Tweak Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 En kompis har förmodligen fått det han också nu. 39,5 grader feber och massa hosta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 Fan Tweak, du verkar åka på det mesta. Vet du hur länge du måste vara hemma från skolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 Fan Tweak, du verkar åka på det mesta. Vet du hur länge du måste vara hemma från skolan? De sa att man brukade vara sjuk 7-10 dagar. Haha, nja, det vet jag inte. Hade något skit med halsmandlarna i nian och nu det här, annars har jag klarat mig rätt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 4 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2009 De sa att man brukade vara sjuk 7-10 dagar. Haha, nja, det vet jag inte. Hade något skit med halsmandlarna i nian och nu det här, annars har jag klarat mig rätt bra. Någon mer från Stagg som har? Men hoppas allt blir bra ;o). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Och nu ringde de från infektionskliniken - det är svininfluensa. Beklagar givetvis stört mycket, men hur sade de det? Vilket namn använde de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Och nu ringde de från infektionskliniken - det är svininfluensa. Usch å fyfan, beklagar verkligen. Men chansen av att det blir allvarligt är väl inte så värst stor. Alltså.. det är verkligen sveriges bottenskrap som hänger på det här forumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Skulle infektionen var allvarlig och skapa komplikationer hade den redan gjort det by now så du reagerar helt enkelt bara som de tusentals andra svenskarna gör; som på en vanlig infleunsa. Kommer självklart bara att passera som en vanlig influensa, det enda dryga är nog som Tweak sade att man missar en hel del i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Beklagar givetvis stört mycket, men hur sade de det? Vilket namn använde de? De använde "influensa A" och "Den nya influensan", ingen svininfluensa här inte. Usch å fyfan, beklagar verkligen. Men chansen av att det blir allvarligt är väl inte så värst stor. Alltså.. det är verkligen sveriges bottenskrap som hänger på det här forumet! Tack, och ja, ibland undrar man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 (redigerad) For many, it is a noticeable coincidence that a virus epidemic broke out there later – a disease which united swine, bird and human flu – as if it, like the creature, came from an extra-terrestrial gene lab… http://www.bild.de/BILD/news/bild-english/...s-among-us.html Må vara lite vid sidan om ämnet, men.. men.. Redigerad 5 september, 2009 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Perker bannad, Agenten och Renard varsin varning, spam raderat. Inget går att överklaga, spamma en hel sida med trollmat igen och ni blir båda bannade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Och nu ringde de från infektionskliniken - det är svininfluensa. Fyfan Hur mår du nu då, bättre eller sämre? Var beredd på att det snart kommer några män i rymddräkt och plastar in hela ditt hus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Fyfan Hur mår du nu då, bättre eller sämre? Var beredd på att det snart kommer några män i rymddräkt och plastar in hela ditt hus. Ungefär sådär såg läkarna ut. Jag mår faktiskt bättre idag. Febern är nästan helt borta, eller ja, den är borta, jag har 37,4. Bara hosta och halsont kvar nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 (redigerad) En kille på min flickväns pappas jobb hade gått in på närakuten för svininfluensa och så fort han ens nämnde det i väntrummet hade han blivit utputtad på parkeringsplatsen. Efter att stått där i fem minuter kom fyra läkare ut med såna där karantändräkter och tog tester. Sick. Redigerad 5 september, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Överskattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Ungefär sådär såg läkarna ut. Jag mår faktiskt bättre idag. Febern är nästan helt borta, eller ja, den är borta, jag har 37,4. Bara hosta och halsont kvar nu. Jag vill inte vara en partypooper, men ställ in dig redan nu på att det kanske vänder igen. En tjej i min pluton satt i karantän hela förra veckan (så då antar jag att de fastställde att det var svininfluensan) men i början på den här veckan var hon med oss igen... I typ en dag, för sedan blev hon dålig igen och blev återigen karantänad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 37-åringen som dött nu här i Sverige av svininfluensan hade inte dött av vanlig influensa. Inte en chans.Haha, jo. Han var i en av riskgrupperna, han hade redan en sjukdom. Svininfluensan är som vanlig influensa, men skillnaden är att vi inte har något skydd mot den i förväg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Haha, jo. Han var i en av riskgrupperna, han hade redan en sjukdom. Svininfluensan är som vanlig influensa, men skillnaden är att vi inte har något skydd mot den i förväg. Jaha? Kanske det, vilken riskgrupp? Vilken sjukdom hade han? Tycker ändå inte att man ska vara för snabb med att säga att svinflunsan är "ofarlig". Alla de unga personer som ligger med maskiner och slangar som pumpar blod ur kroppen då? Är de också i riskgrupper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Jaha? Kanske det, vilken riskgrupp? Vilken sjukdom hade han? Tycker ändå inte att man ska vara för snabb med att säga att svinflunsan är "ofarlig". Alla de unga personer som ligger med maskiner och slangar som pumpar blod ur kroppen då? Är de också i riskgrupper? Han var väl väldigt sjuk i cancer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Haha, jo. Han var i en av riskgrupperna, han hade redan en sjukdom. Svininfluensan är som vanlig influensa, men skillnaden är att vi inte har något skydd mot den i förväg. Det är en pandemi FFS. Vanliga influensor är inte pandemier. WHO har räknat med att 1/3 av jordens befolkning kan smittas inom loppet av ett par år. Svenska myndigheter räknar med att halva landets befolkning kan smittas. Då är risken rätt stor att man hånglar med fel person och själv drabbas = farligare än den vanliga annuella influensan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 september, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Det är en pandemi FFS. Vanliga influensor är inte pandemier. WHO har räknat med att 1/3 av jordens befolkning kan smittas inom loppet av ett par år. Svenska myndigheter räknar med att halva landets befolkning kan smittas. Då är risken rätt stor att man hånglar med fel person och själv drabbas = farligare än den vanliga annuella influensan. Vad han menade var att svininfluensan är precis lika fysiskt farlig som vanliga säsonginfluensa men att vårt immunförsvar inte kan försvara oss mot den förstnämnda. Svininfluensan kommer dra över världen, döda några miljoner för att sen dö ut - så ere bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts