Martin-123 Skrivet 3 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2009 Tycker det här borde vara "bilder på bakverk" men men.. Här är tårtan jag gjorde till flickans födelsedag. Vegansk cupcaketårta! Fräsigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 SilentViper aka Agenten har gjort det ännu en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 14 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 SilentViper aka Agenten har gjort det ännu en gång Wow, vilket hantverk! Helt underbart, tycker allt det var på tiden för den här tråden att komma till liv igen. Får se vad jag kan bidra med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 Wow, vilket hantverk! Helt underbart, tycker allt det var på tiden för den här tråden att komma till liv igen. Får se vad jag kan bidra med. Satt och kollade på Formel 1 så ville pappa ha negerbollar så jag ställde mig och gjorde det och jag har inte gjort det sen jag var 9år. Så det vart bra ändå får se vad jag bakar här näst. Kanske ställer mig och gör en socker kaka ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 Idag har det bakats scones! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 (redigerad) Idag har det bakats scones! http://img291.imageshack.us/img291/3065/scon03.jpg Det är som en stor bröd-blob! Jag gillar't. Redigerad 14 mars, 2010 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2010 Idag har det bakats scones! Vilka mästerverk! Perfekt färg och form. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2010 (redigerad) Jag har inte tagit någon bild men antar att det lugnt att posta ett recept istället. Detta är ett rostbröd som jag har bakat i många, många år. Jag tror det härstammar från ett recept som heter Bills bröd men jag kör utan instruktioner och misstänker att det modifierats en del. Mängderna är ungefärliga. The Dudes Rostbröd Blanda 3 dl vatten, 100g margarin, 1,5 dl rågkross, 1 dl krossat linfrö, 1,5 dl solrosfrön, 1msk salt, 1msk socker och låt koka i 15 minuter på svag värme. Rör ofta på slutet så det inte bränner för det mesta vattnet lär koka bort. Häll i 5dl vatten och 5dl mjölk i kastrullen och värm till 37 grader. Häll över allt i en degassistent. Tillsätt 1 paket jäst och 2,7L vetemjöl. Blanda väl och länge och jäs i 30 minuter. Mjöla ett bord och lägg ut degen. Dela degen i tre delar och lägg i tre smorda brödformar. Jäs i ytterligare cirka 20 minuter tills degen har nått kanten på formarna och lite till. Antalet formar beror såklart på hur stora de är men jag pratar de större varianterna. Grädda i 30 minuter på 225grader. Låt vila tills brödet kallnat under bakduk. ÄT! Redigerad 8 april, 2010 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2010 Jag har inte tagit någon bild men antar att det lugnt att posta ett recept istället. Detta är ett rostbröd som jag har bakat i många, många år. Jag tror det härstammar från ett recept som heter Bills bröd men jag kör utan instruktioner och misstänker att det modifierats en del. Mängderna är ungefärliga. The Dudes Rostbröd Blanda 3 dl vatten, 100g margarin, 1,5 dl rågkross, 1 dl krossat linfrö, 1,5 dl solrosfrön, 1msk salt, 1msk socker och låt koka i 15 minuter på svag värme. Rör ofta på slutet så det inte bränner för det mesta vattnet lär koka bort. Häll i 5dl vatten och 5dl mjölk i kastrullen och värm till 37 grader. Häll över allt i en degassistent. Tillsätt 1 paket jäst och 2,7L vetemjöl. Blanda väl och länge och jäs i 30 minuter. Mjöla ett bord och lägg ut degen. Dela degen i tre delar och lägg i tre smorda brödformar. Jäs i ytterligare cirka 20 minuter tills degen har nått kanten på formarna och lite till. Antalet formar beror såklart på hur stora de är men jag pratar de större varianterna. Grädda i 30 minuter på 225grader. Låt vila tills brödet kallnat under bakduk. ÄT! 2,7 l mjöl! Det blir mycket bröd det! Kommer eventuellt testa receptet och postar då resultatet här. --- Söndag=Bakning. :yes: http://img72.imageshack.us/img72/3585/moarbrod.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 BUMP Visa upp ert julbak gott folk! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 2 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2011 Första gången jag bakar. Någonsin. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2011 Gott. :]]]] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2011 Det här är nog den bästa tråden på hela forumet. Synd att jag aldrig har något eget att tillföra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2011 Godare bröd. Bättre bröd. Nu med elvisp som gjorde jobbet lite lättare. Den är en siamesisk-tvilling för att jag glömde bort dem i 5 minuter extra så det hade jäst upp lite för mycket. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2011 Najs. Funderar faktiskt på att baka imorgon eftersom jag inte börjar förrän klockan 15... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Jag vill ha ugn. Jag vill baka. Jag vill bidra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Jag vill ha ugn. Jag vill baka. Jag vill bidra. Har du ingen ugn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Har du ingen ugn? Enbart microvågsugn kan man baka bröd i sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Enbart microvågsugn kan man baka bröd i sådan? Njae. Scones verkar funka! http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/s/scones-i-mikro/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Njae. Scones verkar funka! http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/s/scones-i-mikro/ Ska lätt teatas. återkommer med resultat nåt tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts