P-C Skrivet 11 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2011 Limpa. Körde i honung och en del smält smör innan jäsningen. Blev fett mjukt och luftigt. Skalade sesamfrön i botten och solroskärnor över. Gott som fan. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 Scones såklart 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2011 (redigerad) Nu har när jag har en lägenhet med ugn kändes det som att det var dags för lite bakning Glömde säga: recept courtesy of Umberto Also, nu när jag smakat på dem, de var underbara! Redigerad 5 juli, 2011 av spajdermän 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Jag vill ha fler bilder och fler recept! Jag litar inte på recept från böcker eller från resten av internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Glömde säga: recept courtesy of Umberto Also, nu när jag smakat på dem, de var underbara! Trevligt. Jag brukar dock inte själv använda det där receptet så ofta längre. De är goda när de är färska men redan dagen efter brukar de bli ganska kompakta och tråkiga. Jag vill ha fler bilder och fler recept! Jag litar inte på recept från böcker eller från resten av internet. Jag har ett bra recept på lager som jag använt en hel del den senaste tiden. I helgen ska jag baka och då ska jag försöka fixa en bild och samtidigt lägga upp receptet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Glömde säga: recept courtesy of Umberto Also, nu när jag smakat på dem, de var underbara! Trevligt. Jag brukar dock inte själv använda det där receptet så ofta längre. De är goda när de är färska men redan dagen efter brukar de bli ganska kompakta och tråkiga. Vilket recept är det? Såg väldigt gott ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Vilket recept är det? Såg väldigt gott ut! Javisst. 50 g jäst 50 g margarin 5 dl vatten 1 tsk salt 2 dl havregryn 5 dl rågsikt ca 7 dl vetemjöl Smält margarinet och låt svalna något. Rör i vattnet. När vätskan är fingervarm smulas jästen i. Tillsätt salt, havregryn, rågsikt och vetemjöl. Knåda degen tills den är blank och släpper från bunken, låt jäsa ca 30 minuter. Dela degen i 12 delar. Knåda till bullar och låt dem jäsa på plåt i ytterligare 30 minuter. Gräddas ca 10-12 minuter i 250 grader. Låt svalna under bakduk om du inte vill ha en hård skorpa. Har en plåt i ugnen atm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 Splendid! Ska ge det ett försök någon dag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2011 Har bakat lussekatter hela kvällen, dem blev riktigt fina! Fast har ätit mig mätt nu. In i frysen med resten. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2011 Har bakat lussekatter hela kvällen, dem blev riktigt fina! Fast har ätit mig mätt nu. In i frysen med resten. Vilken mysig mutation till lussekatt du har i övre vänstra hörnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2011 Vilken mysig mutation till lussekatt du har i övre vänstra hörnet. En något överjäst "gullvagn". Huvudsaken de smakar ok! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts