Jump to content

Photoshop is cursed!

VickeX
 Share

Recommended Posts

Ja, jag har flera gånger på flera olika versioner av Photoshop stött på detta problem som är så att när jag startar photoshop, och öppnar vilket dokument som helst, ett nytt eller ett gammalt eller vad fan som helst, så är muspekaren en hand och jag kan inte göra någonting. Vad jag än väljer i toolbar så blir muspekaren en hand och jag kan bara flytta omkring bilden (om jag är inzoomad tillräckligt). Jag börjar bli less på skiten. Jag har sökt och inte hittat någonting på google.

Problemet har framstått på både CS2, CS3 samt CS4 (som nu är fallet). I skolan har det inträffat på CS3, lagligt, och här hemma har jag CS4 som jag skaffat. Så det borde inte ha någon betydelse. Problemet brukar ibland lösa sig efter ett antal omstartningar av Photoshop, men ibland måste jag starta om photoshop så många gånger utan resultat så att jag blir less och glömmer bort vad jag skulle göra, och sedan skiter i det och väntar i några timmar.

Please help my Photoshop. I've raised it to believe in you god and i have no idea from where it could have gotten theese weird opinions.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Håll in CTRL+ALT+SHIFT och starta photoshop, det borde komma upp en ruta där den frågar om du vill ta bort inställningar, tryck ja.

Tror det är någon inställning som knasar faktiskt! Och om inte annat så är det lätt värt ett försök :D

Har testat det nu igen då photoshop för första gången igen büggar sig. Det funkade inte. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor