BroDD Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 Mitt ljud dog igår så jag tänkte kolla i volymkontrollen om det var nån regel som var helt nerdragen, men när jag klickade på öppna volymkontrollen så kom den här rutan upp, så jag kollade kontrollpanelen>ljud men där var allt grått så jag kunde inte trycka på nåt där så jag startade om datorn, och då funkade ljudet igen. Idag så öppnade jag guitar pro men då funkade inte ljudet där, men jag kan lyssna på musik och sånt (guitar pro använder midi) så jag tänkte öppna volymkontrollen, men får upp samma ruta nu också ^^ Vad kan jag göra? Har kollat inställningar i guitar pro och hittar inget som hjälper, och jag kan ju inte öppna volymkontrollen alls :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 Vad har du för ljudkort? Testa dra ner nya drivrutiner till det eller ominstallera ljudkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 Jag har ingen aning alls, är helt handikappad när det gäller datorer... Hur kollar jag sånt då? Ominstallera, låter läskigt, vågar mig inte på sånt alls XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 (redigerad) Gör så här då: Start>högerklicka på den här datorn>egenskaper>maskinvara>enhetshanteraren>Ljud-, video- och spelenheter. Så ska det stå där vad du har för kort. Om du nu har Xp alltså Redigerad 5 maj, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 (redigerad) Gjort rätt nu? (Har play/paus/next/previous knappar på tangentbordet, och dom har tydligen slutat funka nu också :/ Hör det till samma problem? Och youtube ljud funkar inte heller :/) Redigerad 5 maj, 2009 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2009 (redigerad) Gjort rätt nu? (Har play/paus/next/previous knappar på tangentbordet, och dom har tydligen slutat funka nu också :/ Hör det till samma problem? Och youtube ljud funkar inte heller :/) Yepp du gjorde rätt. Ska se om ja kan hitta några drivrutiner EDIT: Hittade en länk med drivrutiner så ja tror dessa ska funka använder själv inge sånt ljudkort. Nån annan som är lite mer inne i detta få ta en titt på denna länk Drivrutiner Redigerad 5 maj, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts