eXotic Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Jag kan inte erinra mig att jag någonsin fått en spruta i vänster överarm. Men så har jag ju inte vaccinerat mig på ett tag. Men tack för svar Nu missade du min edit. Edit: Det jag egentligen tänkte säga var att det gör mindre ont i överarmen, så länge man är avslappnad så känns det inte för fem öre. Sitter man och spänner sig däremot så kan det göra ont. När jag fick saker instoppade i armvecket så gjorde det grymt ont, fast det kan bero på att jag då hade nålen i vecket i mer än ett dygn samt att jag blev stucken många gånger på samma ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 När jag fick saker instoppade i armvecket så gjorde det grymt ont, fast det kan bero på att jag då hade nålen i vecket i mer än ett dygn samt att jag blev stucken många gånger på samma ställe. Håller med dig där. Det var i och för sig länge sedan jag tog någon spruta i överarmen men usch vad ont det gjorde när de gjorde det i armvecket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Håller med dig där. Det var i och för sig länge sedan jag tog någon spruta i överarmen men usch vad ont det gjorde när de gjorde det i armvecket. Testa en i handen då. Det gör ont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Testa en i handen då. Det gör ont. Vad är det för sorts spruta man tar i handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2009 Vad är det för sorts spruta man tar i handen? Jag fick ta en bedövningsspruta när jag hade brutit två knogar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 oktober, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2009 Jag fick ta en bedövningsspruta när jag hade brutit två knogar. Det är ju lokalbedövning. Vaccinationssprutor tas i regel i axeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 (redigerad) Fick min spruta igår . Det kändes inte ens. Här gick jag och oroade mig helt i onödan Redigerad 16 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 Det är ju lokalbedövning. Vaccinationssprutor tas i regel i axeln. Aa, jag vet, men Fiskar'n frågade vad för sorts sprutor man kan få i handen, så jag gav svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2009 Den 13'e november (om jag inte minns allt för fel) får vi välja att ta vaccinet om vi vill. Now now, jag är inte så jätte insatt i detta vaccin faktiskt, det enda jag har hört om är att det kan vara skadligt (Man kan bli förlamad?) och även dödligt, men det är från så många osäkra källor! Så vill ni hjälpa en vilsen själ litegrann nu? Ska jag ta eller ska jag inte ta vaccinet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Ni minns den här Amerikanska bruden som fick grova biverkningar av influensavaccinet: Hon är tillbaka igen med mer. Kan detta verkligen vara äkta??? http://www.youtube.com/watch?v=mScGC7nFDxM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 Ni minns den här Amerikanska bruden som fick grova biverkningar av influensavaccinet: Hon är tillbaka igen med mer. Kan detta verkligen vara äkta??? Jag kommer hamna i helvetet för det här men.... http://www.youtube.com/watch?v=b4gj5_PFbVo Anyhow, jag vill då verkligen inte tro att det här är särskilt äkta! För det första, det triggas helt plötsligt av ett vaccin! För det andra, hon kan gå baklänges helt normalt, springa normalt (även prata normalt springandes) men kan inte gå! Naa, jag vill inte tro på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2009 (redigerad) Så fungerar dystoni, men det där ser dock lite överdrivet ut för att vara dystoni. Skulle mer tro det är Cerebral-Stämmadoktornochflyttatillkaribien, även känd som CSDOFTK eller kronisk penganöd. Väldigt vanligt hos Amerikanare, och symptomerna är olika från person till person. Sjukdomen är oftast ärftlig och kan triggas genom för hög fetthalt i bloden och birst på pengar. Redigerad 22 oktober, 2009 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Den 13'e november (om jag inte minns allt för fel) får vi välja att ta vaccinet om vi vill. Now now, jag är inte så jätte insatt i detta vaccin faktiskt, det enda jag har hört om är att det kan vara skadligt (Man kan bli förlamad?) och även dödligt, men det är från så många osäkra källor! Så vill ni hjälpa en vilsen själ litegrann nu? Ska jag ta eller ska jag inte ta vaccinet? Bumpar denna då jag själv funderar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Vad är det att fundera på? Antingen tar du den, eller så tar du den inte. Är du i en riskgrupp bör du ta den, har du dåligt immunförsvar bör du ta den. Själv är jag aldrig sjuk, har inte haft den vanliga influensan ens så jag kommer bojkotta vaccinet. Ingen i min ändå ganska stora familj har ens haft några tendenser till att ha influensan så jag känner mig lugn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Allt är övderdivet. Svinfluensan är inte så farlig som det verkar om man får det. Det är som en vanlig fluensa fast grövre. Vaccinet ger inte mer biverkningar än andra vaccin. Tvinrix tex som man tar mot gulsot kan ge bestående hjärnskador. Att det kan gör förbannat ont att ta svinfluensa vaccinet det är det ända ni skall oroa er för. Jag kunde inte sova på armen på 3 dagar pga smärtan. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Jag vet inte om det redan tagits upp här, men man tar inte vacciner bara för en själv, utan till hänsyn för andra man annars riskerar att smitta. Jag skulle med stor sannolikhet klara influensan utan några större men, men sen kanske jag nyser på en gravid/gammal/svag person och smittar denne. Man kan helt klart kritisera att så mycket pengar spenderades på att köpa in vaccinet, men nu när det väl är gjort tycker jag alla bör ta det, om inte för en själv så för personerna i ens omgivnings skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Jag vet inte om det redan tagits upp här, men man tar inte vacciner bara för en själv, utan till hänsyn för andra man annars riskerar att smitta. Jag skulle med stor sannolikhet klara influensan utan några större men, men sen kanske jag nyser på en gravid/gammal/svag person och smittar denne. Man kan helt klart kritisera att så mycket pengar spenderades på att köpa in vaccinet, men nu när det väl är gjort tycker jag alla bör ta det, om inte för en själv så för personerna i ens omgivnings skull. tl:dr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 tl:dr Har jag fel? Tänk om influensan bara påverkar dig som en smärre förkylning, men sen sprider du viruset vidare till ett litet barn and boom goes the dynamite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Har jag fel? Tänk om influensan bara påverkar dig som en smärre förkylning, men sen sprider du viruset vidare till ett litet barn and boom goes the dynamite. http://images.encyclopediadramatica.com/images/c/c3/Nein_du.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2009 Det märkliga med Svinfluensan är ju att den har drabbat den åldersgrupp som borde vara säkrast. 20-30 åringar. De som dött har ju i de flesta fall varit försvagade på ett eller annat sätt, men det är ändå ganska oroande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts