Siana Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 Hur många är det från forumet som studerar nu? Var det någon av er som startade sina studier direkt efter gymnasiet? Flyttade du? Jag studerar högskola, tog ett år emellan, flyttade. Hur det känns och hur det känns. Det är skola helt enkelt. Jag vill bli av med det så fort som möjligt så att börja direkt efter gymnasiet var ingen främmande tanke. Visst hade det varit skönt med ett friår, men under det året hinner man tappa så jäkla mycket har jag märkt på andra klasskamrater. Så om man inte vill börja om från början igen (Inte riktigt, men det känns tydligen nästan som det.) så är det en fördel att hoppa vidare direkt efter gymnasiet. Beror ju på inriktning lite också. Är det t e x civilingenjör är det absolut bäst att köra på direkt medan allt fortfarande är färskt. Är det något du ändå inte sysslat med tidigare (Digital Compositing i mitt fall) spelar det ju ingen större roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 Jag studerar högskola, tog ett år emellan, flyttade. Beror ju på inriktning lite också. Är det t e x civilingenjör är det absolut bäst att köra på direkt medan allt fortfarande är färskt. Är det något du ändå inte sysslat med tidigare (Digital Compositing i mitt fall) spelar det ju ingen större roll. Njae, det är visserligen sant. Fast, civilingenjör kan du inte bara säga. Det finns hur många olika områden som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 (redigerad) Njae, det är visserligen sant. Fast, civilingenjör kan du inte bara säga. Det finns hur många olika områden som helst. Fast alla civilingenjörlinjer innehåller väl matte/fysik, och ifall man har de kunskaperna färskt i minnet så borde det ju inte vara lika tungrott i början. Edit: Det här är ju givetvis olika från person till person. Vissa kanske "tjänar" mer på att ta ett lökår för att ladda batterierna, andra kanske har kraften att ånga på och kör på direkt efter studenten. I vilket fall så är det ju klart att man klarar av studierna i vilket fall, bara man satsar lite. :yes: Redigerad 27 januari, 2011 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Är det nån som är med på SOF? Ni lär kunna se mig både en och två gånger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Är det nån som är med på SOF? Ni lär kunna se mig både en och två gånger! Du kan förvänta dig bilder i "Bild på det utanför ditt fönster" i alla fall. Kanske går ikväll, har inte bestämt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2011 Är det nån som är med på SOF? Ni lär kunna se mig både en och två gånger! Jag har egna konserter att gå på, dåligt av er att planera in SOF samtidigt som det är reggaekonsert i Blacka. Ni kan räkna med att ni tappat en del gäster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2011 Har man ett intressant exjobb så kan man komma med i radio (Östgötskan är närvarande men förhoppningsvis inte extrem ) 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2011 Har man ett intressant exjobb så kan man komma med i radio (Östgötskan är närvarande men förhoppningsvis inte extrem ) Du låter som en trevlig prick Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2011 Haha, tidigare har jag aldrig hört er två på så kort tid. Men nu när jag hörde klippet så slog det mig hur likt Kebab du låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2011 De som ska på Hoben imorgon måste hooka nån gång under kvällen! Jag kommer bära mingul/blåa uniform och nån hatt (ni känner igen mig på ansiktet eller att det står TILL SALU på ryggen). kthxbai! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 De som ska på Hoben imorgon måste hooka nån gång under kvällen! Jag kommer bära mingul/blåa uniform och nån hatt (ni känner igen mig på ansiktet eller att det står TILL SALU på ryggen). kthxbai! Det är nog bara jag som ska dit tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Helvete, jag hade räknat med att CSN skulle komma in den 25:e. Glömde att det alltid dröjer lite längre med första utbetalningen. Kommer vara luspank. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Tungt som fan att man ska börja dricka vid 14 igen... Men vad gör man inte för München -fucking- Hoben? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Tungt som fan att man ska börja dricka vid 14 igen... Men vad gör man inte för München -fucking- Hoben? Haha, ja, jag är inte så sugen direkt Kommer nog göra en kort men intensiv fylla (det där lät ju hälsosamt...). Ska upp och vara helt respektabel när jag ska möta mina exjobbshandledare imorgon bitti kl 815 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Helvete, jag hade räknat med att CSN skulle komma in den 25:e. Glömde att det alltid dröjer lite längre med första utbetalningen. Kommer vara luspank. Min dubbelutbetalning kom igår, för att strö salt i dina sår. Min termin började dock redan den 15 aug. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Jag har ansökt via CSN om studiebidrag, gör jag något mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Jag har ansökt via CSN om studiebidrag, gör jag något mer? Du kommer troligen behöva bekräfta att du studerar genom att skriva (egentligen kryssa i) en studieförsäkran hos CSN. Den går däremot inte att göra förrän terminen officiellt börjat och du registrerat dig för terminsstarten, vilket är upp till varje universitet att erbjuda. Jag själv har sökt och godkänts för bidrag på CSNs hemsida, men de väntar på att jag ska försäkra att jag faktiskt pluggar och har registrerat mig. Det kan jag tyvärr inte göra förrän terminsstarten (fastän jag nu pluggar). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Min dubbelutbetalning kom igår, för att strö salt i dina sår. Min termin började dock redan den 15 aug. Fy! Men imorgon kommer den. Då ska jag köpa sprit och supa skallen av mig framför ettorna vi ska "nolla" och framför alla lätta brudar som kommer hit för stadsfestivalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Mina kurser börjar på måndag, men jag kunde studieförsäkra redan nu på måndagen som varit (vilket jag såklart gjorde). När kan jag förvänta mig att få pengar? Mitt konto ligger på dödsbädden och hyran måste ju snart betalas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 Har endast varit här i 6 dagar och det känns som minst 2-3 veckor! Har i princip varit i skolan från 10 00 till 00-02 varje dag! Skitroligt och de äldre studenterna har verkligen gjort ett bra jobb! Hela 8 dagar kvar även om skolan börjar lite smått nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts