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 Det är så att jag har ett ganska krånligt problem. Vi köpte ett eller vi valde att börja ha Tele2 som bredbandsleverantör istället för den vi hade innan och jag kan börja att säga att vi fick det trådlösa från dom tror kanske 1-2 veckor sen men då fick vi inte igång det trådlösa men vi kunde enkelt installera själva modemet och sådant med sladd så med sladd funkar det. Och vi har fortfarande kvar vårt gamla modem som vi använder just nu eftersom det trådlösa inte vill riktigt än. Så här är några frågor. Först har vi själv tänkt att det kanske kan vara så att vi inte kan använda det trådlösa försen månads skiftet denna månaden eftersom vi antagligen haft uppsägningstid på det gamla (Tele2 fixade allt sånt åt oss) Så denna månaden har vi betalat räkning till vårt gamla modem och inte till tele2. Men, om det skulle vara så att det inte börjar sända ut försen i skiftet så borde ju inte själva modemet heller funka, och sen kommer en annan konstig sak, Idag försökte vi än en gång att få igång det, så vi installerade själva modemet denna gången på en stationär och det gick utmärkt, funkar med sladd och sånt. Sen skulle vi igen testa trådlöst men då hittar inte varken den stationära eller min laptop nätverket och vi har båda i datorerna så vi kan ha trådlöst. Och när jag testade med iPhone så gick det, så nu sitter jag med iphonen bredvid och den är alltså uppkopplad till det nya trådlösa. Men våra datorer vill inte ansluta till det. Säkert väldigt krånglig att förstå hur jag menar och vad jag skrivit om men om någon skulle veta eller ha erfarenhet av samma sak så är jag väldigt tacksam för hjälp. För funkar det på iPhone så borde det ju funka på datorerna, väldigt skumt. Iallfall, väldigt tacksam för hjälp Vad Är det för modem/router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 (redigerad) Vad Är det för modem/router? Ja så klart så glömde jag skriva det, sorry Det är en Thomson2AB67A , det är ett modem och den är kopplad i telejacket. Vet inte vad mer jag ska skriva om den, är inte kunning på detta. Redigerad 28 maj, 2009 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 Har ni gjort inställningar för trådlösa då? Det fick vi göra när vi skaffade trådlöst när vi böt från sladd till trådlöst. Då fick vi hålla på med inställningar om ni inte har gjort det så ska det stå i manualen hur ni gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 vi har gjort vad som stod i den lilla manualen som vi fick med, den säger att efter man installerat modemet så ska man bara gå till anslut till men det kommer inte upp ett trådlöst som det visar på bilderna , ibland kommer det på den stationära och då har pappa testat att ansluta med den laddar ett tag sen stänger den ner och inget händer, ingen uppkoppling heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 vi har gjort vad som stod i den lilla manualen som vi fick med, den säger att efter man installerat modemet så ska man bara gå till anslut till men det kommer inte upp ett trådlöst som det visar på bilderna , ibland kommer det på den stationära och då har pappa testat att ansluta med den laddar ett tag sen stänger den ner och inget händer, ingen uppkoppling heller. Du måste skrivit fel namn på modemet, Hittar det INGENstans Jag hittade dock ett trådlöst modem som kanske är det du har? Jag tänkte kolla up specs på modemet. Ifall det är så att det kör på en inställing som vissa äldra datorer inte klarar. Te.x det finns olika standader för trådlöst internet så som: 802.11b 802.11g 802.11n Ifall det är så att router är inställd på t.ex 802.11n och att bara din Iphone klarar att ansluta till 802.11n men dina datorer klarar det inte. Men du kan pröva resetta modemet (via en LITEN knapp på modemt med en nål eller liknande). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2009 Du måste skrivit fel namn på modemet, Hittar det INGENstans Jag hittade dock ett trådlöst modem som kanske är det du har? Jag tänkte kolla up specs på modemet. Ifall det är så att det kör på en inställing som vissa äldra datorer inte klarar. Te.x det finns olika standader för trådlöst internet så som: 802.11b 802.11g 802.11n Ifall det är så att router är inställd på t.ex 802.11n och att bara din Iphone klarar att ansluta till 802.11n men dina datorer klarar det inte. Men du kan pröva resetta modemet (via en LITEN knapp på modemt med en nål eller liknande). Ja den ser ut så som på bilden där men våra datorer är nya så det vore konstigt om det var problemet :/ Aja jag ska testa det, men konstigt att behöva reseta den är ju helt ny Ska se om det hjälper, tack Vi ringer till Tele2 istället, det är lättare att prata med dom om det så får dom i värsta fall komma hit och titta på det osv så, Men tack ändå för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts