Tackleberry Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Negativa: Luuuder!! I Jonas Björkman-stil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Allt i min vardag verkar vara sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Brukar även komma namn som jag använder ofta i skolan, t.ex Iggy the Piggy (hälften igelkott hälften hagelgevär, brukar rita honom i häften), Tattartotti (kallar en kompis det, han hejar på Roma i fotboll och Totti är hans favoritspelare, tattare är ett annat ord för romer). Ett nytt namn jag kom på idag som jag använt hela dagen, Dörrfan Özturk (efter att en kompis sagt 'Stäng igen dörrfan', det lät turkiskt, Özturk är från en film vi såg på tyskan igår). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Inleder ofta något med att säga "iz gon" typ "iz gon go to da baffroom". För mycket Icanhascheezburger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 (redigerad) I Jonas Björkman-stil? Haha ja, det är honom jag fått det ifrån. Redigerad 13 maj, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Jag kom på att ett riktigt ofog som jag har börjat med på senare tid, även i skrift här på forumet och andra ställen, är att använda östgötskt talspråk. Dels så byter jag ut "o" mot "ö": "Gött", "pöjkar", "sköj" och i vis mån helt ologiska ord såsom "fotböll". Dels byter jag ut "r" mot det klassiskt östgötska "ouääh": "ouätt najs"(=rätt nice), "årning o oueda"(=ordning och reda), "Bajen bärs o ouakade bräudar" Haha, missade din post förr. Skönt att snacka så, som ett kolmårdstroll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Haha, missade din post förr. Skönt att snacka så, som ett kolmårdstroll. Det ÄR ju det! Skönt att inte hymla med dialekten utan istället bre på den med flit Jag brukar säga "hah, det är så det ska va'. *tar en klunk till*" som svar på när nån berättar vad som hänt eller ska hända. Antingen det är bra eller om de beklagar sig, det är bara ett sätt att säga "jag hör vad du säger men jag bryr mig inte om att ha en åsikt om det". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Dock, använder det hela tiden, dock (..) har jag börjat filtrera bort det och byta ut det mot andra ord vilket å andra sidan brukar resultera i längre meningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 I vardagen. Hora Keft (seriöst, jag säger inte käft utan mer keft) Alltså Du kan va Kan du va själv! (Fått från en kompis, mer ett nertryckande uttryck) Ohja Holy santa claus shit På internet. ze iz (exempelvis "iz back") mhm Ohja z0mfg (listan kan göras längre om jag kommer på alla ord, uppdaterar när jag orkar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Okej, bad mina kompisar att hålla koll på ord/ljud jag överanvände och kom fram till dessa: Weird.Hey!Oy!Aehm.Mja.Pfff!LOL!(Random ord)cake.(Tjena) boyoz!Nu vet ni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Okej, bad mina kompisar att hålla koll på ord/ljud jag överanvände och kom fram till dessa: Weird. Hey! Oy! Aehm. Mja. Pfff! LOL! (Random ord)cake. (Tjena) boyoz! Awesome Obvious Hm Nu vet ni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Som VickeX märkte över msn; It's all good. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 (redigerad) ... Redigerad 15 november, 2020 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2009 Just fan. Fast "Hm" använder jag aldrig IRL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Han/Hon är ju helt dum i huvudet. Ska tas som en komplimang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 Sån cp! (Typ när jag är helt förvånad) Vettefan (=Vet inte) Jises! (Kommer från "Jesus fuck!" ur Bad Boys II, översätts som Herregud!, Ta de lugnt!, Chilla!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 FO SHIIZZLE!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 "liksom" "men lol" "jävla neger" "neger" "förbannade spanjorer" "jävla araber" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 "liksom" "men lol" "jävla neger" "neger" "förbannade spanjorer" "jävla araber" De sista tror jag inte att jag hört. D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2009 (redigerad) De sista tror jag inte att jag hört. D: Jag satt ju och skrek det i 3 timmar i tisdags. edit: Och jag har börjat säga det utanför sammanhanget också. Redigerad 23 maj, 2009 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts