VickeX Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 (redigerad) Finns det några bra, lättanvända, gratis videoediteringsprogam? De jag behöver göra är att lägga in transparent text och bild över en video, och så kunna placera den lite vart jag vill också. Ska även kunna lägga in en låt, sedan vid en viss tidpunkt 'pausa' låten för att då spela upp en annan ljudfil och efter det spela upp låten igen. Vegas har jag aldrig förstått mig på och sedan så är ju inte det gratis heller. Så, finns det någonting? ------------------------------------------------------- Äh titta vad jag lyckades med i Vegas. Redigerad 29 april, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Finns det några bra, lättanvända, gratis videoediteringsprogam? De jag behöver göra är att lägga in transparent text och bild över en video, och så kunna placera den lite vart jag vill också. Ska även kunna lägga in en låt, sedan vid en viss tidpunkt 'pausa' låten för att då spela upp en annan ljudfil och efter det spela upp låten igen. Vegas har jag aldrig förstått mig på och sedan så är ju inte det gratis heller. Så, finns det någonting? ------------------------------------------------------- Äh titta vad jag lyckades med i Vegas. Vegas är fortfarande urjobbigt, jag fattar inte alls hur man redigerar filmer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Vegas är fortfarande urjobbigt, jag fattar inte alls hur man redigerar filmer.. Jo lite klumsigt känns det av de tutorials jag sett. För den där filmen la jag bara till texten "A VickeX Production" och logon, samt la till ljud/musik på rätt ställen. Det var inte speciellt svårt. Har lärt mig lite smått om keyframes också, men mer än så kan jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Vegas är busenkelt när man väl vet vad allting finns. Lek runt med de två/tre små miniknapparna som finns till höger om varje klipp, det är där det mesta finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Finns det några bra, lättanvända, gratis videoediteringsprogam? De jag behöver göra är att lägga in transparent text och bild över en video, och så kunna placera den lite vart jag vill också. Ska även kunna lägga in en låt, sedan vid en viss tidpunkt 'pausa' låten för att då spela upp en annan ljudfil och efter det spela upp låten igen. Vegas har jag aldrig förstått mig på och sedan så är ju inte det gratis heller. Så, finns det någonting? ------------------------------------------------------- Äh titta vad jag lyckades med i Vegas. Fett random! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts