Kebab Skrivet 20 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Det var aspartam, sen ändrades till sukralos (då spawnades även en grön märkning på burken) och nu är det tillbaka till aspartam igen. Och den gröna märkningen är borta! Omfg, jag vet att det verkar opålitligt, men det var så jag menade. Och ja, då hade jag ju inte så mycket att komma med, insåg jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2009 Aspartam i Light, sukralos i Zero. Glöm inte den viktiga skillnaden att cosmopolitandrickande karriärkvinnor på Manhattan som modebloggar dricker Cola Light, och riktiga karlakarlar med Guile-biceps, hår på bröstet och som heter typ 'Chad', 'Hoyt' och 'Mike' dricker Cola Zero. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Spelar egentligen inte så stor roll, men brukar mest köra på den vanliga colan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 (redigerad) Har slutat att dricka läsk helt sedan någon månad tillbaka. Saknar det inte alls. Numera blir det Loka istället. Röstade på "Jag dricker inte Cola", men om jag gjorde så hade det blivit vanlig. Redigerad 22 april, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Coca Cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 22 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2009 Light Känns hälsosammare på något sätt, trots att den är fullproppad med sötningsmedel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2009 Glöm inte den viktiga skillnaden att cosmopolitandrickande karriärkvinnor på Manhattan som modebloggar dricker Cola Light, och riktiga karlakarlar med Guile-biceps, hår på bröstet och som heter typ 'Chad', 'Hoyt' och 'Mike' dricker Cola Zero. Jag har inte kunnat besvara den här frågan för att jag har skrattat hysteriskt mycket varje gång jag ser den. Men, för att besvara frågan på ett annat vis, som byter ämne. Iom. den här frågan, så har jag känslan att jag är kär i dig Axel. True story. Thug luvin'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Utan tvekan Coca-Cola Light. Om jag dricker läsk är det till 90% lightläsk. Jag dricker dock väldigt sällan Coca-Cola, ska det vara cöla är det Pepsi Max som gäller. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Jag får ont i huvudet av Coca-Cola Light, måste var alla tillsatser som gör det. Så därför dricker jag alltid vanlig Coca-Cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2009 Vote: Coca Cola Föredrar: Coca Cola Vanilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 1. Pepsi Max 2. Cola Zero 3. Cola 4. Cola Light Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 1 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2009 ush och fy för cola light.. provade det hos vicke och höll på o spy. plus att cola light är ohälsosammare än vanlig cola (strange i know!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2009 plus att cola light är ohälsosammare än vanlig cola (strange i know!) Nja. Visst, det finns en del tveksamma ämnen i som kan ha skadlig effekt på kroppen. Men det är inte garanterat. Jämfört med Vanlig Cola som innehåller en stor mängd socker som garanterat är ohälsosamt och gör dig fet. Cola Zero innehåller 1kcal /100ml. Lightprodukter ökar iofs sötsuget efter som man lurar kroppen att den får i sig socker så det gäller att inte luras att äta mer. Konstiga ämnen > tjock I min värld är Vanlig Cola ohälsosammare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 1 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2009 Jag förstår inte varför man skulle välja light för att det är nyttigare... Är det någon mening med att dricka läsk i över huvud taget då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2009 Jag är förvånad över hur lite människor det är som valt light. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2009 Jag förstår inte varför man skulle välja light för att det är nyttigare... Är det någon mening med att dricka läsk i över huvud taget då? Läsk är gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 Jag förstår inte varför man skulle välja light för att det är nyttigare... Är det någon mening med att dricka läsk i över huvud taget då? Vad menar du? Är meningen med att dricka läsk att få i sig socker? Personligen tycker jag att lightläsk är godare; sockerläsken är oftast för sliskig och söt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 Läsk är gott. Vad menar du? Är meningen med att dricka läsk att få i sig socker? Personligen tycker jag att lightläsk är godare; sockerläsken är oftast för sliskig och söt. Nej, men meningen med att dricka läsk är att det är gott och väljer man då light för att det är eller 'känns' nyttigare även fast man inte tycker att det är godare så är det ju bara dumt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 Lightprodukter ökar iofs sötsuget efter som man lurar kroppen att den får i sig socker så det gäller att inte luras att äta mer. Är det verkligen så? Jag har alltid tänkt att det bara var ett tramsargument som colafanatiker använder sig av, men eftersom du brukar vara klok så är jag villig att ändra uppfattning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 Nej, men meningen med att dricka läsk är att det är gott och väljer man då light för att det är eller 'känns' nyttigare även fast man inte tycker att det är godare så är det ju bara dumt... KalleR har i och för sig aldrig nämnt att han tycker att vanlig Cola är godare. Förmodligen gillar han smaken på Light mer, eller så tycker han att det är sak samma men väljer således Light p g a tidigare nämnda anledningar. Själv tycker jag att det känns bättre att dricka lightdryck också, det är därför jag väljer Zero eftersom jag inte känner skillnad på den och vanlig Cola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts