aikjonas12 Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Tänkte höra lite med er om vad ni verkligen inte tycker om, sån mat som bara inte slinker ner. Min topp 5-lista över mat jag aldrig lärt mig tycka om: Bönor i största allmänhet, gillar inte den mjöliga konsistensen. (Ärtsoppa går an dock)Sill, att det alltid ska stå framme på midsommar.Sushi, behöver inte reflektera över det äns..Kokta grönsaker, dom blir mjuka, får outhärdlig konsistens.. Nej! Låt grönsakerna vara.Oliver, maträtten kan vara god i sig.. sen upptäcker man att de petat ner svarta/gröna kulor i den.. då är det bara att kasta för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Ägg...har tappat räkningen på hur många gånger jag har försökt lära mig att gilla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Slipper helst att äta: Varma tomater - blörk. Jag har svårt för alla maträtter som smakar mycket varm tomat, tycker de ska avnjutas kalla/rumstempererade! Oliver - jag gillar olivolja, men att äta oliverna som de är är baske mig inget najs. Quornbiffar - den enda maträtt jag kan minnas som jag verkligen inte kunde få i mig Soltorkade tomater - meh, man tror ju att de ska smaka sött, såsom torkade aprikoser och liknande gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 1. Kikärtor. Ingen kan på fullaste allvar tycka att det är gott. 2. Majs. Bajs. 3. Ärtor. Vidrigt. 4. Kokta grönsaker. Don't fix what's not broken!? 5. Pulvermos. Har testat det en gång och aldrig igen, till stor del en principsak nu antar jag. Sunkighetsnivå astronomiskt hög. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 1. Kikärtor. Ingen kan på fullaste allvar tycka att det är gott. 2. Majs. Bajs. 3. Ärtor. Vidrigt. 4. Kokta grönsaker. Don't fix what's not broken!? 5. Pulvermos. Har testat det en gång och aldrig igen, till stor del en principsak nu antar jag. Sunkighetsnivå astronomiskt hög. Du gillar inte grönsaker överhuvudtaget eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 2. Majs. Bajs. Samma här, men det lustiga är att jag gillar majskolvar.. Det är väl ingen skillnad egentligen, men när majsen sitter på kolven så slinker de allt ner. Hmm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Du gillar inte grönsaker överhuvudtaget eller? Grillade, stekta, orörda etc. grönsaker går alldeles utmärkt. Rivna morötter går inte att äta utan rivet äpple i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Nästan alla grönsaker tyvärr :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Mjas, bönor, you name it! nej, mjöl är inget för mig Svamp Hojja, tål verkligen inte den mjuka konsistensen, även om jag kan äta om det igår i maten. Borde vara mer... Allting sitter väl i hjärnan, jag inbillar man att man valt om det ska vara gott eller inte. Ibland tycker jag att gränsen mellan äckligt och gott kan vara otroligt liten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Sötsurt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Jag tycker det är synd att jag verkligen inte gillar blodpudding. Det verkar vara den perfekta studentmaten - billigt och enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Oliver, fyyyyfaan vad vidrigt det är Det konstiga är olivolja smakar helt okej i nästan all mat dock Syllök! Kan liknas vid små kokta ögon eller nåt sånt, bläää! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Oliver, färska tomater, bönor, ärtor, kikärtor och lax. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 (redigerad) Äter/gillar egentligen allt, det enda jag inte gillar är kroppkakor. Som jag visserligen inte försökt äta sedan typ högstadiet. Har dock ätit palt sedan dess, och har hört att det ska smaka ganska likartat. Redigerad 13 maj, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Jag kan typ äta det mesta ur smak synvinkeln. Men jag är allergisk mot rätt mycke, det ända jag inte gillar är nog mandel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Intressant tråd. Min då: 1. Alla sorters fisk, hur den än tillagas, åt det tills jag var typ 1-2 sen slutade det 2. Svamp.. 3. Ägg 4. Kål Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Ost och skinksås.. Fiskbullar.. - Är nog bara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 1. Kikärtor. Ingen kan på fullaste allvar tycka att det är gott. 2. Majs. Bajs. 3. Ärtor. Vidrigt. 4. Kokta grönsaker. Don't fix what's not broken!? 5. Pulvermos. Har testat det en gång och aldrig igen, till stor del en principsak nu antar jag. Sunkighetsnivå astronomiskt hög. Håller med om pulvermos, det har fått mig att ha svårt för riktig potatismos också, tyvärr. Jag är inte kinkig alls, kan nog inte komma på mer än 2-3 rätter/huvuddelar av rätter som jag inte skulle kunna få i mig utan att fara illa av det. Finns några som jag inte ätit på några år för att det "inte är gott", dock kan jag tänka mig att jag skulle förvåna mig själv om jag verkligen provade. Det finns dock ingenting som jag har prövat i mitt liv som jag inte skulle klara av att äta utan större problem om tillfället kräver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Kokta grönsaker. Krossade tomater sabbar den godaste köttfärssåsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Ananas - Iiischabahuaasfsfa! Den äckligaste maten som finns på denna jord. Isterband - Usch, man hör ju bara: Ister. Hur gott kan det vara liksom? Beskt och surt skit. Spenatstuvning - Blä. Majs - Bajs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts