AngryAxel Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (redigerad) utfylliga(?) (utförliga*) Redigerad 28 juni, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 28 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2009 (utförliga*) hehe. Nybakat brööööööööö! http://pici.se/pictures/HIUCvrHgB.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 hehe. Nybakat brööööööööö! Nice! Älskar när bröden växer ihop, och man får något av ett brytbröd light. U's recept? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 Nice! Älskar när bröden växer ihop, och man får något av ett brytbröd light. U's recept? hear hear, riktigt mysigt att bryta av en bit bröd. Japp, ump's recept! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2009 (redigerad) Javisst. 50 g jäst 50 g margarin 5 dl vatten 1 tsk salt 2 dl havregryn 5 dl rågsikt ca 7 dl vetemjöl Havregryn i bröd låter rätt ovanligt, blir det inte lite müsli över det hela då? Mitt favoritbröd är olika sortes ljust surdegsbröd. Det ska inte vara surt som rågbröd men surdegen ger en härlig seghet och god smak. Brödet kan gärna innehålla oliver eller valnötter. Redigerad 29 juni, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2009 hehe. Nybakat brööööööööö! Naaajs! Havregryn i bröd låter rätt ovanligt, blir det inte lite müsli över det hela då? Nejdå, det är en så liten mängd i förhållande till de övriga ingredienserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 (redigerad) Tänkte vi kunde dela med oss av våra bakverk vi har gjort. Själv har man stagit och bakat Amerikanska blåbärsmuffins Uppdaterar tråden när dom är klara skriver receptet då också. EDIT: Nu vart dom klara och ser ut såhär Redigerad 5 augusti, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Jag måste medge att det sista jag förväntade mig dig göra en onsdagskväll var att baka blåbärsmuffins. Men jag är glad att jag 'hade fel', kul tråd. Bakning är underskattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Jag måste medge att det sista jag förväntade mig dig göra en onsdagskväll var att baka blåbärsmuffins. Men jag är glad att jag 'hade fel', kul tråd. Bakning är underskattat. Haha när man är trött på att sitta vid datorn i värmen så kan man gå och baka receptet kommer sen ska snart äta dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Jag har bakat sjukt mycket chokladbollar den senaste tiden. Mycket gott! Inga bilder dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 (redigerad) Jag har bakat sjukt mycket chokladbollar den senaste tiden. Mycket gott! Inga bilder dock. Chokladbollar är über. Otroligt lätt att baka och ingen ugn behövs - sen är det sjukt gott också! Redigerad 5 augusti, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Chokladbollar är über. Otroligt lätt att baka och ingen ugn behövs - sen är det sjukt gott också! Sant! Och den stora frågan till alla är: Med eller utan kaffe? Själv hatar jag när folk smyger i lite kaffe i bollarna, urk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Sant! Och den stora frågan till alla är: Med eller utan kaffe? Själv hatar jag när folk smyger i lite kaffe i bollarna, urk. Självklart ska det vara en skvätt kaffe i bollarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Självklart så ska det INTE vara nått kaffe i bollarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Sant! Och den stora frågan till alla är: Med eller utan kaffe? Själv hatar jag när folk smyger i lite kaffe i bollarna, urk. Verkligen inte. Den andra stora frågan: Pärlsocker eller kokos? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Verkligen inte. Den andra stora frågan: Pärlsocker eller kokos? Kaffe och Pärlsocker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Kaffe och Pärlsocker! Där har vi den rätta kombinationen. Fast det blir bara med kaffe i när syrran gör, jag själv orkar inte brygga något kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 (redigerad) Där har vi den rätta kombinationen. Fast det blir bara med kaffe i när syrran gör, jag själv orkar inte brygga något kaffe. + 1. Då kaffe finns tillhands använder jag det, nog blir det lite smarrigare. Pärlsocker likaså, även om jag använde kokos förra gången jag bakade. Smakar också helt okej. Redigerad 5 augusti, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Jag måste medge att det sista jag förväntade mig dig göra en onsdagskväll var att baka blåbärsmuffins. Agenten är full av mysterier. (Gammalt djungelordspråk) Sant! Och den stora frågan till alla är: Med eller utan kaffe? Själv hatar jag när folk smyger i lite kaffe i bollarna, urk. Klart som fan att det ska vara kaffe i dem. Kaffe och kokos. Vet dock inte om man kalla kokosbollstillverking för "bakning" direkt... --- *Mergar den här med Marquis tråd* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2009 Agenten är full av mysterier. (Gammalt djungelordspråk) Klart som fan att det ska vara kaffe i dem. Kaffe och kokos. Vet dock inte om man kalla kokosbollstillverking för "bakning" direkt... --- *Mergar den här med Marquis tråd* Då borde du också byta topic title till bakverk eller något annat passande! Hur är det nu, är pankakstårta gott? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts