Jazz Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 För att kunna spela GTA IV på en personal computer med någorlunda hög fps och len grafik krävs det en maskin med mer prestanda än vad en vanlig kontrosdator besitter, om man skulle försöka dra en teknisk parallell mellan en dator och en människa - skulle man kunna bestämma människans digitala värde? Hur mycket data kan en människa behandla och vilka modifikationer skulle det behövas för att kunna spela Crysis på henne? Det första problemet, vilka komponenter finns i människokroppen och i datorn, eller vilka delar av människan skulle kunna likna något i en dator? Ett människoöga skulle kanske kunna utgöra ett halvdant grafikkort á 576 megapixlars upplösning... kanske... eller, minnet: Kan man mäta lagringskapaciteten i människans korttidsminne (RAM?) och långtidsminne (HDD?) i byte? Jag kan för lite om maskineriet i en dator, men om man förbiser alla tekniska spärrar och struntar i anatomin, går det att bygga en dator av en människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Skulle jag vara en cyborg skulle jag villja vara machine girl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Skulle jag vara en cyborg skulle jag villja vara machine girl Måste se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Måste se den! haha den är sk*tcool! Hon är fetare än Terminator! xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Skulle jag vara en cyborg skulle jag villja vara machine girl Kanske strövar bort sakta men säkert från ämnet, men pax för Astro Boy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Kanske strövar bort sakta men säkert från ämnet, men pax för Astro Boy! Åh, han var ju hur cool som helst. Kunde flyga och allt. Det handlar ju om datormänniskor, så det är ju rätt. =) Hon i planet terror är oxå grym. Frågan är bara vilket som är bäst, maskingevär som arm eller som ben? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 8 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2009 Intressant tråd. Jag tror att människan skulle kunna ändras med tiden, alltså bli sämre ju äldre den blir och så men också om man föds nu så om 20 år så är man kanske grym som dator.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Vad är det för drog du tagit?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 Åh, han var ju hur cool som helst. Kunde flyga och allt. Det handlar ju om datormänniskor, så det är ju rätt. =) Hon i planet terror är oxå grym. Frågan är bara vilket som är bäst, maskingevär som arm eller som ben? Eller kanske coolast av allt, en motorsåg istället för hand som i Evil Dead! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts