Jump to content

Hörlurarna fungerar inte i Vista

Juster
 Share

Recommended Posts

Jag har ett jävligt irriterande problem. (Ursäkta ordvalet) Jag har precis formaterat om hd och installerat Vista, och det mesta funkar som det ska. Utom hörlursportarna (Heter dom så? :P) när man sätter i ett par hörlurar så hörs det inte ett piss. Har provat att spela musik, tittat på film. Har provat med olika hörlurar, samma sak inget ljud. Jag har en sånhär låda http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=105631 med plats frampå för lurarna.

Det funkar i XP, och dom är inte trasiga för jag har provat lurarna på en annan dator. Vad är det som kan vara fel? Somsagt väldigt irriterande.. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett jävligt irriterande problem. (Ursäkta ordvalet) Jag har precis formaterat om hd och installerat Vista, och det mesta funkar som det ska. Utom hörlursportarna (Heter dom så? :P) när man sätter i ett par hörlurar så hörs det inte ett piss. Har provat att spela musik, tittat på film. Har provat med olika hörlurar, samma sak inget ljud. Jag har en sånhär låda http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=105631 med plats frampå för lurarna.

Det funkar i XP, och dom är inte trasiga för jag har provat lurarna på en annan dator. Vad är det som kan vara fel? Somsagt väldigt irriterande.. :angry:

Ljudkort?

Drivrutiner?

100% rätt kopplat innuti datorn??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljudkort?

Drivrutiner?

100% rätt kopplat innuti datorn??

Jag kör med inbyggt ljudkort, har lagt in dom senaste drivisarna. Har inte kopplat någonting förutom att jag bytte disk, och det funkar om jag kör med den andra disken som har XP!

Du måste installera drivrutiner! :P

Lagt in drivrutiner för både lådan och moderkortet :P

Aktiverat ljud i frontpanelen?

Hur gör man det? :angry:

Edit: Hittade en jäkla updatering till som jag inte lagt in tydligen. Nu funkar hörlurarna perfekt, men nu fungerar inte högtalarna istället..:lol: Vad gör jag för fel?

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Bump.

Hittade en jäkla updatering till som jag inte lagt in tydligen. Nu funkar hörlurarna perfekt, men nu fungerar inte högtalarna istället.. Vad gör jag för fel?

Du gör någ inget fel, Tror bara Windows kan spela upp i en ljud utgång samtidigt. :blink:

Då får byta mellan hörlur och högtakare när det passar. Så kör jag, på kvällen då jag inte kan använda högtalare så ändrar jag så att allt ljud kommer i hörlurarna.

Eller hur vill du ha det?

post-3210-1241953327_thumb.jpg

P.S Jag har också gjort att ALLA chatt program oavsett inställning så kommer ljud från Voice chatt i hörlurana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gör någ inget fel, Tror bara Windows kan spela upp i en ljud utgång samtidigt. :blink:

Nje, jag kan köra HDMI passthrough via grafikkortet till tv:n samtidigt som jag kan ha annat ljud via ljudkortet. Eller så missförstod jag vad du menade, har inte följt tråden. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nu har jag fipplat så att det inte finns något ljud alls. :unsure: när jag körde XP behövde jag inte installera något, var bara att köra och både högtalarna och hörlurarna fungerade samtidigt.

Det verkar ju heldumt, ska man få lov att byta på dendär ljudinställningen varje gång man ska använda hörlurar?

Det blir nog XP igen..:(

Edit: GENOMBROTT!

th_VISTA_1105816_0.jpg

Ljudet fungerar som det ska nu i högtalarna. Hörlurarna brusar, det borde ju tyda på att dom är igång? Vad kan man mer ändra i hörlursportarna?

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor