Jump to content

Dags för nytt nätagg?

Martin-123
 Share

Recommended Posts

Igår så la min dator av, helt plötsligt, och det gick inte att starta den med "på" knappen. Så jag stängde av knappen på nätagget i några sekunder, sen provade starta datorn och det funkade. Men den lägger av med jämna mellanrum. Kan det bero på något annat? :innocent: Vill egentligen bara konstantera att det är fel på nätagget så jag inte slösar 500:- :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår så la min dator av, helt plötsligt, och det gick inte att starta den med "på" knappen. Så jag stängde av knappen på nätagget i några sekunder, sen provade starta datorn och det funkade. Men den lägger av med jämna mellanrum. Kan det bero på något annat? :innocent: Vill egentligen bara konstantera att det är fel på nätagget så jag inte slösar 500:- :D

Pröva med ett annat nätagg?

Annars ja, det låter som nätagget, men försäkerhetsskull pröva koppla in datorn i ett annat vägguttga (! ANNAT VÄGGUTAGG !).

Samt prova att koppla bort några enheter så som extra el till grafikkort, HDD eller DVD-läsare och kör ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara smita mellan med en snabb fråga om det går bra. :innocent:

Ser kablarna på nya agg likadana ut som de gör på det sju år gamla jag har nu? (Med andra ord, kan jag köpa vilket nätagg jag vill som inte är sådan där mini-pc-version och vara säker på att jag kan koppla in det ordentligt?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara smita mellan med en snabb fråga om det går bra. :innocent:

Ser kablarna på nya agg likadana ut som de gör på det sju år gamla jag har nu? (Med andra ord, kan jag köpa vilket nätagg jag vill som inte är sådan där mini-pc-version och vara säker på att jag kan koppla in det ordentligt?)

Dom ser likadana ut, det är endast hårddiskarna som använder nya varianter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor