Jump to content

Speltipstråden

Renard
 Share

Recommended Posts

Hej på er!

Tanken med den här tråden är att ni tipsar om något/några spel som ni tycker är bra. Ni kanske inte vill starta en helt egen tråd om låt säga, Street Fighter 2, men ni vill ändå skriva lite om det. Då kanske denna tråden skulle komma att passa. Här kan du även bara namedroppa lite olika spel om du vill.

TimeShift

TimeShift förvånade mig. jag trodde att det skulle vara ett småtrist independentlir, men oj så fel jag hade! Det var faktiskt rätt roligt! Spelet går ut på att en gubbe vid namn Krone har rest tillbaka i tiden och ändrat på en hel del. Han har gjort sig själv till härskare och har skapat ett framtidslandskap som är en sorts megakommunistisk diktatorkliché. Du reser med hjälp utav en specialbyggd dräkt till detta landskap och med hjälp av motståndsrörelsen, the Occupants, är ditt mål att störta Krone och återställa allt.

Det som är roligt med TimeShift är att du kan sakta ner, stoppa, och spola tillbaka tiden. Detta gör striderna både lättare och roligare. Du kan tex stoppa tiden, springa fram till en fiende och ta hans vapen. Inget klår gubbens min när han upptäcker att han inte har något vapen längre. Tidsmanipulationen används också i diverse pussel i spelet.

TimeShift får 4/5 av mig.

Nu är det er tur :unsure:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...