Misterwhoopee Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Som P-C skriver så tycker jag inte man ska avfärda det helt, men jag kommer inte att bli riktigt orolig förren man kommer upp i proportioner liknande till exempel spanska sjukan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Anledningen till att fågelinfluensan inte bröt ut var pga extremt snabba och drastiska åtgärder av myndigheterna. Hela kvarter sattes i karantän och isolerades. Folk kunde varken gå ut eller in och var istället tvugna att antingen dö/begå självmord eller ride it out. Jag vill inte förespråka panik men ni som tror att pandemier är larv har fel, detta kan (och då menar jag kan) vara ett allvarligt hot. Jag menar inte att allt det här är larv, men media gör det mycket värre än vad det egentligen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Kan ha spridit sig till Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5003861.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Kan ha spridit sig till Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5003861.ab Åhh, Som jag sa innan så tycker jag detta är lite skrämmande, men jag tyckte samma om fågelviruset. Läskigt och äckligt. Hoppas att dom i artikeln Inte har den här smittan, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Kan ha spridit sig till Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5003861.ab Så snabbt!? Det här kanske faktiskt är något att vara orolig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Kan ha spridit sig till Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5003861.ab http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5008594.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Den tidigare fågelinfluensan hade ju dock avsevärt mycket högre dödssiffra i % per fall jämfört med vad dagens svinflunsa har. Av de fågelinfluensafall som hittills har rapporterats och granskats har ca 60% av de smittade avlidit, versus 10 % hos svininfluensa. Dock är det väl rätt självklart att det finns en möjlighet att flunsan blir värre ju mer tid den ges och om den anpassar sig mer till att sprida från människa till människa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Den tidigare fågelinfluensan hade ju dock avsevärt mycket högre dödssiffra i % per fall jämfört med vad dagens svinflunsa har. Av de fågelinfluensafall som hittills har rapporterats och granskats har ca 60% av de smittade avlidit, versus 10 % hos svininfluensa. Dock är det väl rätt självklart att det finns en möjlighet att flunsan blir värre ju mer tid den ges och om den anpassar sig mer till att sprida från människa till människa. Dessutom så började svenska myndigheter bunkra upp med influensamediciner efter H1N1-larmet. Det ska tydligen räcka till en fjärdedel av befolkningen.. frågan är ju vilka denna fjärdedel kommer vara om det verkligen utvecklar sig till en pandemi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Varför kallas det svinfluensan!? Får man den om man hånglar med en gris eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Läste i vår tidning idag: Två påträffade svininfluensa fall i Europa. Spanien och Storbritanien, Känns som det är en tidsfråga innan det kommer hit, kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Dessutom så började svenska myndigheter bunkra upp med influensamediciner efter H1N1-larmet. Det ska tydligen räcka till en fjärdedel av befolkningen.. frågan är ju vilka denna fjärdedel kommer vara om det verkligen utvecklar sig till en pandemi. Tror stenhårt på invandrare, låginkomsttagare och kvinnor. Hah, nej, men jag har ingen aning om hur det kommer att fördelas, jag leker bara småmissnöjd medborgare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&...mp;source=embed Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Har de kommit till Tyskland nu också? Shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 <----- Svininfluensexterminator......................................Svininfluensinfekterad --------> *Hoppas* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Köpenhamn! Slow and steady. ;- ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Dalarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Dalarna Seriöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 (redigerad) Har det inte kommit en massa 4chanbilder som kan lätta upp stämningen i några sekunder eller så, varpå man får dåligt samvete över att man skrattade åt det? Redigerad 29 april, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Har det inte kommit en massa 4chanbilder som kan lätta upp stämningen i några sekunder eller så, varpå man får dåligt samvete över att man skrattade åt det? Eller hur, "h5n1" går ju att utveckla hur mycket som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2009 Om jag inte minns fel, så rappoterades flera fall av h5n1 i sverige, men sen kom de på att de egentligen var något vanligt fågel virus. Falu äger btw, först med allt koppar, falukorv å svinvirus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts