Kebab Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 (redigerad) Eftersom jag hoppade av mitt förra program så saknar jag för tillfället 5,5hp för att få studiemedel enligt CSN. 5,5hp är ju tre (två och en halv om man är petnoga) veckor, är det bara att skicka en ny CSN-ansökan efter att jag pluggat i tre veckor då, eller är det någonting annat jag måste fylla i nu? Du måste nog göra examinerande moment värda de poängen. Nåja. Studentliv. Sveriges största ölfest var ikväll. Danko Jones spelade. Tjejerna jag var intresserad av var jag för full för att snacka någon längre tid med. Tjejer jag inte får vara intresserad av (Nollan) kallade mig för snygg-Ante och körde ett tvåtimmars race för att ragga med mig hem. Fuck nollefrid. FML. Edit: Alltså. FFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU- Redigerad 23 augusti, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Tjejer jag inte får vara intresserad av (Nollan) kallade mig för snygg-Ante och körde ett tvåtimmars race för att ragga med mig hem. Fuck nollefrid. FML. Varför får du inte vara intresserad av dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Varför får du inte vara intresserad av dem? Man får inte knulla sina nollor för guds skull! Man ska vara fadder åt dem, förebild, fadersgestalt och stöttepelare. Inte Giacomo Casanova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Varför får du inte vara intresserad av dem? Det är något som kallas för "nollefrid" som gäller, och det innebär att man som fadder inte får ha någon sexuell kontakt med nollan. Det hålls jävligt hårt på detta och man får hela tiden höra skrämselhistorier om att "den där föreningen fick en gång sitt nollningsbidrag indraget eftersom en fadder låg med en nollan". "Varför?" undrar du kanske. Ingen verkar kunna ge ett riktigt bra svar, men det handlar till viss del om att vi faddrar har lite av en ledar-/maktposition såhär i början. Nollan är jävligt fulla och vi är där för att hjälpa dem hem etc. och inte för att ragga upp dem... Och så ska man väl låta nollan få en första chans med varandra i klassen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Fan vad tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Det är något som kallas för "nollefrid" som gäller, och det innebär att man som fadder inte får ha någon sexuell kontakt med nollan. Det hålls jävligt hårt på detta och man får hela tiden höra skrämselhistorier om att "den där föreningen fick en gång sitt nollningsbidrag indraget eftersom en fadder låg med en nollan". "Varför?" undrar du kanske. Ingen verkar kunna ge ett riktigt bra svar, men det handlar till viss del om att vi faddrar har lite av en ledar-/maktposition såhär i början. Nollan är jävligt fulla och vi är där för att hjälpa dem hem etc. och inte för att ragga upp dem... Och så ska man väl låta nollan få en första chans med varandra i klassen. Det där upphör väl förr eller senare, så är det bara att tuta och köra sedan? Heja Snygg-Ante! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Det där upphör väl förr eller senare, så är det bara att tuta och köra sedan? Heja Snygg-Ante! Aye, det tar slut vid månadsskiftet ungefär, vad jag vet. One week to go! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Det är något som kallas för "nollefrid" som gäller, och det innebär att man som fadder inte får ha någon sexuell kontakt med nollan. Det hålls jävligt hårt på detta och man får hela tiden höra skrämselhistorier om att "den där föreningen fick en gång sitt nollningsbidrag indraget eftersom en fadder låg med en nollan". "Varför?" undrar du kanske. Ingen verkar kunna ge ett riktigt bra svar, men det handlar till viss del om att vi faddrar har lite av en ledar-/maktposition såhär i början. Nollan är jävligt fulla och vi är där för att hjälpa dem hem etc. och inte för att ragga upp dem... Och så ska man väl låta nollan få en första chans med varandra i klassen. Samma på KTH. Motsvarande faddrar här får inte öppet vara i förhållande med någon eller ens ha en sexuell läggning. Detta är såklart en stor uppoffring då flertalet av de som arrangerar mottagningen av de nya stunderna senare blir tillsammans med vederbörande, och denna regel försenar eller kanske ibland till och med hindrar processen. Men å andra sidan är det nog rätt viktigt att ha det så. Mottagningarna strävar efter utilitarism och inte att de individer som tidigare har varit populärast ska fortsätta få uppmärksamhet genom att scora de snyggaste faddrarna. --- Jaha, och nu kommer straffet för att man slitit hårt på jobbet hela sommaren. Eftersom jag är timanställd får jag min lön en månad förskjutet vilket innebär att 3 av 4 månadslöner enligt CSN hamnar på andra kalenderhalvåret. Jag kommer överstiga fribeloppet om 70 400kr under detta halvår och har därför inte vågat söka studiemedel än. Någon som vet om man kan komma undan? Någon som vet hur pass liten andel jag måste söka för för att komma under gränsen? Det är så störigt för jag jobbade mycket för att spara ihop till de ca. 40 000 kronorna som jag brände på att inte ha CSN en tid eftersom jag tog för lite poäng då men nu blir detta svårt om jag kanske inte får söka nya pengar för denna period. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2012 Samma på KTH. Motsvarande faddrar här får inte öppet vara i förhållande med någon eller ens ha en sexuell läggning. Detta är såklart en stor uppoffring då flertalet av de som arrangerar mottagningen av de nya stunderna senare blir tillsammans med vederbörande, och denna regel försenar eller kanske ibland till och med hindrar processen. Men å andra sidan är det nog rätt viktigt att ha det så. Mottagningarna strävar efter utilitarism och inte att de individer som tidigare har varit populärast ska fortsätta få uppmärksamhet genom att scora de snyggaste faddrarna. --- Jaha, och nu kommer straffet för att man slitit hårt på jobbet hela sommaren. Eftersom jag är timanställd får jag min lön en månad förskjutet vilket innebär att 3 av 4 månadslöner enligt CSN hamnar på andra kalenderhalvåret. Jag kommer överstiga fribeloppet om 70 400kr under detta halvår och har därför inte vågat söka studiemedel än. Någon som vet om man kan komma undan? Någon som vet hur pass liten andel jag måste söka för för att komma under gränsen? Det är så störigt för jag jobbade mycket för att spara ihop till de ca. 40 000 kronorna som jag brände på att inte ha CSN en tid eftersom jag tog för lite poäng då men nu blir detta svårt om jag kanske inte får söka nya pengar för denna period. Samma här i uppsala btw! Sjukt tråkigt att de som jobbar och sliter under sommaren måste ta av egna pengar under terminen medans de som har slappat hela sommaren bara får massorav pengar Men du ska ju söka studiemedel nu och ange vad du tjänar detta halvår, csn kommer automatiskt att ge så mycket pengar de får. dvs man får något slags avdrag för att man tjänar för mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2012 Jag skulle aldrig klara av det. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2012 Får pendla till Skövde från Falköping dom första veckorna/månaderna. Så jävla ruttet, men aja. Bara 15 min med tåg, så jag överlever väl. (bygg mer lägenheter, fittskövde) Har lägenhet på campus (på fucking campus!) från första december. fuckyeah america Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2012 Tjoho. Nu är jag installerad i Östersund. Förhållandevis nära till skolan (2.5-3km) och en mysig lägenhet på 31kvm, feels good! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2012 Tjoho. Nu är jag installerad i Östersund. Förhållandevis nära till skolan (2.5-3km) och en mysig lägenhet på 31kvm, feels good! Adress? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2012 (redigerad) Adress? Odenslingan. Letar en lite centralare lägenhet men det är inte bara att få tag i en... Råkar du komma över en billig 1:a ganska centralt så är det bara att du hör av dig. Bara att heja om du ser mig förresten. Redigerad 31 augusti, 2012 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2012 Odenslingan. Letar en lite centralare lägenhet men det är inte bara att få tag i en... Råkar du komma över en billig 1:a ganska centralt så är det bara att du hör av dig. Bara att heja om du ser mig förresten. Ah, najs! Nä, det är inte det lättaste att få tag på lägenheter här i stan. Hade en jäkla tur att få min, billig etta mitt i stan, Åhlénshuset, så du vet vart du kan ställa dig och skrika mitt i natten. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 3 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2012 (redigerad) Första nollningsdagen genomförd. Fy fan vad skoj vi har haft Also, nollebricka: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/216880_4180046390874_759437016_n.jpg Fick bonuspoäng för att köra en sax i fingret. Redigerad 3 september, 2012 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 8 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2012 Dubbelpost men har fixat åvve och skit så är väl värt det: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/309243_4210327227876_31337235_n.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 september, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2012 Dubbelpost men har fixat åvve och skit så är väl värt det: Vad ska du plugga och vart? Står väl säkert någonstans.. men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 9 september, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2012 Vad ska du plugga och vart? Står väl säkert någonstans.. men.. Datateknisk Systemutveckling på Högskolan Väst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 september, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2012 (redigerad) Datateknisk Systemutveckling på Högskolan Väst. Låter roligt, lycka till! --- Började sista året i onsdags. En termins praktik väntar och det har verkligen börjat långt över förväntan. Trivs som fisken i havet med både personal och arbetsuppgifter. Det är minst sagt skönt att få en liten bekräftelse om att man valt rätt inriktning med sina studier. Första dagen av insparken är över. Är fadder detta år och allt är sjukt nice. Var en så kallad nykter fadder idag så jag såg mest till att alla hade det bra och att ingen nolla blev för full. Min nollegrupp verkar sjukt nice och alla är verkligen svinpepp! Ska inte vara nykter fadder igen förrän tisdag nästa vecka så imorn, då jävlar! Då är det dessutom beer pong och caps på Akademien (Kåren). Det lär gå åt helvete. Precis som det ska göra. Helt underbart att årets två bästa veckor är igång igen! Detta gäller väl inte det du skrev där, men jag kollade häromdagen på klippet från erat "fuskupprop"(när du var nolla). Visste du om att det var "på skoj"? Redigerad 10 september, 2012 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts