Jump to content

Inget ljud efter att ha använt hörlurar

MiRRe
 Share

Recommended Posts

Min bror satt på en stationär dator med windows XP, och han satte i ett par hörlurar i själva "burken" , han hade ljud till en början men efter en väldigt liten stund så försvann allt ljud och även om han tog ur hörlurarna så fanns det inget ljud. Vi har kollat alla såna mätare och alla är uppskruvade och sånt som dom ska vara, men vi får inget ljud, överhuvudtaget. Vi har startat om datorn ca tre gånger men det går inte,

Någon som vet varför det blivit så som kan rädda min brors kväll :o (Han flippar totalt :blink: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopplade ni ur några andra sladdar i och med att ni kopplade in hörlurarna?

Nope, vi kollade också så att alla andra sladdar satt i som dom skulle, högtalare etc.

Bara så konstigt att det försvann för han använde hörlurarna för typ 2 dagar sen kanske igår också, då funkade allt som det skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm, klurigt värre. Det kan vara ljudkortet som pajat för att ni satte in hörlurarna på fel sätt. En gång sprack membranet i mina högtalare bara för att jag inte stängde av dem utan bara tryckte av strömmen till datorn. Kan ha hänt något liknande med ljudkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm, klurigt värre. Det kan vara ljudkortet som pajat för att ni satte in hörlurarna på fel sätt. En gång sprack membranet i mina högtalare bara för att jag inte stängde av dem utan bara tryckte av strömmen till datorn. Kan ha hänt något liknande med ljudkortet?

Hoppas ju verkligen inte det är så :/ Man skruvar upp volymen i högtalarna så hör man ett brus iaf, men det kanske inte har med saken att göra. Får testa ta ut och sätta tillbaka högtalar sladden, se om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas ju verkligen inte det är så :/ Man skruvar upp volymen i högtalarna så hör man ett brus iaf, men det kanske inte har med saken att göra. Får testa ta ut och sätta tillbaka högtalar sladden, se om det funkar.

Brus i högtalarna blir det alltid för mig också om jag kopplar in hörlurar när jag har högtalarna på, så det är nog inte så farligt. Ni har inte tryckt på någonting så datorn tror att hörlurarna fortfarande sitter i? Så brukar det vara för mig. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni hör ett brus så bör nog det betyda att högtalarna fortfarande har kontakt med datorn. Humm, någon annan mer teknisk person får klura på det här :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte så ni kanske råka trycka på denna knapp som gör att man stänger av allt ljud? Men bra iallafall det ordnades sig

Nej det var ett program som låg nere i aktivitetsfältet, tror det var någon sorts ljudprogram som vi hade, kan tänka mig att det har kommit med ett program min bror installerade för några dagar sen för att göra egna låtar, i alla fall, jag tryckte upp det och såg att det stod en liten default knapp där så tryckte på den, testade en låt och vipps, där var ljud igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor