kicken Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Hej GTAsajten. Nu är det så att jag en kortare tid (några veckor) haft ständiga problem med min internetanslutningen. Idag har gränsen gått och jag vill ha förändring. Med jämna mellanrum så försvinner kontakten med nätverket och när jag surfar så laggar firefox fast och sidan som jag tryckte på kommer inte kunna visas. Till 90 % av fallen fungerar att jag går in i mina anslutningar och reparerar det lokala nätverket. Problemet är att det händer igen hela tiden om och om igen och jag måste gå in och reparera om och om igen. Frågan är vad fan problemet är? De enda programmen jag kör under tiden jag surfar runt är nod32 samt några andra icke viktiga program. Kan någon veta vad som ligger bakom? Tack på förhand. Mvh Kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Hej GTAsajten. Nu är det så att jag en kortare tid (några veckor) haft ständiga problem med min internetanslutningen. Idag har gränsen gått och jag vill ha förändring. Med jämna mellanrum så försvinner kontakten med nätverket och när jag surfar så laggar firefox fast och sidan som jag tryckte på kommer inte kunna visas. Till 90 % av fallen fungerar att jag går in i mina anslutningar och reparerar det lokala nätverket. Problemet är att det händer igen hela tiden om och om igen och jag måste gå in och reparera om och om igen. Frågan är vad fan problemet är? De enda programmen jag kör under tiden jag surfar runt är nod32 samt några andra icke viktiga program. Kan någon veta vad som ligger bakom? Tack på förhand. Mvh Kicken Vet du om det är din dator eller din lokala router? Trådlöst? Har du provar att ominstallera nätverkskortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Vet du om det är din dator eller din lokala router?Trådlöst?Har du provar att ominstallera nätverkskortet? Vet ej om det är min dator eller lokala router. Hur vet man det?Trådlöst - icke sa nicke.Ominstallera nätverkskortet har jag ej prövat. Hur gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Vet ej om det är min dator eller lokala router. Hur vet man det? Använder du D-Link? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Använder du D-Link? Använder du D-Link? Du använder D-Link. Jag använder D-Link. Ja, jag använder D-Link. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Använder du D-Link? Du använder D-Link. Jag använder D-Link. Ja, jag använder D-Link. Våran D-link gjorde också så, visserligen bara någon/några gånger per månad, då gick vi och startade om den så höll den sig i skinnet i någon månad till ungefär. Sedan vi bytte till ZyXEL så har vi inte haft något sådant problem alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Våran D-link gjorde också så, visserligen bara någon/några gånger per månad, då gick vi och startade om den så höll den sig i skinnet i någon månad till ungefär. Sedan vi bytte till ZyXEL så har vi inte haft något sådant problem alls. Meh. Har startat om routern typ 100 gånger det också. Vi får se, om det håller i sig mer än en månad lär jag byta router i sådana fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Vet ej om det är min dator eller lokala router. Hur vet man det? Trådlöst - icke sa nicke. Ominstallera nätverkskortet har jag ej prövat. Hur gör jag? Har du en annan dator, isåfall. Händer det samma där? GöttHögerklicka på den här datorn och tryck på hantera (manage), sedan högerklickar du på ditt nätverkskort och avinstallera. Sedan söker du efter nya maskinvara förändrningar och så ska Windows automatiskt installera det igen Använder du D-Link? Använder du D-Link? Du använder D-Link. Jag använder D-Link. Ja, jag använder D-Link. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Använder du D-Link? Du använder D-Link. Jag använder D-Link. Ja, jag använder D-Link. Nej, jag använder inte D-Link som i folkmun ett kasst rykte(?), själv har jag haft två D-Link (en router och en vanlig) som båda två packat ihop efter ett halvår. Det som du upplever kan bero på att den port du använder fungerar dåligt och är utsliten, du har förstås provat att dra ut routern i en halvtimma/byta port/installera nya drivrutiner? Sannolikheten för att det är routern som krånglar är betydligt större än att det är ditt nätverkskort då det inte finns något egentligt slitage, gentemot hos en router som går varm 24/7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Har du en annan dator, isåfall. Händer det samma där? Gött Högerklicka på den här datorn och tryck på hantera (manage), sedan högerklickar du på ditt nätverkskort och avinstallera. Sedan söker du efter nya maskinvara förändrningar och så ska Windows automatiskt installera det igen Jag har en annan dator. En ny dator som vi kopplat in. Det roliga är att jag aldrig hade problem med detta, men med nya datorn har problemen kommit. Någon koppling? Nej, jag använder inte D-Link som i folkmun ett kasst rykte(?), själv har jag haft två D-Link (en router och en vanlig) som båda två packat ihop efter ett halvår. Det som du upplever kan bero på att den port du använder fungerar dåligt och är utsliten, du har förstås provat att dra ut routern i en halvtimma/byta port/installera nya drivrutiner? Sannolikheten för att det är routern som krånglar är betydligt större än att det är ditt nätverkskort då det inte finns något egentligt slitage, gentemot hos en router som går varm 24/7. Okej. Menade inte att du använder D-Link. Så jävla fail på mig idag. Alla hatar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 (redigerad) Okej. Menade inte att du använder D-Link. Så jävla fail på mig idag. Alla hatar mig. Jag tycker om dig ändå . Kolla kompabiliteten som alle2009 sa, på allting. Redigerad 21 april, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Jag har en annan dator. En ny dator som vi kopplat in. Det roliga är att jag aldrig hade problem med detta, men med nya datorn har problemen kommit. Någon koppling? Okej. Menade inte att du använder D-Link. Så jävla fail på mig idag. Alla hatar mig. Jag hatar dig inte ! --- Vi har själv en D-link och dom senaste gångerna ja har vart på den och kollat och så har den inte vart varm eller nåt. Vi har inte haft så mycke problem med vår D-link och vi kör med trådlöst så jag har inte haft nåt fel. Förutom dom senaste dagarna nu mitt internet slår ifrån då och då. Men idag har det verkligen hållit sig nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Jag hatar dig inte ! --- Vi har själv en D-link och dom senaste gångerna ja har vart på den och kollat och så har den inte vart varm eller nåt. Vi har inte haft så mycke problem med vår D-link och vi kör med trådlöst så jag har inte haft nåt fel. Förutom dom senaste dagarna nu mitt internet slår ifrån då och då. Men idag har det verkligen hållit sig nästan. Det ska ju inte "nästan" hålla sig, betalar man för en router som ska orka kasta data i 56kb/s på 10 meters avstånd ska den ju också klara det i minst ett år, utan en massa jobbiga problem. Att det skiter sig någon gång i månaden är väl okej, ingenting är felfritt men D-Links produkter är fan i klass med Microsofts Xbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Jag har en annan dator. En ny dator som vi kopplat in. Det roliga är att jag aldrig hade problem med detta, men med nya datorn har problemen kommit. Någon koppling? Okej. Menade inte att du använder D-Link. Så jävla fail på mig idag. Alla hatar mig. Då är det säkert datorn, annars borde internet gått ner för ALLA datorer. Men pröva som sagt att ominstallera nätverkskortet samt kolla om det finns nyare drivrutiner än dom som M$ kommer med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts