P-C Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Svininfluensan har brutit ut i en ny strain. Sedan första fallet i torsdags har 200 människor rapporterats döda. USA förklarade idag epidemin som "public health emergency". Vad tror ni? Pandemi eller hype? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4997245.ab http://www.expressen.se/Nyheter/1.1547482/...-ha-natt-europa http://edition.cnn.com/2009/HEALTH/04/26/s....flu/index.html http://en.wikipedia.org/wiki/2009_H1N1_flu_outbreak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Hype. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Kommer slå oss lika hårt som H5N1, jag förlorade många i min närhet då.. Nej, vänta nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Hype, och media lyckas föga förvånande att likna det vid den mänskliga rasens undergång blablabla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Fick mig att vilja lira Pandemic. GO KILLING VIRUS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 http://www.dn.se/nyheter/varlden/panik-ar-...uensan-1.852542 Nån' gång ska det hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Fick mig att vilja lira Pandemic. GO KILLING VIRUS! Ooooh... Länge sen Lyssnade lite på radion igår när jag va ute o åkte o då pratades det om detta.. Lite väl uppförstorat när det faktiskt är väldigt långt bort för tillfället.. Men ja. Det kommer väl ta kål på oss antar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Äckligt, Vill knappt läsa artikeln Jazz länkade till, såg det där någon gång ska det hända, nä det ska det fan inte. Tycker det är lite skrämmande faktiskt, men sån är jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Äh, det är väl bara kasst knark, enda som finns i mexiko. h5n1 är förövrigt ett kul namn på ett virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 http://www.dn.se/nyheter/varlden/panik-ar-...uensan-1.852542 Nån' gång ska det hända. Skönt att läsa lite klartext från media i frågan - har fått nyvunnen respekt för Karin Bojs, efter jag läst många artiklar där jag tycker hon verkat lite smått arrogant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Skönt att läsa lite klartext från media i frågan - har fått nyvunnen respekt för Karin Bojs, efter jag läst många artiklar där jag tycker hon verkat lite smått arrogant. Precis, TS borde ha postat lite nyhetslänkar från informationskällor vars headlines inte skrivs i stl 72 verdana bold med understrykning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 h5n1 är förövrigt ett kul namn på ett virus. high 5 nice 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 high 5 nice 1 Give me five/ge mig fem/hit med kardan nice one/det var en snygg en/snyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Man minns fågelinfluensan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Kommer slå oss lika hårt som H5N1, jag förlorade många i min närhet då.. Nej, vänta nu... Det dog 250 asiater men det är lugnt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Det dog 250 asiater men det är lugnt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 (redigerad) Ja, det var dels det som var min poäng, att en pandemi i Asien inte är något att byr sig om? Sen dog det även folk av H5N1 i Afrika och det var smittade fåglar i så gott som hela Europa, inkl. Sverige så även om man är egoistisk så hade man anledning att vara orolig. Redigerad 27 april, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Det här får mig att tänka på Scrubs när de varnar för något nytt virus och sjukhuset blir fyllt av oroliga personer. Stackars sjukhuspersonal. Tror absolut inte att det är något att oroa sig för, men det är klart att ett gäng människor kanske kommer stryka med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Man minns fågelinfluensan. Anledningen till att fågelinfluensan inte bröt ut var pga extremt snabba och drastiska åtgärder av myndigheterna. Hela kvarter sattes i karantän och isolerades. Folk kunde varken gå ut eller in och var istället tvugna att antingen dö/begå självmord eller ride it out. Jag vill inte förespråka panik men ni som tror att pandemier är larv har fel, detta kan (och då menar jag kan) vara ett allvarligt hot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Det dog 250 asiater men det är lugnt eller? Nu syftade jag på att halva världsbefolkningen dog inte av H5N1 den gången och inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts