Umberto Skrivet 9 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2009 (redigerad) Hur går det med framtidsplanerna, Herr Führer? En upgrade skulle absolut behövas, och det kvickt, för det går utför för gamla GTAsajten och forumet blir bara sämre och sämre för var dag som går. Hela 2009 har varit riktigt lamt imo. Redigerad 9 september, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2009 Hur går det med framtidsplanerna, Herr Führer? En upgrade skulle absolut behövas, och det kvickt, för det går utför för gamla GTAsajten och forumet blir bara sämre och sämre för var dag som går. Hela 2009 har varit riktigt lamt imo. Håller med forumet börjar dö ut om vi inte får en upgrade här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2009 Håller med forumet börjar dö ut om vi inte får en upgrade här. Nej. En Upgrade Skulle inte locka medlemmar eller skapa trådar åt oss. Det är medlemmarna som varit lama 2009 imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2009 (redigerad) Nej. En Upgrade Skulle inte locka medlemmar eller skapa trådar åt oss. Det är medlemmarna som varit lama 2009 imo. Med all respekt, men jag håller inte alls med. En upgrade och omfattande förändringar i hur forumet fungerar och ser ut är exakt vad som behövs i dessa svåra tider. Om "vi" inte gör något NU kommer det här forumet att dö ut helt och hållet inom kort. Man kan redan nu bevittna hur många gamla medlemmar väljer att lämna forumet eller minskar sin aktivitet - jag är personligen en av dem. Ett problem är att nästan alla forumiter har förändrats men forumet fortsätter att rulla på i samma gamla gråtrista och föråldrade hjulspår anno 2004. Det är är inte konstigt att folk tappar intresset förr eller senare. Få av stammisarna hänger t.ex. här för GTA idag, utan det är främst Allmänt-delen som lockar och därför borde Allmänt utvecklas och förbättras asap. Redan en grafisk upgrade skulle göra mycket för, let's face it, det här sterila default-temat är riktigt fult och enformigt; och det speciellt för människor som inte besöker forumet varje dag. Jag minns t.ex. när (det underbara) jultemat infördes ifjol - omedelbart blev forumet lite aktivare och lite trevligare. Omväxling förnöjer! Vote for CHANGE! Redigerad 14 september, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2009 Njae. Inte ändra. Vad jag minns har forumet mer eller mindre alltid sett ut såhär sen jag blev medlem. Den enda större förändring jag minns är bredden på forumet. Och det är nog helt enkelt så att forumet dör ut när det inte finns något nytt stort GTA att se fram emot eller prata om. Det blir helt enkelt litetråkigt att sitta o prata om GTA IV såhär långt efter att det kom. Det jag tycker om med just GTAsajten är att det ser så enkelt ut. Det är inte en massa "Spejsade" knappar och smileysar som på så många andra forum (inklusive de jag försökt att få ihop). Hur skulle man förändra Allmänt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 14 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2009 Njae. Inte ändra. Vad jag minns har forumet mer eller mindre alltid sett ut såhär sen jag blev medlem. Den enda större förändring jag minns är bredden på forumet. Och det är nog helt enkelt så att forumet dör ut när det inte finns något nytt stort GTA att se fram emot eller prata om. Det blir helt enkelt litetråkigt att sitta o prata om GTA IV såhär långt efter att det kom. Det jag tycker om med just GTAsajten är att det ser så enkelt ut. Det är inte en massa "Spejsade" knappar och smileysar som på så många andra forum (inklusive de jag försökt att få ihop). Hur skulle man förändra Allmänt? Och det är därför Gtasajten är ett så jävla bra forum! Inga spamar smileys och det ser inte vidrigt ut, utan det ser... Originellt ut! Perfekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2009 Och det är nog helt enkelt så att forumet dör ut när det inte finns något nytt stort GTA att se fram emot eller prata om. Det blir helt enkelt litetråkigt att sitta o prata om GTA IV såhär långt efter att det kom. Nja, jag tror inte alls på det där. För de flesta av oss är GTA inte längre en bidragande orsak till att vi hänger här. Hur skulle man förändra Allmänt? Jag har en hel del idéer, förslag och kritik men jag tänkte vänta med att framföra allt tills man startar det där utvecklarteamet som det skrevs om. Jag orkar helt enkelt inte ta debatten om det inte finns möjligheter till att det kan leda till förändringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Det är svårt med förändring utan en ordentlig ledare, jag är för revolution - men i det här fallet fungerar det inte riktigt. Var är Hultenius?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Det är svårt med förändring utan en ordentlig ledare, jag är för revolution - men i det här fallet fungerar det inte riktigt. Var är Hultenius?! Det är väl inte första gången som det dröjer ett tag med meddelanden från våran root, han brukar ju ha rätt ont om tid. Men en sak är säker, så länge forumet är online finns det ju iaf intresse att upprätthålla det. Kan i övrigt hålla med om att det har varit en stagnering på forumet, men å andra sidan tycker jag ändå 2009 har varit rätt chill hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Jag ser gärna en förändring, känns inte som att det kan bli sämre på något sätt. Inte menat som att det är så dåligt det bara går, men Umbertos idéer har funkat väldigt bra innan och det är bra att någon bryr sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Jag tycker det är dags att förbjuda bildtaggar i signaturerna, på tal om ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Jag tycker det är dags att förbjuda bildtaggar i signaturerna, på tal om ingenting. Que? Ska [ img ] inte få finnas i signaturerna längre? Låter bra märkligt, minska isf maxstorleken om det nu är så att det stör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 Que? Ska [ img ] inte få finnas i signaturerna längre? Låter bra märkligt, minska isf maxstorleken om det nu är så att det stör. Jag tycker signaturbilder är fruktansvärt irriterande. Men jag har inte så mycket makt så du behöver inte oroa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Jag ska se över om inte processen kan snabbas upp lite. Att bara genomföra uppgraderingen till den nyaste versionen går snabbt/på någon dag. Det som tar tid är att skapa ny grafik, översätta till svenska, överföra alla "specialgrejjor", skapa nya regler och implementera nya idéer. Här hoppas jag givetvis att det finns många som kan och vill hjälpa till. Men det första som måste göras är att överföra allt till en ny server/miljö. Jag vill inte driftsätta det nya forumet i en gammal miljö bara för att flytta det en ny miljö några veckor senare. Den nya miljön kan komma igång så snart jag får de uppdaterade migreringsverktyg jag behöver (vilket borde ha levererats för flera månader sedan). Allt är redan planerat in i minsta detalj sedan juni, jag har väntat på migreringsverktygen sedan dess... Jag ska se till att skapa ett utvecklarforum i helgen (dvs. söndag). Utveckla, diskutera och slipa idéer behövs det ingen ny servermiljö för. Återkommer om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 (redigerad) Jag tycker signaturbilder är fruktansvärt irriterande. Men jag har inte så mycket makt så du behöver inte oroa dig. Om det nu är fallet kanske nästa IPB tillåter "show images in signatures? [yes] [no]"? Men jag har inte så mycket makt så du behöver inte oroa dig. Det gjorde jag inte heller. Redigerad 16 september, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Eftersom man skaffar sig lite fördomar om folk under tidens gång hade jag kanske väntat något i stil med: Onej, är det redan ny vecka Kul att höra att det är saker på g nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2009 Jag tycker signaturbilder är fruktansvärt irriterande. Men jag har inte så mycket makt så du behöver inte oroa dig. My controls > Board settings > Do you wish to view members signatures when reading topics? > No. Då försvinner visserligen alla signaturer, men det är väl sak samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2009 My controls > Board settings > Do you wish to view members signatures when reading topics? > No. Då försvinner visserligen alla signaturer, men det är väl sak samma. Tyvärr missar jag då även om folk skulle ha olämpligt innehåll i sina signaturer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2009 (redigerad) För att lägga till på "special tags" så kan man istället för att ha OLD school status kunna ha annat som te.x vunnit 10 ggr i en tävlning eller typ känd för något så som "fix-arne" tag? Läste gammalt, skip me Redigerad 24 oktober, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts