Martin-123 Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 (redigerad) Har nyss kollat på Aftonbladets webb TV om Norges mest hatade man, och jag måste säga, att jag blev nästan rädd. Programmet handlar om en norsk vokalist som är en djävulsdyrkare. Om ni vill kolla så finns hela programmet här! Länkar lite annan info här också! Gaahl Satanism Mr.Crowley Det jag vill komma fram till är, vad är det som får en människa att vilja göra något sånt här? Varför blir dom satanister från första början? Jag suger verkligen på att starta diskussionstrådar, men men, diskutera på! http://infraljud.files.wordpress.com/2008/07/gaahl.jpg Redigerad 30 april, 2009 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 (redigerad) "Varför blir dom satanister från första början?" Jaa... "Varför blir dom kristna från första början?" "Varför blir dom muslimer från första början?" "Varför blir dom veganer från första början?" osv? Redigerad 30 april, 2009 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 "Varför blir dom satanister från första början?" Jaa... "Varför blir dom kristna från första början?" "Varför blir dom muslimer från första början?" Du menar att satanisterna har växt upp i ett satanistiskt hushåll, i ett satanistiskt samhälle? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Du menar att satanisterna har växt upp i ett satanistiskt hushåll, i ett satanistiskt samhälle? Eh, nej så behöver det inte alls vara, och är antagligen inte för de flesta satanister. Men menar du då att ALLA som e kristna/muslimer/whatever växt upp så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Eh, nej så behöver det inte alls vara, och är antagligen inte för de flesta satanister. Men menar du då att ALLA som e kristna/muslimer/whatever växt upp så? Den här tråden har ju fokus på satanismen, så det finns ingenting konstigt att fråga vad som får folk att bli satanister. Om den skulle ha fokus på kristendomen skulle frågan antagligen vara varför man väljer att bli kristen och etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Eh, nej så behöver det inte alls vara, och är antagligen inte för de flesta satanister. Men menar du då att ALLA som e kristna/muslimer/whatever växt upp så? En stor majoritet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 (redigerad) Kul att du skulle göra en tråd av det här. Såg nämnligen del 5/5 i morse. Fy fan vad han är obehaglig. Besatt av demoner for sure! Mer OT nu: Anledningen till varför man lockas av satanism är väl att det är "coolare" och mörkare. Vissa faller ju för det. Själv går jag aldrig längre än att rita pentagram på skolbänken och klottra ner väggar med 666 Redigerad 30 april, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Ja, han har iallafall varit med och gjort en del sjukt bra musik. Det respekterar jag honom för, även om jag inte tycker att man ska springa runt och bränna kyrkor och misshandla folk. Visste ni förresten att snubben är homosexuell? http://img154.imageshack.us/img154/6165/gaayhloy7.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Suck. Så kallad "djävulsdyrkan" och satanism är inte samma sak... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Ja, han har iallafall varit med och gjort en del sjukt bra musik. Det respekterar jag honom för, även om jag inte tycker att man ska springa runt och bränna kyrkor och misshandla folk. Visste ni förresten att snubben är homosexuell? Bra musik? Han står ju bara och skriker satanistiska texter. Står även på Wiki att han är homosexuell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Bra musik? Han står ju bara och skriker satanistiska texter.Jag tycker det är synd att du inte kan se djupare än så. Du behöver inte tycka om den musik de skapar, men du ska inte uttala dig om något du inte vet någonting om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 På vilket sätt tycker du att hans musik är bra Stoffe? Jag är bara nyfiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 vad jag förstår så är han sångare i Gorgoroth? well, jag gillar bandet Gorgoroth. varför? för dom gör enligt mig bra musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Jag är over 9000% garanterat säker på att vi har haft en exakt likadan tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Jag är over 9000% garanterat säker på att vi har haft en exakt likadan tråd. Vadårå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Bra musik? Han står ju bara och skriker satanistiska texter. Står även på Wiki att han är homosexuell. Nej då, det finns en text. ridin' blind from heaven high from volvy the chain if hate sudden children why repare the choke of unchances lierin' worm through a new bladin` in tired to raped your lair write the janata decive blessin' in dark heaven run tied from hell run chain of the hebrow rechain the proved new earth when blood rages in the sky chaos head destruction incipit satan incipit satan incipit satan incipit satan destroyed of all god along destruction destroyed of all rise of pop hell incipit satan incipit satan incipit satan incipit satan ... http://www.musicsonglyrics.com/G/gorgoroth...satanlyrics.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 (redigerad) På vilket sätt tycker du att hans musik är bra Stoffe? Jag är bara nyfiken."hans" var nog fel ordval. Inom extreme metal har sången ofta en mindre betydelsefull roll i musiken. Det handlar väl mer om att öka intensiteten och känslan i musiken, än att framföra en egentlig text. Sångarens röst blir ett extra instrument. Många band släpper aldrig några texter. Jag anser att Gaahl lyckas med detta även om det finns väldigt många talangfulla vokalister inom extreme metal. Och en hel del dåliga också.http://www.musicsonglyrics.com/G/gorgoroth...satanlyrics.htmTror knappast att det där är några officiellt släppta låttexter. Redigerad 30 april, 2009 av Stoffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Det är skillnad mellan satanism och djävulsdyrkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Jag var tvungen att läsa på om satanism en gång, och jag tyckte att mycket verkade ganska bra faktiskt. Fast det var LaVeys inriktning iofs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 30 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Jag var tvungen att läsa på om satanism en gång, och jag tyckte att mycket verkade ganska bra faktiskt. Fast det var LaVeys inriktning iofs. På vilket sätt verkade det bra? Btw, jag vet att djävulsdyrkning och satanism inte är samma sak. Men tycker att båda passar i tråden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts