Jump to content

Antivirusprogram

Sniper
 Share

Recommended Posts

Jag ska skaffa nytt antivirusprogram (Mitt nuvarande, F-Secure går utom 2 dagar!).

Jag funderar på att antingen skaffa F-Secure 2009 eller Norton Internet Security 2009.

Jag har läst att båda är ungefär jämnbra.

Norton upptäcker ~1% mer virus men är ~1% långsammare än F-Secure.

Jag kan lägga till att jag tänkte skaffa virusprogram för 3 användare och att jag inte tänker använda något gratisprogram.

--

Jag undrar också om denna fortfarande fungerar... :naughty:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då skiter jag i Norton. Jag skaffar F-Secure istället. Samt NOD till denna dator. :naughty:

@Agent.47

Vad kunde du hjälpa mig med om jag skaffade NOD?

Vad tänker du speciellt på när du skaffar både F-Secure och NOD32?

För F-Secure är nästan som Norton, den enda skillnaden är att det funkar. Men som Norton så tar Fesecure OTROLIGT mycket på minne och CPU.

Själv rekomenderar jag NOD32 samt/antingen Zonealarm eller kaspersky. Men både Zonealarm och kaspersky ör lite jobbigt i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv rekomenderar jag NOD32 samt/antingen Zonealarm eller kaspersky. Men både Zonealarm och kaspersky ör lite jobbigt i början.

Tar man ESET Smart Security så får man ju både Nod32 och deras brandvägg, funkar helt perfekt.

Sniper, vill du ha ESET Smart Security (= Nod32+brandvägg) så pma eller säg till på msn så.. eh.. länkar jag till "en bra butik"

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor