Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Alright, den här leken fungerar som Gamegame men istället för bilder används spelmusik/soundtracks. Det finns inte någon "hatt", utan det är fritt fram att gissa och när alla spel har "hittats" kan vem som helst ladda upp ett nytt klipp innehållande spelmusik från 5-10 spel. Endast ett klipp får dock finnas åt gången (=först till kvarn). Klippen får inte vara längre än 4 minuter långa och ska helst vara i mp3-format. För att hitta musik kan man t.ex. använda youtube och denna firefox-plugin. -------- Här är första klippet! (9 spel) (Ni måste inte "numrera" svaren) Gonatt. Redigerad 18 maj, 2009 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Age Of Empires III? The Sims... Expansion pack... ? Nä. Redigerad 18 maj, 2009 av VickeX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 ANNO 1602? Sonic.. 2? The Sims Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Grim Fandango (Åh, får alltid sådana välbehagsrysningar av Compañeros) Sonic 2 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Tyckte jag kände igen en Donkey Kong låt däri? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Mass Effect Caesar III (nååstalgiii (nu hoppas jag det är det annars blir det pinsamt)) + grim fandango + the sims Kunde jag, sen kände jag igen de flesta också! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 The Sims (VickeX) Sonic 2 (Marquis) Grim Fandango (AngryAxel) Donkey Kong Country (GiZmo) Mass Effect (Dr Stupid) Caesar III (Dr Stupid) Bra. 6 down, 3 to go. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Caesar III (nååstalgiii (nu hoppas jag det är det annars blir det pinsamt)) FFFFFFFUUFUUUUUUUUU, jag som blev så glad att jag kunde en. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Anno 1503? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Anno 1503? Nej. De som är kvar är: -den första låten -den som börjar vid 0:36 -den som börjar vid 02:00 ? Mass Effect (Dr Stupid) ? Caesar III (Dr Stupid) Grim Fandango (AngryAxel) Donkey Kong Country (GiZmo) ? Sonic 2 (Marquis) The Sims (VickeX) Redigerad 18 maj, 2009 av Umberto Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Morrowind Final Fantasy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Meh, vad svårt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Morrowind Final Fantasy Rätt! Fel! TES: Morrowind (ZcruweN) Mass Effect (Dr Stupid) ? Caesar III (Dr Stupid) Grim Fandango (AngryAxel) Donkey Kong Country (GiZmo) ? Sonic 2 (Marquis) The Sims (VickeX) Ledtrådar till de som är kvar: Det första är ett av världens mest kända datorspel. T.o.m. människor som aldrig spelar brukar känna till det här spelet samt dess huvudkaraktär. Det andra är ett övernaturligt strategispel från 2003... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Men duh. OMG. Tredje är ju Zelda Edit: Pinsamt att jag blandade ihop Ceasar III och Age Of Empires... Och Det andra är ett övernaturligt strategispel från 2003... Det hör man... Edit2: Kan det vara 'Smugglers'? Redigerad 18 maj, 2009 av VickeX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Men duh. OMG. Tredje är ju Zelda Duh. Fel. Datorspel? Det hör man... Edit2: Kan det vara 'Smugglers'? Nope. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 (redigerad) Duh. Fel. Datorspel? Nope. Zelda Classic? Det måste vara Zelda. Annars blir jag ledsen hest. Um Age of Empires? Redigerad 18 maj, 2009 av VickeX Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 det ända som jag kommer och tänka på med känt datorspel. sims? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Zelda Classic? Det måste vara Zelda. Annars blir jag ledsen hest. Um Age of Empires? Nej, nej. Det är INTE ett Zeldaspel! det ända som jag kommer och tänka på med känt datorspel. sims? Nej. -- Det första spelet har filmatiserats 2 gånger och en tredje film är på väg... Det andra spelet: Man styr ett spök-team vars uppgift är att skrämma folk. Istället för pengar eller liknande används ektoplasma. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Waaait... låt nummer tre, är det Tomb Raider månne? Skulle vilja säga det första spelet, mer specifikt. Om jag har fel får jag ta ett allvarligt snack med mina nostalgiknölar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Waaait... låt nummer tre, är det Tomb Raider månne? Skulle vilja säga det första spelet, mer specifikt. Om jag har fel får jag ta ett allvarligt snack med mina nostalgiknölar. Heh, det behövs inte för det är rätt! Tomb Raider (1)! TES: Morrowind (ZcruweN) Mass Effect (Dr Stupid) Tomb Raider (Topp3) Caesar III (Dr Stupid) Grim Fandango (AngryAxel) Donkey Kong Country (GiZmo) ? Sonic 2 (Marquis) The Sims (VickeX) --- Sista spelet utspelar sig i Gravenville... ... ... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts