chucky.swe Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 (redigerad) Tjena tjena Hittade ett PowerColor ATI HD4650 1GB PCIe råbilligt.. Är det ett bra kort? Kan absolut ingenting, men 638 kronor på inet låter onekligen JÄVLIGT (!!!!) intressant. Hittar nämligen inget på daa webzzz. my preciioussss Jag kan dock ha missat nåt, suttit på lan i 20 timmar utan sömn, jävligt trött! Korttyp PCI Express 16X 2.0 Grafikprocessor ATI Radeon HD 4650 GPU-hastighet 600Mhz Pipes 320 Minne 1GB (1024MB) Minnestyp DDR2, 800Mhz, 128-bit Fläkt Ja VGA Nej DVI Ja, 2st DVI-I HDMI Nej TV-ut (svhs) Ja DirectX-stöd 10.1 HDTV-stöd Ja SLI-stöd Nej Crossfire-stöd Ja (Rätt onödigt då jag inte kan använda det på min dator) Rek. Nätdelsstyrka 400W Medföljande program Drivrutiner Garanti 1år Lev.Artikelnr AX4650 1GBD2 Edit igen! Hittade ett Gigabyte Geforce 9500GT också, The Fellowship of the Ring Redigerad 18 april, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 (redigerad) 4650 har ungefär samma prestanda som ett 8800 GT 256mb / 8800 GTS 320mb.. så det är inget högprestandakort precis source: http://www.tomshardware.com/reviews/best-g...ard,2118-7.html edits: och 9500GT är ännu sämre Redigerad 18 april, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 18 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 Hm. Men det är iallafall bättre än ett 6800 GT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 XFX HD4830 på Inet.se för 834 kr (gratis frakt inet.se/kampanj/) eller vänta ett par veckor på HD4770 som lär vara bättre och billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 19 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Okej okej! Blir nog kanske ett sådant äldre kort ändå, då min maskin lär flaskhalsa på alla håll och kanter med ett bra kort, men med dom här statsen på datorn är det väl rätt förståeligt.. AsusTek Puffer2 moderkort, 2 fläktuttag osv, värdelöst! Intel P4 3.20 3 gb ram á 260 mhz Men fattig student som man är så blir det att uppgradera datorn pö om pö så att säga om jag inte får tag i sommarjobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Tror du skulle få en hyggig boost ifall du uppgraderade minnena till nått snabbare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 20 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 april, 2009 Tror du skulle få en hyggig boost ifall du uppgraderade minnena till nått snabbare Jaså, kanske blir nåt sånt då, men problemet är ju att jag inte kan lira mitt favoritspel Fallout 3 om jag inte kör i windowmode och lägsta och det är väl tack vare grafikkortsminnet antar jag (?). Hur är processorn då? Moderkortet duger väl, så länge det inte är sommar för då måste jag köra med öppet skal! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Bring Up My Post! Vad är mest i behov utav uppgradering? Låt oss ponera att jag vill spela GTA IV, på kanske medium eller ja, vilka som helst, bara det är bra inställningar, utan lagg? Minnen, det vet jag för det behöver en uppdatering i överlag, men vad annat? Grafikkort (Startar man IV, ser man svart överallt, går man i options och kollar på videosettings så är allt på lägsta och upplösningen på 860x640 á 53 hertz så tar det 210/230 mb i v-minnet. Startar man spelet så går allt i slowmotion utom ljudet (processorn som gråter?). Aye. Bättre att plocka ihop en helt ny dator kanske? Har väl runt 10K att röra mig med senare i sommar! Talar emot mig själv lite, för jag antar att det är bättre att vänta tills senare då, men jag skulle gärna vilja ha en lista på sakerna men kanske kunna vänta med köp för att kunna uppdatera listan på delar lite senare i sommar. Bygga dator kan jag själv, och all kringutrustning har jag (skärm, ljud, tangentbord, mus, dessutom trådlöst nätverkskort eller vad det heter har jag också (en sån man kopplar in en antenn så söker den efter trådlöst nätverk, använt cirka 4 timmar) så det drar väl ner kostnaderna lite antar jag) Cd/dvd läsare har jag också, har nog inte behov för bluray heller, då det enda jag gör vid datorn är skolarbeten, spelar spel och kollar på film, varav det sistnämnda laddar jag ner. Så. Budget: ~10K (helst under ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Får ja fråga dig en sak? Kör du med crack till spelet? När ja hade det så hade ja samma sak att det är svart över allt. Men när ja köpte spelet så funkade det bra allt försvinner inte kan försvinna lite då och då men kommer tillbaks lika snabbt igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Får ja fråga dig en sak? Kör du med crack till spelet? När ja hade det så hade ja samma sak att det är svart över allt. Men när ja köpte spelet så funkade det bra allt försvinner inte kan försvinna lite då och då men kommer tillbaks lika snabbt igen. Nej. Köpt version Och ja, jag var så dum att jag köpte IV, men sen sålde jag det till en vän och nu lånade jag det bara för att pröva lite. Redigerad 11 maj, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Vadå azzå, vad är det du har nu i burken? Jag kan slänga ihop ett par alternativ mellan 5-10 000. Editation: Fem alternativ får du. Dessa (från Inet) - Logiskt nog är billigast sämst och dyrast bäst. http://pici.se/thumbs/t_xkHNGmvOV.gif Kan nog skrapa fram hur många konfigurationer som helst - vet jag mer om dina behov och vad du tycker om så är det lättare så klart. Skillnaden mellan 2 och 3 är DDR3, trean är lite mer framtiddsäker, men tvåan desto mer prisvärd. Väl tilltaget nätaggregat i de tre senare fallen för uppgraderingsmöjligheter i form av dubbla AMD-grafikkort. Kan skrapa fram liknande paket med möjlighet till dubbla Nvidia-grafikkort. Vill man ta bort möjligheten till dubbla grafikkort så kan man banta på nätaggregatsfronten. Chassit är budget som bara den men vettigt för sitt pris, om ett köp kryper sig närmare så kan vi komma fram till nåt då. Och denna, notera dubbla grafikkort. Här får du monster när det gäller grafikprestanda. http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...C4-B0CF780B2AED Redigerad 11 maj, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Vadå azzå, vad är det du har nu i burken? Jag kan slänga ihop ett par alternativ mellan 5-10 000. Editation: Fem alternativ får du. Dessa (från Inet) - Logiskt nog är billigast sämst och dyrast bäst. http://pici.se/thumbs/t_xkHNGmvOV.gif Kan nog skrapa fram hur många konfigurationer som helst - vet jag mer om dina behov och vad du tycker om så är det lättare så klart. Skillnaden mellan 2 och 3 är DDR3, trean är lite mer framtiddsäker, men tvåan desto mer prisvärd. Väl tilltaget nätaggregat i de tre senare fallen för uppgraderingsmöjligheter i form av dubbla AMD-grafikkort. Kan skrapa fram liknande paket med möjlighet till dubbla Nvidia-grafikkort. Vill man ta bort möjligheten till dubbla grafikkort så kan man banta på nätaggregatsfronten. Chassit är budget som bara den men vettigt för sitt pris, om ett köp kryper sig närmare så kan vi komma fram till nåt då. Och denna, notera dubbla grafikkort. Här får du monster när det gäller grafikprestanda. http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...C4-B0CF780B2AED Okej här är träskmonstret! AsusTek Puffer2 (Motherboard) Intel P4 3.20ghz 3 gb ram á 260 mhz (nåt sånt iaf, riiktigt low) Nvidia Geforce 6800GT Deltaco 500W nätagg Jaha. Ja, vad tycker jag om? Kör en del photoshop och spel (typ, CSS/HL2/AoE3/TF2/Fo3(egentligen så går det inte att spela, för det laggar så mycket, men kör ibland..Skam den som ger sig) och kommer spela GTA4 och lite såna nyare spel om jag köper en bättre dator. Jag lyssnar på musik, och använder Håller med till 100%! till uppsatser och sånt. Så mina behov bör således vara att sålänge man kan lira spel (typ, gta iv, fo3 osv) utan lagg på medium/high så är jag nöjd. Photoshop är väl rätt viktigt också, men det borde ju ändå gå även om man fokuserar på en speldator. E: Förresten, sålänge chassiet är utan rutor och med bra luftgenomströmning (beror ioförsig mycket på kabelhärvan, men det går alltid att fixa) så gör det inget om det inte är vackert, det där chassiet du länkade till såg riktigt bra ut. Redigerad 11 maj, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 (redigerad) Träskmonstret bör pensioneras. Alrite, då är det ren speldator som gäller (musik, Word och Photoshop behöver ingenting utöver vad en speldator innebär). Har du några preferenser vad det gäller ljudnivå? Det jag fixade kommer låta och vibrera en hel del, men med ett par extra kronor på den fronten blir hög ljudnivå ett minne blott. Vad du kör i för upplösning är också av intresse, har du plattskärm? Redigerad 11 maj, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Kör 1280x1024 på en 19" plattskärm. Har funderingar på att köpa en widescreen 22" eller nåt men jag känner inte att jag har behov för det just nu, tycker det räcker så bra med 19". Ljud från datorn tycker jag inte om, utan snarare föraktar så det är nog lika bra att lägga lite pengar på ljudisolatorer också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Ville också plocka ihop en burk åt dig, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Ville också plocka ihop en burk åt dig, Fräsig kärra! Ja.. Vi får helt enkelt se hur det blir! Ser jävligt intressant ut iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts