Patrik Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Har gjort ett schackspel som projektarbete i gymnasiet, så jag laddade upp det så att folk kan testspela det! http://veclock.deviantart.com/art/Chess-AI-Game-119834433 Man spelar mot datorn. Själv tycker jag att den håller en medelsvår nivå. Det första man gör är att välja färg, sen är spelet igång! Hope you like it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Snyggt gjort! Dock ställde jag kungen i chack (trodde jag, missade en häst), och hästen tog min dam. Kungen försvann? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 (redigerad) Satan, det är väl sjuuukt svårt/mödosamt att skriva kod till shackspel? Nåja, bra gjort men jag vann på under två minuter. Eller wait, what? Spelet slutar ju inte när kungen står i matt. Redigerad 19 april, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Tackar! RavenE: du blandade nog ihop kungen och damen. Är omöjligt att ta kungen. P-C: hehe, hade några kluriga stunder. Fan, du får spela tills du förlorar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 RavenE: du blandade nog ihop kungen och damen. Är omöjligt att ta kungen. Njae.. det blev nog samma för mig som för P-C: Eller wait, what? Spelet slutar ju inte när kungen står i matt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 P-C: hehe, hade några kluriga stunder. Fan, du får spela tills du förlorar då? Spelat fyra gånger nu och har vunnit på under 4 minuter varje gång. Men lite synpunkter: - Ibland gör mina pjäser dragföljd automatiskt, dvs den går och tar pjäsen jag vill ta men hoppar sedan till första bästa efteråt vilket man inte får. - Det slutar inte efter shack matt utan efter att man tagit alla pjäser. - Man kan inte byta ut tornet och kungen (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 (redigerad) Ah ok. Isf handlar det om eran Flash Player. Uppdatera den så funkar det. Måste tillägga att det är väldigt skumt att den beter sig så i gamla Flash player... Redigerad 19 april, 2009 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Bra gjort! Visserligen tog det inte lång tid innan jag spöade datorn, men min klasskamrat skrev Schack i Java, och din AI är mycket bättre än hans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Jag har för mig att min datorkunskapslärare pratade om någon som gjorde ett shackspel som projektarbete. Inte Rolf va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Riktigt najs, men kunde inte flytta en av knäktarna (?). Han fick inga valmöjligheter (röd markering) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 - Man kan inte byta ut tornet och kungen (?) Det kan man, kallas Rockad Ska testa den nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Det kan man, kallas Rockad Ska testa den nu Han påpekade saker med spelet, alltså antar jag att man inte kan det här. Hur det går till i "vanligt" schack sätter jag mina bästa sockar på att P-C vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Rockad gick fint att göra i spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 20 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Jag har för mig att min datorkunskapslärare pratade om någon som gjorde ett shackspel som projektarbete. Inte Rolf va? Hmm, ja... du bor ju i Luleå? Riktigt najs, men kunde inte flytta en av knäktarna (?). Han fick inga valmöjligheter (röd markering) Var du kanske schackad? Han påpekade saker med spelet, alltså antar jag att man inte kan det här. Hur det går till i "vanligt" schack sätter jag mina bästa sockar på att P-C vet. Jo man kan göra det, kungen får ett extra drag åt någon sida, men krävs ju att att kungen och tornet är oflyttat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Hmm, ja... du bor ju i Luleå? Javisst. Ettan på Örnen, hellz yez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 (redigerad) Var du kanske schackad? Vet inte, tror inte det Redigerad 20 april, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Jo man kan göra det, kungen får ett extra drag åt någon sida, men krävs ju att att kungen och tornet är oflyttat. Där ser man. Imponerad av ditt verk, schack är dock inte min grej. Så ett test för att kolla in det var allt jag hann pröva på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Jag fick stryk i alla fall. Fint jobbat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Vad värdelös jag känner mig Håller själv på med ett schackspel i java som ett slutprojekt i datalogikursen och det var inte nära lika snyggt som ditt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 20 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Vad värdelös jag känner mig Håller själv på med ett schackspel i java som ett slutprojekt i datalogikursen och det var inte nära lika snyggt som ditt Spelar ingen roll, ditt AI kanske är bättre? Eller spelar man mot en människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts