L_Voll Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Här är tråden i vilken man får chansen att spekulerar kring sina gener. Man får tillfälle att skryta, eller beklaga sig om man vill det. Lyfta fram bra och dåliga sidor med sig själv. Själv funderar jag ofta på vad som gick snett med mig. Båda mina föräldrar är väldigt begåvade. De är duktiga på att uttrycka sig både muntligt och skriftligt, och de talar flera språk. Farsan är väldigt musikalisk, morsan är det dock inte. Jag är väldigt kreativ, jag tycker om att uttrycka mig musikaliskt och grafiskt. Det musikaliska har jag ärvt från pappa, det "estetiska" från mamma, men den språkliga biten verkar har uteblivit. Jag hade jättesvårt för både engelska och franska i skolan, det var knappt att jag klarade av det. Även svenska hade jag svårt för. Eftersom jag var ganska medelmåttlig på mattematik vore det ganska logiskt om jag hade fått den språkliga biten istället, också pga. att mina föräldrar har det. Jag tror att det hade passat bra in på min kreativa sida, att jag har den typen hjärna. Men något måste gått snett, typ syrebrist vid förlossning. Jag är smått färgblind, vilket begränsar mina möjligheter att lyckas inom en karriär med grafisk arbete. Denna gen har jag ärvt av min mor, morfar var det (kvinnor slipper undan). Det som jag är mest nöjd med och det enda jag tror att jag har nytta av är att mina föräldrar har gett mig ett förmånligt utséende (ditt leende kan få många mammor att köpa, sa en chef). Om allt går åt helvete är min plan att jag ska gifta mig rik. Nu har jag öppnat mig, så nu får ni också göra det. Berätta om era fantastiska gener, allt är av intresse - ingen slipper undan! --- Om man tycker det är drygt att skriva kan man göra en tabell. exempel: Pappa: lite hår jättelång atletisk Mamma: snygg sjukt smart osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 (redigerad) Själv funderar jag ofta på vad som gick snett med mig. Haha, så brukar jag med tänka. xD Mamma: snygg sjukt smart osv. Är din mor singel? Jag kommer från en hyffsad akademisk släkt. Farfar var en hyffsad konstnär. Min farbror är professor, min farsa, brossa, och mina två systrar är högeskole/universitets utbildade. Jag kan inte rita och är/var inge vidare i skolan. Vill dock söka in på högskola så småningom. pappa:: Smal, hårlös, normallång, atletisk Mamma: Kort, tjock, hårig pratar snabbt jag: Normallång, atletisk, pratar snabbt, totalt hårlös. Folk tror att jag tex rakar mig under armarna för jag har 0 hår där. Inte vidare intell... inntellge... smart. Redigerad 8 april, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 (redigerad) Intressant! Bara för att jag är så lat nöjer jag mig med listan: Pappa: Musikalitet, taktkänsla. Mörk hy Mamma: Språk (engelska och svenska) Längden (kort) Min obefintliga sportlighet Det är det enda jag kan komma på just nu. Synd att jag gick miste om mammas estetiska sidor (hon är riktigt bra på att teckna). Brukar också tänka vad som gick snett. Hade gärna ärvt pappas längd och sportlighet, samt mammas estetiska sidor. Redigerad 8 april, 2009 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Är din mor singel? Haha det var bara ett exempel! Men för att svara på frågan: nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Haha det var bara ett exempel! Men för att svara på frågan: nej. Ah... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 En snabb summering. Jag har både braiga och dåliga saker med mig från både mor och far. Latheten och att jag väldigt ofta skjuter upp saker är det största negativa med mig. Det här är nånting som jag tyvärr ärvde från min "good-for-nothing" mor som aldrig engagerade sig i någonting alls! Jag har även ärvt handstilen från min mor, vilket ger mycket problem i skolan då det gäller att skriva uppsatser då det knappt går att tyda handstilen alls. Däremot har jag ärvt det musikaliska från min faders sida. Far min spelade sax och även trummor i sina yngre dagar. Farmor var en jäkel på att sjunga också och spelade flöjt. Det är egentligen lite smått ironiskt då jag inte kan spela blås instrument alls, men sträng instrument har jag inge problem med alls! Pappa: Utseendet Musikalitet Språk (norska, tyska) Mamma: Latheten Det här med att skjuta upp saker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts