Jump to content

Inga aktiva mixerenheter?

BroDD
 Share

Recommended Posts

Mitt ljud dog igår så jag tänkte kolla i volymkontrollen om det var nån regel som var helt nerdragen, men när jag klickade på öppna volymkontrollen så kom den här rutan upp, så jag kollade kontrollpanelen>ljud men där var allt grått så jag kunde inte trycka på nåt där så jag startade om datorn, och då funkade ljudet igen.

Idag så öppnade jag guitar pro men då funkade inte ljudet där, men jag kan lyssna på musik och sånt (guitar pro använder midi) så jag tänkte öppna volymkontrollen, men får upp samma ruta nu också ^^

Vad kan jag göra? Har kollat inställningar i guitar pro och hittar inget som hjälper, och jag kan ju inte öppna volymkontrollen alls :/

post-7116-1241537258_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjort rätt nu? :naughty:

(Har play/paus/next/previous knappar på tangentbordet, och dom har tydligen slutat funka nu också :/

Hör det till samma problem?

Och youtube ljud funkar inte heller :/)

Yepp du gjorde rätt. Ska se om ja kan hitta några drivrutiner :naughty:

EDIT: Hittade en länk med drivrutiner så ja tror dessa ska funka använder själv inge sånt ljudkort. Nån annan som är lite mer inne i detta få ta en titt på denna länk Drivrutiner

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor