L_Voll Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Jag har ganska stor bacillskräck i vanliga fall, så jag börjar känna mig ganska orolig. Världshälsoorganisationen har höjt varningsnivån till 5 av 6 nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Det stog i tidningen imorse att det kommer ta mellan 6 och 9 månader innan alla får vaccin. Det känns som att det skulle vara liiite sent att få det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Har det inte kommit en massa 4chanbilder som kan lätta upp stämningen i några sekunder eller så, varpå man får dåligt samvete över att man skrattade åt det? Eller hur, "h5n1" går ju att utveckla hur mycket som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Det stog i tidningen imorse att det kommer ta mellan 6 och 9 månader innan alla får vaccin. Det känns som att det skulle vara liiite sent att få det då. Någon som har hand om det här hade ju satt en tidsgräns till alla världens läkare som forskar om det här viruset på 100 dagar. Om 100 dagar kräver alltså... Den... Att ett vaccin ska ha tagits fram av personerna som arbetar med viruset. Eller något, jag lyssnade inte så noga, jag var för upptagen med att steka med solbrillor och nedvevad ruta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Skulle det hjälpa att isolera sig inomhus om den skulle börja sprida sig. Med tanke på att den endast smittar vid närkontakt med andra människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Jag lär iaf hålla mig inomhus, det öppnas banne mig inte ett fönster om det sprids här i Sverige, no way. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Dalarna Bor ungefär 15 minuter från Dalarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Bor ungefär 15 minuter från Dalarna. Ja, för att om du så mycket som sätter en fot på andra sidan gränsen till Dalarna så får du svininfluensan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Skulle det hjälpa att isolera sig inomhus om den skulle börja sprida sig. Med tanke på att den endast smittar vid närkontakt med andra människor. Får jag komma och lana? Känner mig lite orolig också över den hära Svininfluensan.. Dags och bunkra upp sig med pan pizza? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Är ärligt talat lite nojig. Är noga med att tvätta händerna och försöker att inte ha händerna nära ansiktet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Bor ungefär 15 minuter från Dalarna. Ja, för att om du så mycket som sätter en fot på andra sidan gränsen till Dalarna så får du svininfluensan. Japp! Jag och FerkurZ ligger på Falu lasarett och har fått H1N1 bekräftat. Do pray for us. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Ja, för att om du så mycket som sätter en fot på andra sidan gränsen till Dalarna så får du svininfluensan. Nja, så orolig är jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 30 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2009 Jag är alltså ganska orolig, ju mer jag tänker på det desto värre känns det :/ Usch.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö? Unga, eftersom äldre människor i regel har gått igenom fler influensor och därmed blivit mer resistant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 (redigerad) Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö? Fullt friska människor har inte stött på denna typ av influensa tidigare så vi har inget erfarenhet/skydd mot det. Då borde väl inte ålder/immunförsvar spela någon roll? Edit: Eudoros got it. Redigerad 2 maj, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Min mamma är astmatiker och har svagt immunförsvar, så det är henne jag är orolig för. Själv skulle jag nog palla svininfluensan, tror jag iaf, men man vet ju aldrig. Vilka löper störst risk att dö? Du, min unge herre, och inte din käre mor som redan har ett lågt immunförsvar, det H1N1 gör är att det vänder immunförsvaret mot dig. Så ju starkare immunförsvar, desto sjukare blir man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Du, min unge herre, och inte din käre mor som redan har ett lågt immunförsvar, det H1N1 gör är att det vänder immunförsvaret mot dig. Så ju starkare immunförsvar, desto sjukare blir man. Jobbigt för mig då som är förskyld max en gång om året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 (redigerad) Nu är den här Nu dör vi Redigerad 3 maj, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 Nice, jag ska försöka möta viruset som Tony Montana. http://www.youtube.com/watch?v=hioi6hYjy8k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts