Jump to content

Svinfluensan

P-C
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 428
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle infektionen var allvarlig och skapa komplikationer hade den redan gjort det by now så du reagerar helt enkelt bara som de tusentals andra svenskarna gör; som på en vanlig infleunsa. Kommer självklart bara att passera som en vanlig influensa, det enda dryga är nog som Tweak sade att man missar en hel del i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beklagar givetvis stört mycket, men hur sade de det? Vilket namn använde de?

De använde "influensa A" och "Den nya influensan", ingen svininfluensa här inte.

Usch å fyfan, beklagar verkligen. Men chansen av att det blir allvarligt är väl inte så värst stor.

Alltså.. det är verkligen sveriges bottenskrap som hänger på det här forumet!

Tack, och ja, ibland undrar man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

For many, it is a noticeable coincidence that a virus epidemic broke out there later – a disease which united swine, bird and human flu – as if it, like the creature, came from an extra-terrestrial gene lab…

http://www.bild.de/BILD/news/bild-english/...s-among-us.html

Må vara lite vid sidan om ämnet, men.. men.. :)

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan :) Hur mår du nu då, bättre eller sämre?

Var beredd på att det snart kommer några män i rymddräkt och plastar in hela ditt hus.

Ungefär sådär såg läkarna ut. :( Jag mår faktiskt bättre idag. Febern är nästan helt borta, eller ja, den är borta, jag har 37,4. Bara hosta och halsont kvar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Biohazard_Suit_1127411_0.jpg

En kille på min flickväns pappas jobb hade gått in på närakuten för svininfluensa och så fort han ens nämnde det i väntrummet hade han blivit utputtad på parkeringsplatsen. Efter att stått där i fem minuter kom fyra läkare ut med såna där karantändräkter och tog tester. Sick. :)

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär sådär såg läkarna ut. :( Jag mår faktiskt bättre idag. Febern är nästan helt borta, eller ja, den är borta, jag har 37,4. Bara hosta och halsont kvar nu.

Jag vill inte vara en partypooper, men ställ in dig redan nu på att det kanske vänder igen. En tjej i min pluton satt i karantän hela förra veckan (så då antar jag att de fastställde att det var svininfluensan) men i början på den här veckan var hon med oss igen... I typ en dag, för sedan blev hon dålig igen och blev återigen karantänad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo. Han var i en av riskgrupperna, han hade redan en sjukdom. Svininfluensan är som vanlig influensa, men skillnaden är att vi inte har något skydd mot den i förväg.

Jaha? Kanske det, vilken riskgrupp? Vilken sjukdom hade han?

Tycker ändå inte att man ska vara för snabb med att säga att svinflunsan är "ofarlig". Alla de unga personer som ligger med maskiner och slangar som pumpar blod ur kroppen då? Är de också i riskgrupper?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha? Kanske det, vilken riskgrupp? Vilken sjukdom hade han?

Tycker ändå inte att man ska vara för snabb med att säga att svinflunsan är "ofarlig". Alla de unga personer som ligger med maskiner och slangar som pumpar blod ur kroppen då? Är de också i riskgrupper?

Han var väl väldigt sjuk i cancer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo. Han var i en av riskgrupperna, han hade redan en sjukdom. Svininfluensan är som vanlig influensa, men skillnaden är att vi inte har något skydd mot den i förväg.

Det är en pandemi FFS. Vanliga influensor är inte pandemier. WHO har räknat med att 1/3 av jordens befolkning kan smittas inom loppet av ett par år. Svenska myndigheter räknar med att halva landets befolkning kan smittas. Då är risken rätt stor att man hånglar med fel person och själv drabbas = farligare än den vanliga annuella influensan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en pandemi FFS. Vanliga influensor är inte pandemier. WHO har räknat med att 1/3 av jordens befolkning kan smittas inom loppet av ett par år. Svenska myndigheter räknar med att halva landets befolkning kan smittas. Då är risken rätt stor att man hånglar med fel person och själv drabbas = farligare än den vanliga annuella influensan.

Vad han menade var att svininfluensan är precis lika fysiskt farlig som vanliga säsonginfluensa men att vårt immunförsvar inte kan försvara oss mot den förstnämnda.

Svininfluensan kommer dra över världen, döda några miljoner för att sen dö ut - så ere bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor