Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 För mig går det i vågor.. Just nu är det mycket som har med ordet "stek" ( ) att göra. Jag har även influerats en hel del av Stockholm Boogie, och använder mycket sådant språk. "Vi är klaaarrra" "Han skulle fan ta det lugnt idag alltså" "Det blir skiiiitnajs" "Fraaaatch" (vet dock inte hur det ska användas ) Kombinationen Umberto + flashbacksurfande har fått mig att börja använda "trams" frekvent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 efterbliven är något jag alltid använt. Andra ord som jag överanvänder brukar alla bara ta efter, så jag slutar använda dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 - Sweet! - Niiice! - Jo jävlar. Är nog de jag använder oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Jag måste erkänna att jag, när jag talar, överanvänder frasen/orden "Vad heter det" när jag glömmer bort vad jag ska säga eller vad någonting kallas/heter. Det är irriterande. Edit: när jag uttalar det blir det ju då "va heter 'e" eller någonting sådant. Redigerad 11 maj, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Pototäter, spättekaka [schpeeeetekake], 'ja, men han är ju för fan dum i huvvet' (om bildlärarn). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "Fraaaatch" (vet dock inte hur det ska användas ) "FRÄTCH!" används minst 10 gånger om dagen/natten. Allt från att som sig bör dra upp en stulen spritflaska från jackan till att låsa upp iPhonen. "Klippa solnedgången" också. Tog ironiskt tillbaka ordet "fett", men nu används det som standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "FRÄTCH!" används minst 10 gånger om dagen/natten. Allt från att som sig bör dra upp en stulen spritflaska från jackan till att låsa upp iPhonen. "Klippa solnedgången" också. Tog ironiskt tillbaka ordet "fett", men nu används det som standard. Haha, frätch blir jag sjukt sugen på att börja säga nu. Pinsamt, jag gick in i tråden för att berätta att jag säger "sjukt" jättemycket, något man också kan se på forumet, och sen använde jag det omedvetet i den där meningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 jag kom på att jag brukar säga "hu?" i stället för va, det är rätt fult. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Eh, hade jag vetat om det så hade jag nog slutat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "Va fan!" är nog det jag mest använder av alla uttryck, tyvärr. Jag använder också "whut?" istället för "what?". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 'Cleant' är ett vanligt adjektiv hos mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Jag säger väldigt ofta just "Ofta", Men i andra sammanhang typ, Någon berättar något och jag svarar lätt, Ofta. Och jag har tyvärr en dålig vana av att säga... Lol. Kommer inte på fler just nu, men har säkert fler som sägs allt för ofta, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "Nice" "Sjukt" "Spårat" "Insane" Är nog dessa ord jag överanvänder, flera gånger per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Åh nej, pingisuttryck. Lik Lik(träff) Fläka Fresta Handske Gren Klirre Tilt Rigg Skallgång Var alla orden man behövde kunna, helst så många som möjligt samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Synd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Lulz är nog mitt mest använda ord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 "Åh"/"Oh"/"Ah". Dock bara i vardagligt skrivande, som tur är! I tal säger jag nog "najs" för mycket, men det går nog över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Jag tycker att fula uttryck är något av det roligaste som finns och sorgligt nog är det endel som fastnar och sen används omedvetet... Mestadels är det på ett skämtsamt sätt dock. Här är ett urval: Chill: - Vi har 2 timmar lunch -Fan va chill alltså Fräsch(t): -Jag har inte duschat på 5 veckor -Mm de e fresch (ä uttalas som ett kort e) Lunch: -Tjena, hur äre? -A de e lunch! HORA: *missar bussen med 5 sekunder* -HOOOOOOOOOORA Din mor/moder: -Du är slö... -Mm precis, och jag tog din mor igår... Najs: -Snygg tröja! -Mhm den är najs! Sen finns det de jag använder ofta bara för att se folks reaktioner: Fina fisken: -BRA JOBBAT GRABBAR FÖR I HELVETE! RAAAHARG! -Fina fisken för faan! Utdragna fan (fa-an): *någon är störande* -AME GERE FÖR FA---------AN Öhh, right... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) "Är du skön eller?" just det, skulle gå och lägga mig. Redigerad 11 maj, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Jag kom på att ett riktigt ofog som jag har börjat med på senare tid, även i skrift här på forumet och andra ställen, är att använda östgötskt talspråk. Dels så byter jag ut "o" mot "ö": "Gött", "pöjkar", "sköj" och i vis mån helt ologiska ord såsom "fotböll". Dels byter jag ut "r" mot det klassiskt östgötska "ouääh": "ouätt najs"(=rätt nice), "årning o oueda"(=ordning och reda), "Bajen bärs o ouakade bräudar" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts