eminem33 Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Hej jag har väldigt svårt att bestämma mig vilken mus jag ska köpa det står emellan Logitech G5 och Razer DeathAdder.. Finns det någon gtasajtare som har provat båda två och kan berätta vilken dom gilla allra mest just nu lutar det mest åt G5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 (redigerad) DeathAdder är att föredra. Redigerad 15 april, 2009 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Gå och prova i en affär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 15 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 (redigerad) Gå och prova i en affär. vart? dom finns ju inte i någon affär som man kan gå till? dom finns ju bara på sidor som netonet och sånna sidor... Edit: i dom flesta affärer har dom G5:an men inte deathadder Redigerad 15 april, 2009 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 har en deathadder, och den håller riktigt bra, men skulle hellre rekomendera en Microsoft IE 3.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 vart? dom finns ju inte i någon affär som man kan gå till? dom finns ju bara på sidor som netonet och sånna sidor... Edit: i dom flesta affärer har dom G5:an men inte deathadder GameStop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Logi MX518 är en bra fitt.. jag menar mus, på alla sätt. De andra kan jag inte uttala mig om då jag aldrig provat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 (redigerad) Jag har haft G5 och DA (DA:n slutade fungera efter bara någon månad, glapp i kontaktfästet i musen, flera stycken fick lika problem), men båda står totalt chanslösa inför mitt nya köp; Steelseries Ikari (laserversionen) Ikarin har sån sjuk precision så jag tror knappt det är sant, självklart spelar det ju stor roll vad man har för sensitivity men den är mycket "pin point accurate". Den vilar perfekt i handen så om man kört ett spelmaraton på 5+ timmar hos någon på ett lan eller något som känns det inte ens i handen, scrollen är det perfekt motstånd i, likaså knapparna. Sidoknapparna (de man kan trycka in om man vill gå bakåt/framåt i till exempel firefox) är också väldigt sköna, men jag använder de nästan aldrig, men det skiljer ju från person till person, är det någon som surfar mycket så används de säkert mycket.. Finns dock lite negativa aspekter, displayen på undersidan är rätt onödig och bara en gimmick, iallafall i mitt tycke, det kan ioförsig vara bra om man ska styla eller måste kolla sensen men jag menar det är bara en display som visar siffror och den sitter på undersidan utav musen (finns alltså ingen knapp som gör att det står " Sensitivity: 1337" på datorskärmen, vilket jag hellre hade föredragit) I mitt tycke så är hög/låg lampan lite för stark så om jag ska kolla på film eller något brukar jag vända bort musen för annars dras blicken till ljuset hela tiden. Sen sitter knappen där man byter hög/låg sensitivity lite för nära vänsterklick, högerklick och scrollen, så innan man är van så brukar man klicka lite på den vilket kan vara rätt jobbigt, sen är det också rätt stor skillnad på laser/optical, optiska versionen har en kladdig yta och känns mer plastig, dessutom saknar den display och extra features i programmet (det sista är jag inte säker på!) Men om det bara står mellan G5 och DA så skulle jag ta G5 alla dagar i veckan. Redigerad 16 april, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Jag har haft G5 och DA (DA:n slutade fungera efter bara någon månad, glapp i kontaktfästet i musen, flera stycken fick lika problem), men båda står totalt chanslösa inför mitt nya köp; Steelseries Ikari (laserversionen) Ikarin har sån sjuk precision så jag tror knappt det är sant, självklart spelar det ju stor roll vad man har för sensitivity men den är mycket "pin point accurate". Den vilar perfekt i handen så om man kört ett spelmaraton på 5+ timmar hos någon på ett lan eller något som känns det inte ens i handen, scrollen är det perfekt motstånd i, likaså knapparna. Sidoknapparna (de man kan trycka in om man vill gå bakåt/framåt i till exempel firefox) är också väldigt sköna, men jag använder de nästan aldrig, men det skiljer ju från person till person, är det någon som surfar mycket så används de säkert mycket.. Finns dock lite negativa aspekter, displayen på undersidan är rätt onödig och bara en gimmick, iallafall i mitt tycke, det kan ioförsig vara bra om man ska styla eller måste kolla sensen men jag menar det är bara en display som visar siffror och den sitter på undersidan utav musen (finns alltså ingen knapp som gör att det står " Sensitivity: 1337" på datorskärmen, vilket jag hellre hade föredragit) I mitt tycke så är hög/låg lampan lite för stark så om jag ska kolla på film eller något brukar jag vända bort musen för annars dras blicken till ljuset hela tiden. Sen sitter knappen där man byter hög/låg sensitivity lite för nära vänsterklick, högerklick och scrollen, så innan man är van så brukar man klicka lite på den vilket kan vara rätt jobbigt, sen är det också rätt stor skillnad på laser/optical, optiska versionen har en kladdig yta och känns mer plastig, dessutom saknar den display och extra features i programmet (det sista är jag inte säker på!) Men om det bara står mellan G5 och DA så skulle jag ta G5 alla dagar i veckan. jag har bestämt mig för G5 nu och ska iväg och köpa en sån i hlgen wubb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Imo är IE 3.0 den bästa musen som finns. Men det är nog bara för att jag har haft den för länge och hatar Razer :[ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 (redigerad) Imo är IE 3.0 den bästa musen som finns. Men det är nog bara för att jag har haft den för länge och hatar Razer :[ w0rdmode. Fruktansvärt skön är den. Redigerad 16 april, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Imo är IE 3.0 den bästa musen som finns. Men det är nog bara för att jag har haft den för länge och hatar Razer :[ Yepp, den är garanterad en plats i Hall of Fame. Hade 4.0an och bara den var ju grym.. Om ikarin går åt helvete blir det en 3.0a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2009 Jag har i alla fall haft två G5:or. Blev så kär i musen så när den blev utsliten köpte jag en ny av nästa upplaga. DA har jag bara prövat och jag tyckte inte om den så mycket... Men egentligen handlar det helt om vilken mus du tycker är skönast i handen. Jag har aldrig förstått mig på formen på Razer men jag älskar Logitechs form, men det finns lika många som tycker tvärsom. Oavsett så såg jag att du valde G5:an... Bra val! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts