Troxie Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 Oh hai. Nu är det såhär att om jag spelar upp en film i VLC och letar efter en speciell scen så går det jättesegt innan bilden uppdateras. Ljudet uppdateras direkt men bilden fryser fast i 3-4 sekunder. Finns det någon lösning? Kan även tänka mig att byta mediaspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2009 (redigerad) Så med alla filmer eller bara nån speciell? (Speciell = enskild film, avsnitt från samma grupp, ect) Vissa codecs och sånt kan ju vara lite dummare Redigerad 20 maj, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Det är visst bara anime som bråkar, lösning? : > Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Det är visst bara anime som bråkar, lösning? : > Pröva ominstallera eventuall codec som Gizmo sa om inte du redan prövat det. Ifall ett codec pajat eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Anime + VLC = dålig combo. Byt till MPC fort som fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 22 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Anime + VLC = dålig combo. Byt till MPC fort som fan. MPC kirrade biffen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 (redigerad) Vad är det för något med Anime som skapar det problemet egentligen? O.o Redigerad 22 maj, 2009 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Anime brukar ha andra codecs'n stuff (för att xvid inte är optimalt för "tecknat"? rite?) som inte VLC gillar om jag minns rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Anime brukar ha andra codecs'n stuff (för att xvid inte är optimalt för "tecknat"? rite?) som inte VLC gillar om jag minns rätt Okej. Knas ju. Har det alltid varit så med VLC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts