Tackleberry Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Det senaste året har jag börjat säga "dyng" följt av ett adjektiv, t.ex. "dyngstor". Helt ärligt så hatar jag det själv, men nu är det svårt att sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Jag kom på att ett riktigt ofog som jag har börjat med på senare tid, även i skrift här på forumet och andra ställen, är att använda östgötskt talspråk. Dels så byter jag ut "o" mot "ö": "Gött", "pöjkar", "sköj" och i vis mån helt ologiska ord såsom "fotböll". Dels byter jag ut "r" mot det klassiskt östgötska "ouääh": "ouätt najs"(=rätt nice), "årning o oueda"(=ordning och reda), "Bajen bärs o ouakade bräudar" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "Dock", "Fett" och "Nice" används ibland lite fööör flitigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "Dock", "Fett" och "Nice" används ibland lite fööör flitigt. Hehe, jag är nästan helt säker på att jag någon läst att du irriterar dig på folk som överanvänder "dock". Ironiskt nog är det nog ganska vanligt att man börjar använda uttryck som man egentligen eller från början inte gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Hehe, jag är nästan helt säker på att jag någon läst att du irriterar dig på folk som överanvänder "dock". Ironiskt nog är det nog ganska vanligt att man börjar använda uttryck som man egentligen eller från början inte gillar. Njaaa jag tror inte det var jag, men jag kommer ihåg att det var någon som kliade sig lite i huvudet åt några forumiter angående deras överdrivna 'dock'-användande. Har (dock) för mig det var Umberto, Tweak eller någon.. tror jag. edit: Och jag använder verkligen dock sjukt ofta när jag skriver märker jag nu när jag tittar igenom lite. Redigerad 11 maj, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Njaaa jag tror inte det var jag, men jag kommer ihåg att det var någon som kliade sig lite i huvudet åt några forumiter angående deras överdrivna 'dock'-användande. Har (dock) för mig det var Umberto, Tweak eller någon.. tror jag. edit: Och jag använder verkligen dock sjukt ofta när jag skriver märker jag nu när jag tittar igenom lite. Glöm inte dina bindestreck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Glöm inte dina bindestreck! Är det du eller jag som stör sig på dem? Redigerad 11 maj, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Kom på att när folk är korkade, inklusive mig själv, så är dom en kålrot, Pappa och jag tvättade mammas bil nyss och jag sa: Ja jag tog ju dessa skorna fast jag känner av mitt skoskav i dessa, jag är sån jävla kålrot. Ungefär Säger det ganska ofta faktiskt, tycker det är ganska skoj, KÅLROT Redigerad 11 maj, 2009 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) "Jävlar i havet" tycker jag är ett trevligt uttryck, om det är nåt riktigt kraftfullt jag vill "poängtera" "Kuken" säger jag rätt ofta också. Jag använder också "whut?" istället för "what?". "Woooot?" sa/säger jag ofta, som i den där CS-parodin med Sean Bean i huvudrollen. (Ni vet, Fisring och kompani.) Dels byter jag ut "r" mot det klassiskt östgötska "ouääh": "ouätt najs"(=rätt nice), "årning o oueda"(=ordning och reda), "Bajen bärs o ouakade bräudar" Marry me! Redigerad 14 september, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Är det du eller jag som stör sig på dem? Handlade ju om att överanvända, inte störa sig. På tal om det överanvänder jag "ju" i skrift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 apa är också ett kul ord för idiot, då tycker folk man är rasist, men egentligen är det ju bara dem som är det, som tänker i sånna banor, untz untz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Hoho, sådant här är roligt eftersom jag och mina kompisar myntar nya saker att överanvända hela tiden. Just nu överanvänder vi: "Ja jag bryr mig inte!"/"Ja jag skiter i't" - Slängs in överallt, även på ställen där det inte alls passar. "Fett!" - Slänger vi också in överallt, även om det inte passar i sammanhanget. Gärna utdraget: Feee-eee-eett! "Soft!" - Samma som ovanstående, även det får gärna vara utdraget. "Hepåre!" - Nyligen myntat, taget från suntrip. Hepåre! Haha. "o-" - Istället för att säga att någonting är långt bort så säger vi onära. Vi använder alltså motsatsen och lägger till o i början. "A'fyfan" - Med lite betoning på fy. När man inte tror på någonting eller när någon gör någonting som man inte trodde att denne skulle klara av. "A'fyfan att han klarade det där!" "-Fick 70/65 på teoriprovet idag! -A'fyfan." Ord eller uttryck jag själv överanvänder, ofta med flit: "Jätte-" - Slänger gärna in jätte framför ord gärna med betoning på jätte och även på ställen där jätte gör att det blir överdrivet. Till exempel om någonting är bra så säger jag jättebra med betoning på jätte. Så det låter som jag överdriver lite, jag säger det gärna så jag låter lite halvsarkastisk också. "Aight!" - Slänger jag in istället för okej väldigt ofta. Ibland kommer det till och med utan att jag tänker på det, gissar på att det börjar bli en vana. "Kött!" - Kommer från "Köttfifan!" Slänger in det när någon gjort någonting som är lite spektakulärt. "- Jag klarade ut Bloons Tpwer Defence 2 igår! -Kött!" Finns säkert mycket mer, men jag orkar inte fundera mer nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Standardkommentarerna är väl typ "fan va' naajs/chill/soooft/galett/härligt/synd/skevt" när någon berättar något. "Det är lugnt" är standardfrasen när någon frågar hur läget är. Fast det ska uttalas "dee-löögnt"! Säger nästan alltid "aight" istället för "okej" fast jag inte vill. Och min number one överanvända fras är nog att jag ofta lägger till ett "aaaaaas" innan ett adjektiv. Aaaaasnajs/aaaaaassoft/aaaaaasjobbig osv. Redigerad 11 maj, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 ÖJ! När jag vill ha uppmärksamhet, jävla norrlänningar på vent som fått mig att säga så : < Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 "Oj oj!" säger jag ganska ofta. Det är ett så perfekt uttryck att använda i många situationer. Ex: "Idag har vi ingen engelskalektion." "Oj oj!" "Kuk" är ett ord som slipper ut ur min mun ganska ofta. Det kan användas till det mesta. Ex: Missar bussen. "KUK!" "Ohojhoj" istället för "Hej". "t'chill". Det är som att säga "Det är chill", bara att man skiter i att uttala "De" och "är". t'chill! Det var nog det för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 "Inte illa pinkat" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Negativa: Luuuder!! Horhuus "men smeta skithål" Positiva: soft fett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 "men smeta skithål" Hah, va? Kan du använda det i ett sammanhang? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Hah, va? Kan du använda det i ett sammanhang? Nja, det används fristående, när jag är irriterad, uppgiven eller bekymrad. Oftast mumlar jag det. Om jag är arg blir det nog bara "men skithåål", fast med högre röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 (redigerad) Jesus F. Kennedy - brukar jag säga till allt som man brukar säga jesus christ till, vilket jag säger väldrigt ofta har jag märkt på sistonde. Otroligt - Jag använder 'otroligt' otroligt mycket... otroligt god bulle, otroligt sjuk snubbe, vilket otroligt kex - random hottie man ser på stan. Redigerad 13 maj, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts