Skotten_31 Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Har hört att unga från 1 till 25 blir smittade lättare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
95alexander95 Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Har hört att unga från 1 till 25 blir smittade lättare Men bara om man har en stor bratwurst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Men bara om man har en stor bratwurst... Snälla... Jo jag har också hört att unga personer drabbas lättare och riskerar att dö mycket lättare än äldre personer. Jag är ung, har rätt taskigt immunförsvar plus en neurologisk muskelsjukdom. I'm fucked Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Inget att oroa sig över om ni använder kondom. edit: wops, fel tråd. Hah, fick mig att skratta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn. Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 http://www.expressen.se/Nyheter/1.1690939/...ade-testa-honom Svensk sjukvård är ta mig fan inte riktigt klok! Läkarna/sjukvårdspersonalen har tappat mitt förtroende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 http://www.expressen.se/Nyheter/1.1690939/...ade-testa-honom Svensk sjukvård är ta mig fan inte riktigt klok! Läkarna/sjukvårdspersonalen har tappat mitt förtroende. Hör dom till skaran som du vill slå ihjäl för dom inte gjort som du ville? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn. Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. Fan vad otäckt! Du borde åka till doktorn med en gång? Göra lite tester iafl, ju fortare desto bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn. Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. Usch! Låter inte bra alls... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Fan vad otäckt! Du borde åka till doktorn med en gång? Göra lite tester iafl, ju fortare desto bättre. På sjukvårdsupplysningen sa de åt oss att inte komma, eftersom att de skulle få en sån jävla arbetsbelastning ifall alla som hade influensasymptom kom in och ville testas. Det låter väl rätt vettigt och som jag förstått det blir man inte frisk på annat sätt än att vila ändå, så det spelar ju egentligen ingen roll. Men ja, mår jag såhär imorgon också skulle jag gärna ta lite tester jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn. Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1690939/...ade-testa-honom Svensk sjukvård är ta mig fan inte riktigt klok! Läkarna/sjukvårdspersonalen har tappat mitt förtroende. Det är ganska förståeligt att de inte testar folk som inte befinner sig i riskgrupperna eftersom det skulle bli en allt för stor belastning på sjukvården. Läkarna kan väl ändå inte göra så mycket annat atm än rekommendera att man stannar hemma i sängen några veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Det är ganska förståeligt att de inte testar folk som inte befinner sig i riskgrupperna eftersom det skulle bli en allt för stor belastning på sjukvården. Läkarna kan väl ändå inte göra så mycket annat atm än rekommendera att man stannar hemma i sängen några veckor. Några veckor?! Vafaaan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Några veckor?! Vafaaan.. Du smittar, pojk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Som sagt. När det blir influensatider så drabbas vissa lätt, vissa väldigt hårt och vissa t.o.m avlider. Svininfluensan är precis som den vanliga influensan på den punkten. De som avlider är gamla, eller har andra sjukdomar eller väldigt lågt immunförsvar osv. Är du en fullt frisk människa så löper du lika stor risk att dö av svininfluensan som av den vanliga influensan, i princip. Du kan inte bara avläsa statistik rakt av. Du måste alltid tänka lite längre än så. Visst, varje år dör några människor av vanlig influensa, det är sant. MEN, det statistiken inte talar om är att det är nästan uteslutande halvdöda åldringar på minst 80 år. 37-åringen som dött nu här i Sverige av svininfluensan hade inte dött av vanlig influensa. Inte en chans. Svininfluensan är INTE som vilken influensa som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Min lärare sade idag att de som kände några som helst influensasyndrom, alltifrån lite snuva eller hostningar till feber, skulle omedelbart gå hem och fick inte komma tillbaka förrän minst en dag efter att febern gått ned. Två av oss i klassen gick hem direkt, och jag tänkte just hosta (eftersom jag haft en förfärlig rethosta i en knapp vecka) men när folk började placebohosta omkring mig lät jag bli och kunde på nåt sätt kväva hostningen i en timme. Anledningen till karantänprincipen är att vi är så pass få (~20) i klassen att en smitthärd enkelt skulle kunna slå ut hela gruppen och att hela årets olika projekt då skulle få väldiga problem. Överallt på skolan har man satt upp skyltar från socialstyrelsen om handhygien och hur man ska hosta/nysa bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 2 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2009 Enligt läkare kommer vaccineringen till allmänheten vid november, medans förtidsmuppar får tillgång i september/oktober. T.b.h. är jag inte särskilt rädd, är frisk fysiskt och tvättar händerna fler gånger om dagen. Skulle vara coolt om det blev nåt 28 days later-scenario dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn. Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. Fuck vad kasst, beklagar verkligen ): Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Jag har förmodligen svininfluensan. Jag har alla symptom utom kräkningar och när vi ringde sjukvårdsupplysningen igår sa de att det var "mycket troligt". Igår vaknade jag med 38,7 graders feber som inte gick ner under hela dagen, och nu när jag tog tempen nyss hade jag 39,1. Ska avvakta idag också men blir jag inte bättre åker jag till doktorn. Märkte precis nu när jag hostade upp snor att det kom blod också. Krya på dig! Känns lite udda att veta om att några här kanske har den! ---- En härute där jag bor tror sig ha svinfluensan då han kramade en som troligtvis var smittad och satt och predika som fan att han förmodligen hade den och det var skitsynd om honom. Kul att jag satt på samma buss som fanskapet imorse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Rätt många nysningar och snorindraganden? igår Trodde nästan det var kört igår, började helt plötsligt blir sjukt snuvig och varm mitt i en lektion , nästan så att snoret rann. Gick ut ur klassrummet ett tag, gick på toa och tvättade händerna och efter ca 10 minuter kände jag inte av något som helst problem, jag klarade mig! Nu mår jag finafisken. var med all säkerhet en början på en helt vanlig förkylning, men man vet jag alldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 Idag har jag bara 37,3 grader feber! Tog dock en ibumetin när jag la mig igår vid 1, men den kan väl inte verka längre? Tänkte om verkningstiden blev längre eftersom jag sovit men känns otroligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts